Dere med desemberbarn

Guttene mine er født 4. og 5. desember, og de har alltid fått egne gaver til bursdagene sine. Det er ikke deres feil at de fyller så nærme julaften og det er like viktig for dem å ha sin egen dag som for de som har bursdag en annen tid på året :)
 
Søsteren min og jeg har totalt 3 barn født i desember og begynnelsen av januar. Alle får separate gaver, men jeg kan finne på å bruke feks 350 av de 500 gave kronene på bursdag og resten på jul feks. Jeg kjøper heller en bedre ting enn to tulleting. Det rimelige jeg kjøper er allikevel ting de ofte ønsker seg, feks en Marcus og Martinus plakat eller lignende og kul genser. Alle ungene selv de som er født på sommeren får i løpet av året for ca samme summen.

Men jeg har foreldre som er ekstremt opptatt av at summen skal være identisk til enhver anledning, blir ekstremt mye dritt for å fylle opp kvota. Kan liksom ikke skille en femtilapp engang.

Men min er født i begynnelsen og gaven kommer ofte lillejulaften i julepapir og ungen blir skuffa. Jeg sender i god tid og ikke julepapir.
 
Barnet mitt har bursdag i slutten av desember, og jeg kommer til å gjøre det klart for besteforeldre,tanter/onkler og alle andre at det er ikke snakk om å slå sammen de 2dagene. Bursdag er bursdag og det er h*n dag,så hvorfor skal man gjøre forskjell bare for at foreldrene klarte å få baby i desember?
Selv om barnet skulle vært født på julaften,så hadde det ikke vært snakk om 1gave!
 
Vi får (mest sannsynlig) desemberbarn i år og vi kommer til å være nøye på at det er to separate dager og at hun skal få bursdagsgaver på lik linje som hvis hun hadde hatt bursdag i juli. Vi kan jo ikke styre hva andre gjør men jeg vet at de nærmeste er enige og jeg kommer til å prøve og legge litt føringer.
 
Min yngste er født 6 januar og får to gaver. Broren til mannen er født 23 desember og alltid fått to gaver. De hadde til å med bursdagsselskap med venner på dagen. Var utrolig mange glade foreldre som kunne få fri den dagen for å gjøre i stand til julaften. Det med en gave blir ganske fort kjedelig for barna. Har hørt andre med bursdag i desember som syntes der var dårlig gjort at andre fikk to gaver i året mens de bare fikk en. Og det skjønner jeg veldig godt.
 
Vi gir gaver for et fast beløp til alle bursdager, om de er i juni eller desember spiller ingen rolle. Samme med julegaver. Vi følger budsjett.

Og jeg er en sånn som hamstrer bursdagspapir i oktober, sånn at desemberbarna får bursdagspapir og ikke julepapir på gavene sine. For det er viktig for meg å skille [emoji6]
 
Jeg kjøper en til jul og en til bursdag :) Men har fått noen sånne kombinertgaver fra de som bor langt unna. Det er egentlig helt ok, så lenge ikke alle tenker sånn :)
 
Jenten min er født på julaften.
Hun får 2gaver feirer med den siden av familien som vi ikkje er sammen med på julaften i slutten av november(min bursdag) og på julaften før 14 er der bursdag og etter 14 er det jul så bursdag selskap med familien på dagen og i bhg feirer vi før juleferie i bhg [emoji4] hun kan få velge selv når hun blir eldre[emoji4]
 
Opp til 2 år kan vel få kombinert:) jeg er født femte juledag selv og har ikke fått slått sammen gavene, veldig glad for det:)
har alltid vært litt sårt å få bursdagsgave pakket i julepapir<3 og å få akebrett og andre sesongting :p og ikke få ny sykkel på våren da lillesøster fikk det til bursdagen.
 
Jenta mi er født 10 dager før julaften. Hun blir 3 i år så hun har jo ikke skjønt noe av det uansett tidligere, men for meg er det viktig å skille mellom jul og bursdag. Vil ikke at familie skal spare til større gaver å kun gi en dag. Bursdagen hennes skal feires akkurat som vi ville gjort med andre barn sev om den er rett før julaften. Egne gaver til bursdag og jul. Og helst ikke julekort og julepapir på gavene :) Har heldigvis ikke vært noe problem da det ser ut som familien har samme syn, så har aldri måtte si noe om det. Det er jeg veldig glad for :)
 
Back
Topp