Dere med flere barn, er dette svangerskapet annerldes?

Eds:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
jeg har en jente fra før, og der var første symtpom kvalme før positiv test. Var kvalm, spydde, trøtt og sengeliggende nestn hele svangerskapt. Er nok derfor vi har ventet så lenge med nr 2:dead:Nå har jeg ingen symptomer nesten, er bare 5+5. Litt trett og oppblåst, vonde pupper bare. Nesten så jeg håper kvalmen kommer for bekreftelse på at alt er bra, men ønsker den jo i grunn ikke:wtf:
Heldig vis TUL om en uke
 
Bare vent plutselig kommer kvalmen over deg! Er 6+1 idag og har vært litt kvalm og hatt brekninger en god stund. I forrige uke kom det bare mer og mer og torsdag 5+4 måtte jeg ringe legen. Nå ligger jeg her og bare blir verre og verre. Verre denne gangen enn sist selv om jeg slet med kvalme og oppkast da også.
 
De to fullgåtte svangerskapene mine var ganske like, kanskje hakket kvalmere sist gang men ikke sånn kjempe stor forskjell. Kvalmen kom mellom uke 6-7 begge gangene og varte til rundt uke 11. Fyllesjuk kvalme, jeg hang ikke over doen, men spydde én gang i blandt og brakk meg en del. Også var jeg enormt oppblåst ganske tidlig.
Denne gangen er jeg grååådig trøtt, og bare små uggen enn så lenge, er 6+1 i dag. Småømme pupper og tissing på natten..
 
De tre første var spying fra morgen til kveld fra jeg ble gravid til jeg fødte (spydde flere ganger under fødslene også ), men denne gangen har jeg ikke kastet opp i det hele tatt. Håper det blir bedre denne gangen, for det er mye lettere å være i god form når man har tre små fra før
 
Dette høres ut som meg for noen uker sida. Skrev innlegg her om at jeg var bekymra fordi jeg hadde så få symptomer. Men kvalmen kom! I uke 6/7 kom den som kastet på meg, akkurat som i første svangerskap. Er i uke 9 nå og like dårlig som første gang :yuck:
 
Til veke 8 i dette svangerskapet har eg vore meir kvalm enn heile det forrige. Sist måtte eg tisse til stadighet, også om natta, men det må eg ikkje no. Mindre hormonell/ustabilt humør denne gongen...mannen min kommenterte at eg er normal Så for min del er det annleis...og bekymrer meg for om det er noko gale sidan det er slik.
 
Sniker
Har to jenter og en gutt. Med jentene kastet jeg opp de første 12 ukene, men var ellers i fin form. Med junior var jeg ikke kvalm i det hele tatt, men totalt utslitt og sulten hele tiden.
 
De tre første var spying fra morgen til kveld fra jeg ble gravid til jeg fødte (spydde flere ganger under fødslene også ), men denne gangen har jeg ikke kastet opp i det hele tatt. Håper det blir bedre denne gangen, for det er mye lettere å være i god form når man har tre små fra før


Hvor finner du motivasjon i å ønske flere barn når du er så dårlig hele svangerskapet? Jeg spør fordi jeg er så frustrert at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg. Jeg har fått ekstrem kvalme og lagt inn flere ganger på sykehus. Fungerer ikke i det hele tatt, føler meg bare crap... Lurer på om jeg noen gang kommer til å ønske dette igjen:arghh:
 
Jeg tror jeg har selektiv hukommelse på svangerskapene. Husker godt at jeg var uendelig sulten og veldig trøtt i første trimester. Det er sånn nå også. Men nå får jeg fett hår veldig fort, har kviser og er mye kvalmere enn jeg kan huske at jeg har vært før. Usikker på om det er fordi det faktisk er annerledes, eller om det bare er fortrengt fra tidligere svangerskap :)
 
Hei, er 7+4 i dag, og har INGEN symptomer i det hele tatt... Dette er mitt 4.svangerskap.
Med de tre gutta mine hadde jeg halsbrann, men ellers ingen andre symptomer da heller..
På en måte hadde det vært fint å i det minste vært litt kvalm eller uvel, hehe... Men samtidig betrygger jeg meg med at det ikke er alle som har noen plager i det hele tatt ;)
 
Hvor finner du motivasjon i å ønske flere barn når du er så dårlig hele svangerskapet? Jeg spør fordi jeg er så frustrert at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg. Jeg har fått ekstrem kvalme og lagt inn flere ganger på sykehus. Fungerer ikke i det hele tatt, føler meg bare crap... Lurer på om jeg noen gang kommer til å ønske dette igjen:arghh:
Er det din første?
Jeg følte meg sånn med førrste også. Hadd egentlig innstilt meg på at det aldri ble flere barn, men så glemmer man litt med tiden da. Her blir hun 4 år til fødsel så hun skjønner heldigvis viss jeg ikke kan bidra. Og mannen har sterkt ønske ommange?! Barn, så da vet han også at han må stille mer opp i 9 mnd;)
 
Hei, er 7+4 i dag, og har INGEN symptomer i det hele tatt... Dette er mitt 4.svangerskap.
Med de tre gutta mine hadde jeg halsbrann, men ellers ingen andre symptomer da heller..
På en måte hadde det vært fint å i det minste vært litt kvalm eller uvel, hehe... Men samtidig betrygger jeg meg med at det ikke er alle som har noen plager i det hele tatt ;)

Bare å nyte det tenker jeg:) viss du slipper unna alt av symptom
 
Tror
Jeg tror jeg har selektiv hukommelse på svangerskapene. Husker godt at jeg var uendelig sulten og veldig trøtt i første trimester. Det er sånn nå også. Men nå får jeg fett hår veldig fort, har kviser og er mye kvalmere enn jeg kan huske at jeg har vært før. Usikker på om det er fordi det faktisk er annerledes, eller om det bare er fortrengt fra tidligere svangerskap :)
jeg tror du hadde kjent igjen den kvalmen viss du hadde hatt det før :p off, fett hår her også, jeg som aldri har det:wtf: men en glemmer litt ja, sist jeg var gravid sa jeg at jeg aldri skulle igjennom det igjen. Var grusomt
 
Sniker
Har to jenter og en gutt. Med jentene kastet jeg opp de første 12 ukene, men var ellers i fin form. Med junior var jeg ikke kvalm i det hele tatt, men totalt utslitt og sulten hele tiden.
Da håper jeg det er en junior her også, :D
 
Dette høres ut som meg for noen uker sida. Skrev innlegg her om at jeg var bekymra fordi jeg hadde så få symptomer. Men kvalmen kom! I uke 6/7 kom den som kastet på meg, akkurat som i første svangerskap. Er i uke 9 nå og like dårlig som første gang :yuck:

Ånei, skal bare se jeg får det jeg også. Men sist kom det så tidlig, derfor jeg trodde det skulle komme så tidlig nå også. Får vel bare vente å se, og håpe en slipper unna:shifty:
 
De tre første var spying fra morgen til kveld fra jeg ble gravid til jeg fødte (spydde flere ganger under fødslene også ), men denne gangen har jeg ikke kastet opp i det hele tatt. Håper det blir bedre denne gangen, for det er mye lettere å være i god form når man har tre små fra før
J det forstår jeg. Hva ahr du fra før av da? Og hvor langt er du påvei?;)
 
Bare vent plutselig kommer kvalmen over deg! Er 6+1 idag og har vært litt kvalm og hatt brekninger en god stund. I forrige uke kom det bare mer og mer og torsdag 5+4 måtte jeg ringe legen. Nå ligger jeg her og bare blir verre og verre. Verre denne gangen enn sist selv om jeg slet med kvalme og oppkast da også.
Uff da, jeg som håpte jeg slapp unna kanskje:(
Men gikk kvalm fra uke 4 til hun var født i 37, så håpte kanskje jeg slapp:facepalm: god bedring!
 
Tror

jeg tror du hadde kjent igjen den kvalmen viss du hadde hatt det før :p off, fett hår her også, jeg som aldri har det:wtf: men en glemmer litt ja, sist jeg var gravid sa jeg at jeg aldri skulle igjennom det igjen. Var grusomt
Jeg har ikke veldig stor kvalme, aldri vært i nærheten av oppkast, og jeg vet jeg ble kvalm om jeg ikke spiste mye og ofte med de andre også. Er mer sånn «Var det såååå ille sist?»
 
Back
Topp