Dere med barn som sover én lur om dagen

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Når er duppen?
Hvor lang er den?
Når legger de seg om kvelden?
Når våkner de om morgenen?
Alder?

Bare fordi jeg er nysgjerrig:D:p
 
Når er duppen? Legges i vogn rundt 12. Triller 45 min og sovner han innen da så får han sover.

Hvor lang er den? Vekker hans senest 14.30, den ligger stort sett på 1,5 t

Når legger de seg om kvelden? Kommer litt an på når og om han har sovet på dagen. Sover de fleste dager og legges da rundt 19..sovner mellom 20 og 20.30 - JA jeg er møkkforbannadritings lei av å bruke så lang tid på legging hver. Eneste. Kveld. Hvis han ikke har sovet på dagen kan han sovne innen 30 min og legges da rundt 18.30, men da er de siste timene av dagen alt annet enn koselige, han er trøtt og overstimulert. Så han er vel litt i en oevrgangsfase. Samtidig har vi brukt så lang tid på legging i over 1 år nå så det har vel kanskje ikke så mye med luren å gjøre likevel.

Når våkner de om morgenen? Mellom 06 og 07, oftest 6.30

Alder? Straks 2,5 år
 
2,5 år, sover stort sett 1 time på dagen. Noen dager nekter han å sove, sånn som i dag. Sover ikke lenger enn til 14, ellers sovner han aldri på kvelden. Legges mellom 19-19.30 og kan bruke opptil 2 timer på å sovne. Hvis han ikke sover på dagen, så bikker han veldig over og kveldsstellet blir ikke koselig, men sovner betydelig fortere. Våkner i 7-tiden om dagen hvis jeg ikke skal på dagvakt. Ellers må han vekkes senest 6.
 
2,5 år, sover stort sett 1 time på dagen. Noen dager nekter han å sove, sånn som i dag. Sover ikke lenger enn til 14, ellers sovner han aldri på kvelden. Legges mellom 19-19.30 og kan bruke opptil 2 timer på å sovne. Hvis han ikke sover på dagen, så bikker han veldig over og kveldsstellet blir ikke koselig, men sovner betydelig fortere. Våkner i 7-tiden om dagen hvis jeg ikke skal på dagvakt. Ellers må han vekkes senest 6.

Dette var jammen mye likt som min 2,5åring. Litt godt å høre at man ikke er alene om å bruke halve kveldene på legging.
Det er godt med den lille pausen på dagen, men nesten så jeg gleder meg til han ikke trenger daglur så vi kan komme ned til rundt 30 min på legging i stedet for 3 ganger så mye :rolleyes:
 
20 mnd, sovet én lur siden hun var 14 mnd. Sover 1-1.5t. Men mange dager hopper vi også over luren. For de tar gjerne 40+ minutter å trille henne i søvn. I helgene kjører vi biltur spesifikt for at hun skal sove.

De dagene hun sover lur er det mellom elleve og tolv, til senest halv to. Da bruker hun ikke å sovne før etter åtte på kvelden, men hun legges ca 18.30. Sovner på egenhånd i senga, etter så mye tull og lek hun vil oppi den (vi er som regel ikke i rommet). De dagene hun ikke sover lur legges hun gjerne mellom 17.30 og 18, avhengig av formen.

Uavhengig om hun har sovet lur eller ikke, så våkner hun mellom seks og sju de aller fleste dagene. Ingen oppvåkninger på natt.
 
Dette var jammen mye likt som min 2,5åring. Litt godt å høre at man ikke er alene om å bruke halve kveldene på legging.
Det er godt med den lille pausen på dagen, men nesten så jeg gleder meg til han ikke trenger daglur så vi kan komme ned til rundt 30 min på legging i stedet for 3 ganger så mye :rolleyes:
Vi ser også fram til kortere legging. Det er liksom ikke igjen noe tid til noe som helst føler jeg når han endelig sovner. Fra 1-2 år så la vi han kl 19 og da var det natta. Første året funka ikke søvnen i hele tatt. Gruer meg til sprinkelsenga skal byttes ut for å si det sånn:p
 
To år. Sover rundt to timer mellom klokken 11 og 14 et sted. Legger seg klokken 20, og sover til 7/8, avbrutt av x antall amminger.
 
Vi ser også fram til kortere legging. Det er liksom ikke igjen noe tid til noe som helst føler jeg når han endelig sovner. Fra 1-2 år så la vi han kl 19 og da var det natta. Første året funka ikke søvnen i hele tatt. Gruer meg til sprinkelsenga skal byttes ut for å si det sånn:p

Min har lært seg å klatre ut  :bag: :facepalm: og ja, mengden styring økte betraktelig etter dette. Helt siden mars har han holdt på med de siste 4 jekslene så det hjelper vel heller ikke. Mangler fortsatt 2 tenner før de er ute:hilarious:
 
2 år
Ca 11:30
1-1,5 time
Sovner for kvelden 19-20 tiden (vanskelig), men sovner ikke lettere/raskere om duppen kortes ned
Våkner ca 6
 
Tvillinger på 16 mnd.
De sover (pluss/minus) halvannen time rundt 1130.
Legger seg rundt 1900, men er en del våkne om natta, spesielt tv2.
Tv1 sover til cirka 0700 og tv2 sover til 0500 :nailbiting:
 
Når er duppen?
Legges rundt kl 12 ish

Hvor lang er den?
Alt fra 0 til 1 - 2,5 t

Når legger de seg om kvelden?
Kl 19.00

Når våkner de om morgenen?
06.30-07 ish

Alder?
2 år
 
Når er duppen? Sovner stort sett rundt 11.30.
Hvor lang er den? Alt fra 1t 20m til 3 timer
Når legger de seg om kvelden? Ca kl 19
Når våkner de om morgenen? Mellom 05 og 06.
Alder? 18 mnd
 
22 måneder.
Sover fra ca 11:30 i maks 1,5 timer (vi vekker hvis han ikke våkner selv).
Sover mellom 10 og 11 timer på natta, fra ca kl 20 til kl 6.
 
Mine sov en dupp fra 15mnd- rett før 3år. Vært våken 05/06 uansett dupp eller ei, stort sett lagt seg greit mellom 19-20. Noen unger trenger bare ikke søvn - dessverre...
 
2,5 år, sover stort sett 1 time på dagen. Noen dager nekter han å sove, sånn som i dag. Sover ikke lenger enn til 14, ellers sovner han aldri på kvelden. Legges mellom 19-19.30 og kan bruke opptil 2 timer på å sovne. Hvis han ikke sover på dagen, så bikker han veldig over og kveldsstellet blir ikke koselig, men sovner betydelig fortere. Våkner i 7-tiden om dagen hvis jeg ikke skal på dagvakt. Ellers må han vekkes senest 6.
Dette var jammen mye likt som min 2,5åring. Litt godt å høre at man ikke er alene om å bruke halve kveldene på legging.
Det er godt med den lille pausen på dagen, men nesten så jeg gleder meg til han ikke trenger daglur så vi kan komme ned til rundt 30 min på legging i stedet for 3 ganger så mye :rolleyes:

Helt likt her og. Sover 40min-1 time på dagen og sover ikke lengre enn kl 14 (tror det har skjedd en gang i barnehagen at de måtte vekke henne). Blir veldig gretten hvis hun ikke sover på dagen og vi bruker 1-2 timer på legging. Det har vært slik siden nyttår, så vi begynner å bli ganske sliten av å nesten ikke ha noe tid for oss selv på kvelden.
 
Når er duppen?
Hvor lang er den?
Når legger de seg om kvelden?
Når våkner de om morgenen?
Alder?

Bare fordi jeg er nysgjerrig:D:p
Blir lagt mellom 11:30 og 12:00. Varer i 1-1,5 time. Legges mellom 18:30 og 19:00 og våkner som oftest mellom 06:45 og 07:15. Hun er 15 måneder. :happy:
 
Når er duppen?
Hvor lang er den?
Når legger de seg om kvelden?
Når våkner de om morgenen?
Alder?

Bare fordi jeg er nysgjerrig:D:p
2 år og 10 mnd. Sover fra 12/13-tiden og 1 time. Legger seg ca kl.19.30 på kvelden. Våkner mellom kl.06 og 07.30- en gang.:)
 
Når er duppen?
Legges rundt kl 12 ish

Hvor lang er den?
Alt fra 0 til 1 - 2,5 t

Når legger de seg om kvelden?
Kl 19.00

Når våkner de om morgenen?
06.30-07 ish

Alder?
2 år

helt samme her på jenta mi:) men siste ukene har hun startet å legge seg i 20 tiden i stedenfor. Er ikke trøtt før da.
 
helt samme her på jenta mi:) men siste ukene har hun startet å legge seg i 20 tiden i stedenfor. Er ikke trøtt før da.
Og her har mi som regel ikke sovet i bhg:facepalm: Selvom hun trenger den hvilen :bored:
 
Back
Topp