Dere med flere barn, er dette svangerskapet annerldes?

Sist var jeg sengeliggende med kvalme fra uke 6 til 13. Denne gangen har jeg vært småuggen, men det har gått over med hjelp av reisesyketabletter. Men har dager hvor jeg ikke tar det også, så helt tydelig annerledes ved at kvalmen uteblir/kommer senere :)
 
Jeg stusser egentlig mest over dette med håret mitt denne gangen. Husker jeg syntes det var så deilig sist med at håret mitt ikke ble fett. Jeg kunne la det gå en uke mellom hver gang jeg vasket det og det så fortsatt fint ut. Nå holder det rene utseende knapt et døgn. Jeg vil ikke provosere frem at det blir enda raskere fett ved å vaske det daglig, så jeg går med "fettsleik" annen hver dag:D Men jeg husker jo ikke i det hele tatt når det begynte i forrige svangerskap at håret ikke ble fett lenger. Utenom svangerkap går det 3-4 dager før håret mitt blir stripete. Ble det raskt fett i første trimester sist også? Var det bare andre og tredje trimester som hadde så lettstelt hår?
Jeg sleit veldig med fett hår i sist svangerskap, tror det kom uti 1 trimester, beg av 2 trimester. Det eneste som hjalp var babyshampoo. Spent om jeg får det denne gangen også. Har hvertfall babysjampoen klar :)
 
Jeg sleit veldig med fett hår i sist svangerskap, tror det kom uti 1 trimester, beg av 2 trimester. Det eneste som hjalp var babyshampoo. Spent om jeg får det denne gangen også. Har hvertfall babysjampoen klar :)
Fikk du jente eller gutt da? Jeg kan ikke huske verken fett hår eller kviser fra tidligere svangerskap, men nå er det mye. Undres på om det kan være pga første jente:shy:
 
Nr 1 var jeg sengeliggende med hypermesis fra uke 6 tom uke 32 . Var sykemeldt hele svangerskapet -jente
Nr 2 var jeg ganske dårlig med hypermesis fra uke 6/7 tom uke 16. Var sykemeldt tom uke 16,og deretter jobbet jeg 40-70% ut svangerskapet -gutt
Nr 3 nå er jeg ganske uggen/kvalm store deler av døgnet, og kaster opp hver dag er 6+1 idag ,sykemeldt 40% i to uker nå.
 
Sist var jeg nesten bare kvalm på kvelden og natta, nå er det mer spredt ut over døgnet.
 
Nr 2 høres ut som med min først.
Og nr 3 høres ut som nå. Er antydning til uggen om jeg blir sulten men ikke i nærheten av forgje svangerskap.
Hvilke kjønn har du fra før da?:happy:

Jeg har to jenter fra før, så blir spennende å se om det kan komme en liten lillebror nå, eller om det blir en bittelille søster :happy: hvilket kjønn har du?
 
Fikk du jente eller gutt da? Jeg kan ikke huske verken fett hår eller kviser fra tidligere svangerskap, men nå er det mye. Undres på om det kan være pga første jente:shy:
Jeg hadde fett hår med første, men ikke kviser. Det var jente. Fett hår etter en dag. Jeg som vanligvis kan gå 7 dager uten å vaske håret og aldri har brukt tørrsjampo:yuck:
 
Jeg har to jenter fra før, så blir spennende å se om det kan komme en liten lillebror nå, eller om det blir en bittelille søster :happy: hvilket kjønn har du?

Og så forskjellige svangerskap, så rart:)
Jeg har jente fra før. Var sengeliggende hele svangerskapet med kvalme og oppkast. Denne ganger er jeg 6+5 og enda ikke vert kvalm. Så spent på hva TUL viser i morgen. Sist jeg ikke hadde symptomer var det en MA:arghh:
 
Håper du får overtalt han :) her tenker jeg at dette er siste svangerskapet mitt og vi har begge kjønn og alt av babyutstyr bortsett fra bilstol.. Så det er ikke så viktig.. Spennende å finne ut. Har en formening om at dette er en jente også.

Ja da er det jo greit. Eneste jeg tenker er at vi har mye rosa og må ut å handle viss vi finner ut at det er gutt da. Men får handle litt nøytralt:happy:
Ja sist hadde jeg jente følelse lenge før utralyd og hadde egentlig ikke trengt å fått det bekreftet av jordmor. Men har enda ikke noen følelser denne gang men det kommer vel
 
Ja da er det jo greit. Eneste jeg tenker er at vi har mye rosa og må ut å handle viss vi finner ut at det er gutt da. Men får handle litt nøytralt:happy:
Ja sist hadde jeg jente følelse lenge før utralyd og hadde egentlig ikke trengt å fått det bekreftet av jordmor. Men har enda ikke noen følelser denne gang men det kommer vel
Son var det med min første også.. er mange som selger brukte babypakker på Finn og fb :)
 
Og så forskjellige svangerskap, så rart:)
Jeg har jente fra før. Var sengeliggende hele svangerskapet med kvalme og oppkast. Denne ganger er jeg 6+5 og enda ikke vert kvalm. Så spent på hva TUL viser i morgen. Sist jeg ikke hadde symptomer var det en MA:arghh:

Ånei, så kjedelig! Tenk positivt! Med første hadde ikke jeg antydning til symptomer før magen kom, ikke noe kvalm nå heller og er 6+4 i dag, og her funket i hvertfall hjertet fint på tirsdag :Heartred masse lykke til i morgen!
 
Hadde lite symptomer forrige svangerskap. Ømme pupper og litt murring. Nå har jeg masse symptomer. Skikkelig kvalm denne gangen, og det er så fælt :wtf:
 
Sist var jeg kvalm på morgen/dagen, ufattelig trøtt og sliten, fikk jente.
Denne gangen er jeg kvalm og uggen på kveldstid, slitt lenge med å få i meg mat og føler jeg er kvalm på en annen måte. Er litt med trøtt enn vanlig, men ikke like ille som sist (kanskje fordi jeg ikke har tid til det). Får sikkert jente denne gangen også, blir spennende å se :)
 
Har gutt fra før, og så langt er det veldig annerledes! Er dog bare 7 uker på vei, så mye kan jo ende opp med å bli likt etterhvert :)

Sist var jeg ikke så kvalm, men måtte spy med en gang jeg ble det. Nå ha rjeg bare spydd to ganger, men er kvalm dagen lang :shifty: og denne gangen blir håret mitt fett med eeeen gang, og jeg er full av kviser :hilarious: så det er mye forskjellig! Den største forskjellen jeg håper på er at kvalmen går over her, for sist spydde jeg til uke 24 og innimellom etter det helt til fødsel
 
Jeg har to utrolig forskjellige svangerskap.

Med storesøster var jeg ekstremt kvalm, og kastet opp flere ganger til dagen. Dette vedvarte i mange måneder. Jeg var mye trøtt, og følte meg ikke bra.

Denne gangen er jeg ikke kvalm, og kaster ikke opp. Er trøtt og sliten, men det er ikke så rart når man har ei på 2 som krever sitt, i tillegg til full jobb. Føler meg nesten ikke gravid denne gang, siden det er så store kontraster fra sist. Holder derfor en knapp på at dette er en gutt xsmile5
 
Fikk du jente eller gutt da? Jeg kan ikke huske verken fett hår eller kviser fra tidligere svangerskap, men nå er det mye. Undres på om det kan være pga første jente:shy:
Siterer meg selv. Nå som jeg har fått bekreftet at det er jente, så lurer jeg enda mer på om det er derfor :)
 
Venter nr. 3, foreløpig føles det helt likt som de to første ;)
 
Back
Topp