Dere med morkaken foran..

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Når kjente dere liv første gang?
Og gjerne sammenlignet med når dere kjente liv med morkaken bak om dere har erfaring med det.
Har kjent i uke 13-14 med de to hvor morkaken var bak før.. og uke 12 med morkaken foran sist (men da var den mer i toppen, og hadde dermed delvis "fritt område" foran). Samtidig husker jeg at jeg ikke kjente veldig lite ganske sent i svangerskapet, fordi babyen hadde snudd seg og sparket i morkaken; så er redd det kan bli kjempesent før jeg kjenner noe denne gang?!

Kjente bevegelser først etter OUL med begge to, begge morkake foran.

Jeg kjente i uke 19 eller 20 med morkaken foran

Kjente bevegelser først etter OUL med begge to, begge morkake foran.
Jeg kjente i uke 19 eller 20 med morkaken foran
Frykter det blir noe sånt denne gang.
Men ser jo at det står "vanligvis kjenner man liv uke 18-20. Med morkaken foran er det vanlig litt senere, kanskje 20-22".

Når min normal er å kjenne rundt uke 13 (og uke 16-17 på utsiden) så HÅPER jeg på at det kun blir +2 uker, og ikke +5 uker ><

Er jo så koselig å kjenne liv, og akkurat nå kjenner jeg bare at morkake foran er bare veldig teit og unødvendig. :bag: :hilarious:

Ca uke 14-15 først, rundt uke 13 nå med lillebror. Foran begge gangene.

Uke 17-18. Fikk bekreftet på OUL det var baby jeg hadde kjent :)
Kjente ofte spark på sidene utover i svangerskapet da.

Når kjente dere liv første gang?
Og gjerne sammenlignet med når dere kjente liv med morkaken bak om dere har erfaring med det.
Har kjent i uke 13-14 med de to hvor morkaken var bak før.. og uke 12 med morkaken foran sist (men da var den mer i toppen, og hadde dermed delvis "fritt område" foran). Samtidig husker jeg at jeg ikke kjente veldig lite ganske sent i svangerskapet, fordi babyen hadde snudd seg og sparket i morkaken; så er redd det kan bli kjempesent før jeg kjenner noe denne gang?!
Syns det var vanskelig å vite akkurat når jeg kjente noe denne gang, mistenkte ting allerede fra rundt uke 12, men ganske sikkert i løpet av 13 eller 14. Hadde nok også et fritt område helt nederst til venstre, så tipper det var der jeg kjente bevegelse først. Første svangerskap var jeg vel rundt 15-16 uker når jeg var sikker på at jeg kjente noe, da var morkaka bak. Rundt uke 16-17 kunne jeg se bevegelser på utsiden og det var ganske nøyaktig samme tid som gangen før når jeg hadde morkaka bak.

Kjente fra ca uke 18 med begge. Morkaken bak første gang og foran nå.

Første gang kjente jeg hyppige og kraftige (sånn at det ikke var noen tvil lengre) bevegelser fra uke 16, begynte vel å ane noe rundt 13-14, så det ble raskt mer merkbart. Morkaka bak.
Denne gangen begynte jeg å ane bevegelser like tidlig som sist, men det ble liksom ikke sterkere, kanskje heller svakere. så etter flere uker begynte jeg å lure på om det bare var innbildning. Er nå uke 19 og kjenner bevegelser flere ganger om dagen og er ikke lengre usikker på om det er baby jeg kjenner-men ikke i nærheten av like mye som sist gang. Kjenner mest nederst i magen der morkaka ikke ligger, men har nå begynt å kjenne litt bak morkaka også. Ble veeldig letta når jeg fikk beskjed om at morkaka var foran på oul, for jeg hadde forventa bevegelser som sist gang og begynte å bli bekymra :hilarious:

Syns det var vanskelig å vite akkurat når jeg kjente noe denne gang, mistenkte ting allerede fra rundt uke 12, men ganske sikkert i løpet av 13 eller 14. Hadde nok også et fritt område helt nederst til venstre, så tipper det var der jeg kjente bevegelse først. Første svangerskap var jeg vel rundt 15-16 uker når jeg var sikker på at jeg kjente noe, da var morkaka bak. Rundt uke 16-17 kunne jeg se bevegelser på utsiden og det var ganske nøyaktig samme tid som gangen før når jeg hadde morkaka bak.

Godt at det ikke nødvendigvis trenger bli så veldig sent..!

Godt at det ikke nødvendigvis trenger bli så veldig sent..!
Tenker når du har kjent ganske tidlig i tidligere svangerskap, og det er nummer fire så har du gode sjanser til å kjenne tidlig. Og du har vel også en doppler sånn at du ikke trenger å bli superbekymra om du ikke kjenner liv så tidlig som du håper?

Tenker når du har kjent ganske tidlig i tidligere svangerskap, og det er nummer fire så har du gode sjanser til å kjenne tidlig. Og du har vel også en doppler sånn at du ikke trenger å bli superbekymra om du ikke kjenner liv så tidlig som du håper?

Jada, har jo også akkurat vært på ultralyd, og jeg har ingen blødninger eller smerter eller noe, så er jo ikke veldig bekymret pr nå, men.. Det er jo betryggende likevel å kjenne liv om dagene :p får håpe det ikke lar seg vente så lenge på livstegn ❤️

Kjente såvidt noe med morkaka foran i uke 12, 13 og 14. Kun to raske bevegelser èn gang i hver av de ukene. Jeg hadde ikke vært gravid på 2,5 år så livmora lå da akkurat i klem på vei opp av bekkenet. Etter det kjente jeg ikke noe før typ uke 17-18, og da kun en liten bevegelse èn gang i uka. Litt for lite synes jeg :hilarious: kjente generelt utrolig sjelden liv frem til uke 20-22.Da ble der mer, utenpå magen kun av og til fra uke 23-24.
Til sammenligning kjente jeg omtrent daglig liv fra uke 15 med morkaka bak, og utenpå nærmest daglig fra uke 17. STOR forksjell for min del må jeg si.

Var vel i slutten av uke 11 jeg kjente de første små bevegelsene, men tror ikke jeg skjønte det før en uke senere?
Kjente ikke utenpå før 19+0, mannen 20+0. Virker fortsatt som jeg har et område der jeg ikke kjenner særlig spark, nå for tiden ser jeg en liten hånd eller fot stikke ut mer på sidene :hilarious:

Jeg har kjent bevegelser siden uke 12, morkaka foran:joyful: Kjente tidlig i første graviditet også. Har fulgt med på liv flere ganger daglig noen uker, og nå kjenner man sparkene godt utenpå magen også, er 17+3:Heartred er ganske slank forresten.

Kjente bevegelse i uke 20 - i alle fall var det da jeg var helt sikker på at det var babyen jeg kjente. Til gjengjeld har det vært ganske kraftig helt fra starten av, og mannen kunne kjenne det utenpå i løpet av en ukes tid.

Uke 17, og mer fra uke 18, men varierende fra dag til dag ift om baby sparker i morkaka eller rundt

Med nr 1 hadde jeg morkaken foran og mistenkte at jeg kjente babyen rundt uke 10+noe, og innså i uke 12 at det faktisk var babyen jeg kjente. Fikk det og bekreftet da jeg var på ultralyd at det var babyen jeg kjente.

Med nr 2 hadde jeg morkaken bak og så kjente jeg bevegelse omtrent daglig fra 10+0 og veldig tydelig uken etterpå. Ser også i notatene mine at vi kunne se og kjenne bevegelse på utsiden av magen fra 15+2-4 og daglig etter det.

Med nr 1 hadde jeg morkaken foran og mistenkte at jeg kjente babyen rundt uke 10+noe, og innså i uke 12 at det faktisk var babyen jeg kjente. Fikk det og bekreftet da jeg var på ultralyd at det var babyen jeg kjente.

Med nr 2 hadde jeg morkaken bak og så kjente jeg bevegelse omtrent daglig fra 10+0 og veldig tydelig uken etterpå. Ser også i notatene mine at vi kunne se og kjenne bevegelse på utsiden av magen fra 15+2-4 og daglig etter det.
Oi, tidlig!!
Jeg kjente ganske tidlig med nr2, hvor morkaken var foran.. Litt føøør 12 fullgåtte uker. Og da var jo morkaken foran. Men kjente det jo fordi babyen sparket i det området hvor morkaken ikke lå (eller sparket og sparket, hun flippet jo salto og hoppet rundt, så tipper hun kræsjet med hodet :hilarious:) . Nå virket det som om morkaken foreløpig dekker mye av fremre vegg >< Og lille er vel litt for liten til å sparke "gjennom" morkaken.

Back
Topp