Dere med barn som sover én lur om dagen

Når er duppen? Kl 12 hjemme, tror de legger ham tidligere i bhg

Hvor lang er den? 1,5 - 2 timer

Når legger de seg om kvelden? Legges i sengen litt over kl 19. Bruker for tiden en time eller så på å sovne, og vi må være inne hos ham hele tiden... hurra...

Når våkner de om morgenen? Mellom 05-06, og da skal han OPP.

Alder? Snart 2,5
 
Når er duppen?
Hvor lang er den?
Når legger de seg om kvelden?
Når våkner de om morgenen?
Alder?

Legges mellom 11 og 11.30.

sover som oftest 1.5-2 timer. Vekkes til 15 om han sovner så lenge

leggetid varierer fra 18.30 til 20.00 alt etter hans ettermiddagsform. Gjennomsnitt er vel rundt 19. vi har leggerutiner med lesing og så sovner han som oftest på 5-10 minutter. Sover til 6/7 :)

han er 16 mnd
 
Så flott med så mange svar! Veldig interessant å se på både forskjeller og likhetestrekk.

Vi har endelig kommet oss over til en lur her (er 17 mnd snart). Føles som at vi har vært i en evig limbo mellom 2 og 1 siden mars. Frem og tilbake. Har nok vært litt vanskelig fordi hun alltid har sovet korte lurer mellom 30 og 45 min. Men for en uke siden, nærmest på dagen slo hun til med én lur fra kl12 på nesten 2 timer! Etter det har hun sovet ca1,5 time midt på dagen. Legger seg 19 og våkner som regel mellom 6 og halv 7. Noen dager mellom 5 og 6. Grøss og gru når man ser det 5-tallet på klokka:hilarious:
 
Så flott med så mange svar! Veldig interessant å se på både forskjeller og likhetestrekk.

Vi har endelig kommet oss over til en lur her (er 17 mnd snart). Føles som at vi har vært i en evig limbo mellom 2 og 1 siden mars. Frem og tilbake. Har nok vært litt vanskelig fordi hun alltid har sovet korte lurer mellom 30 og 45 min. Men for en uke siden, nærmest på dagen slo hun til med én lur fra kl12 på nesten 2 timer! Etter det har hun sovet ca1,5 time midt på dagen. Legger seg 19 og våkner som regel mellom 6 og halv 7. Noen dager mellom 5 og 6. Grøss og gru når man ser det 5-tallet på klokka:hilarious:

Herlig!
Sånn var det her også i overgangen mellom 2 og 1 lurer. Masse styr i flere uker, før plutselig en dag - pang, så sov han én kjempelang lur hver dag.
 
20mnd
Dupp fra 11-12/1230 (noen ganger til 13)
Legger seg for natta 1930/2000 og sovner av seg selv så å si med en gang.
Sover gjennom hele natta og vokner rundt 7 (går ikke i bhg så vi har good tid på morgenen:cat:)

Deilig når søvnen endelig er slik den skal vere! Kan forresten legge til at hun begynnte å sove godt på natt etter at vi startet med sovepose, før det var det mye tøffere både kveld og natt.
 
Legges i seng eller vogn mellom 11 og 12. Sover mellom 1,5t og 3 timer alt etter som.legger seg rundt 18.30 - 19.00 sover til mellom 7 og 8.Er 19mnd
 
Men når de sovner veit eg ikkje eksakt, for eg legger dei inn på rommet, går ut å lukker døren, så får de synge eller lese bok til de sovner selv :p hun på 19mnd deler rom med storesøster på 3år. Og har ikke hatt sprinkelsenger siden hun var 11mnd.
 
18mnd, har bare hatt en lur om dagen siden han var rundt 6 mnd. Sover fra 12-14/15, legger seg rundt 18:30, liker å ligge en times tid alene før han sovner. Våkner som regel i 07 tiden.
 
Når er duppen?

Avhenger litt av når han våkner på morgenen, men legges en plass mellom 9.3 og 11


Hvor lang er den?


Alt fra 1-2,5 timer


Når legger de seg om kvelden?


Legges kl 19 nå, regner med det blir tidligere når han begynner i barnehagen til høsten


Når våkner de om morgenen?


Mellom 05.30 og 07.00



Alder?


Snart 14 måneder
 
1,5 år som sover fra ca 11.30- 13.00.+/- vel og merke. Legger seg mellom 18 og 19, og står opp kl 6. Han våkner som regel kl 5, men vi drøyer den til 6 ofte.
 
1,5 år. Legges kl 18:30-19 i ukedagene/når hun er i bhg. Står da opp kl 07/07:30. Sover ca 1 time pp dagen da. I helgene ligger hun og drar seg utover formiddagen, til tider jeg ikke tør skrive her :p Og da får hun ingen søvn på dagtid
 
Når er duppen?
Hvor lang er den?
Når legger de seg om kvelden?
Når våkner de om morgenen?
Alder?

Bare fordi jeg er nysgjerrig:D:p
Ca 12.30-13.30
Begrenser sovingen til 1 time ellers kan det bli problemer på kveld. Legger seg kl 19/19.30.
Våkner rundt kl 8/8.30 på morgenen :) de dager jeg har dagvakt og hun skal i bhg må hun vekkes tidligere, men blunden er samme uansett :)
2,5 år :)
 
Står opp ca 06.00 hver dag
Hviler ca 11.30/12.00
Hviler i 30-60 minutter, kommer an på hvor tidlig hun stod opp og hvor sliten hun er. Får aldri hvile lenger enn til kl 13 maks.
Legger seg for kvelden uten problem i 18.30/19.00 tiden.

vi har hatt myyyye trøbbel med nattesøvn og strevd lenge med å finne riktig balanse, og endelig har vi funnet en balanse som fungerer for oss :)
 
Min jente er 2,5 år. Hun sover en hvil fra ca 12-13.30 i senga på rommet sitt/seng i bhg. Legger seg mellom 19 og 19.30 selv på rommet, sovner som regel innen 30-60 minutter. Hun våkner alt fra 6.30-8.00, men ligger og synger og skravler for seg selv i 30-60 minutter før hun roper på oss. Håper det holder seg slik lenge :angelic:
 
16 mnd: sover 1-1,5 time fra ca kl 11:30 :) Legger seg for kvelden kl 19, sover til kl 07-07:30 :)
 
Når er duppen?
11/11.30

Hvor lang er den?
1,5-3 timer, oftest rundt 2t.

Når legger de seg om kvelden?
Ca 19.00, gjerne litt før.

Når våkner de om morgenen?
Rundt 06.00

Alder?
14mnd straks, har sovet en dupp siden hun var ca 11,5mnd, hadde en liten overgang med annenhver dag med 1 og 2 dupper før hun falt til ro med en dupp.
 
2,5år.

Her har vi nett for to-tre mnd siden starta å vekke etter 1 times lur pga hen stod opp kl 4!!!. Til nå har det gjerne blitt opp til 3 timer søvn på dagtid.

Legger ca 1930. Sovner mellom 20 og 2030, men er da alene på rommet sitt frem til da. Har nettopp startet å sovne så "seint" fordi hen har oppdaget hvor kjekt det er å lese bøker om kvelden. Så hen koser seg med bøker og har det riktig trivelig på slutten av dagen.

Våkner mellom 6 og 8.
 
Back
Topp