Dere med barn fra før..

Sønnen min ble veldig fornærmet da han fant ut at han ikke fikk vite det først. Så om dere har store barn kan det lønne seg og fortelle. De forstår mye mer enn hva man tror :)
 
Sønnen min ble veldig fornærmet da han fant ut at han ikke fikk vite det først. Så om dere har store barn kan det lønne seg og fortelle. De forstår mye mer enn hva man tror :)

Mi er 7, har vurdert å bare si det nå :p
Kjenner henne godt nok til å vite at hun ikke blir fornærma, eller blir å si det til alle. Og jeg tror også hun blir å takle det greit om det plutselig ikke går. Vi har jo et såpass forhold at hvis jeg skulle miste, ville jeg jo fortalt henne det uansett.

Er bare litt redd det skal plutselig uheldigvis glippe til besteforeldre :p De skal nemlig få TUL bilde til julemorgenen :)
 
Mi på snart 2 "vet" det :) peker på magen når vi spør hvor bebin er. Ellers skjønner hu lite ennå og de i bhg tror bare hu er kjempe glad i dukker (også kalt bebin) :p
 
Vi har to, en på fem og en på 14 mnd. Sistnevnte bryr seg da trolig ikke :p Men jeg har hatt og har innimellom mye blødninger som gjør at jeg ikke tar dette forgitt at går bra... Vi er også der at vi ikke er sikre på om vi vil prøve igjen med det første hvis dette ikke går veien. Vi vil derfor være ganske sikre på at dette går bra, altså i den grad man kan :p Men så er dette med magen da....den er der allerede. Håper at dette er mye luft som forsvinner snart, men tror ikke vi kan utsette det lengre enn julaften, da er jeg 13+2 :)

Er heller ikke keen på at han skal sladre til Gud og hvermann :p
Er så imponert over dere som klarer å lage så tette barn! Altså, det blir sikkert utrolig gøy for de å være så nære i alder :) Her hadde det bare ikke gått an. Først nå sover toåringen så bra at vi klarer å se for oss en til, hehe..:)
 
Mine er 6 og 3,5 år.. hadde tenkt å vente en stund, så ikke ventetiden blir så lang for de.
Men nå vet jeg ikke, formen er elendig og jeg blir bare kvalmere for hver dag... Det hadde kanskje vært litt lettere å forstå om de visste ❤️
 
Mi er 7, har vurdert å bare si det nå :p
Kjenner henne godt nok til å vite at hun ikke blir fornærma, eller blir å si det til alle. Og jeg tror også hun blir å takle det greit om det plutselig ikke går. Vi har jo et såpass forhold at hvis jeg skulle miste, ville jeg jo fortalt henne det uansett.

Er bare litt redd det skal plutselig uheldigvis glippe til besteforeldre :p De skal nemlig få TUL bilde til julemorgenen :)
Skal ikke undervurdere barna :) vår sønn syns det er kjempe stas å ha vår lille hemmelighet :) han gleder seg til rett før jul å kan fortelle klassen at han skal bli storebror :) hehe
 
Vi har 1 jente hver fra før, di er 3 og 5 jeg sier ikke noe til di før jeg er klar for at alle rundt meg ( spesielt foreldrene mine) får vite det. Ikke det at jeg tror det skjer med det første :p lurte på å bare ikke si noe å la det gå så lenge d går :p
 
Har en jente på 11, vurderer å fortelle det nå i uke 9 ettersom vi var på tidlig ul å så et bankende hjerte. Jeg er veldig dårlig og hun merker det godt, så tror det er lurt å la henne vite det så hun slipper bekymre seg.
 
Er så imponert over dere som klarer å lage så tette barn! Altså, det blir sikkert utrolig gøy for de å være så nære i alder :) Her hadde det bare ikke gått an. Først nå sover toåringen så bra at vi klarer å se for oss en til, hehe..:)

Hehe! Sånn tenkte vi og etter førstemann som sov gjennom sin første natt mellom 2,5 og 3 år gammel :p Siden det er nesten fire år i mellom de to første så rakk vi å kjenne på "friheten" uten nattevåk, bleier og smokk, og det var tøft å gå tilbake igjen til det, måtte jo begynne helt på nytt :p Vi har alltid ønsket oss tre barn og denne gangen kjører vi på for å bli ferdig med alt det der så fort som mulig og kanskje korte ned på "den tiden" :p :p
 
Ser den :')
Hadde du kommet til å fortalt tidligere om du visste hun ikke kom til å si noe?
Ja hadde nok det nå som jeg er 8 uker på vei. Ville nok ikke sagt det noe tidligere. Men akkurat nå skulle jeg gjerne fått forklart henne hvorfor mamma er så sykt dårlig og ikke orker noenting. Hun er så snill og omsorgsfull og blir bekymret for meg når hun seg jeg er dårlig. Jeg sier selfølgelig at det ikke er noe farlig , men situasjonen er kjip. Så gleder meg veldig til vi kan si det :)
 
Eldste på 6 år fikk vite det nesten sammtidig med positiv test siden jeg blir så fort dårlig, så vil ikke at hun skal tro jeg er alvorlig syk. Og hjelper litt på at hun vet det er pga babyen at jeg ikke alltid klarer å hjelpe henne på badet og synge nattasang i sengen; må ofte ta tannpuss og synging på sofaen om det er det jeg ligger :p

Minsten på 15 mnd var med på ultralyd, og jeg snakker om babyen i magen, men tviler på han skjønner noe før babyen blir født :p
 
Ja hadde nok det nå som jeg er 8 uker på vei. Ville nok ikke sagt det noe tidligere. Men akkurat nå skulle jeg gjerne fått forklart henne hvorfor mamma er så sykt dårlig og ikke orker noenting. Hun er så snill og omsorgsfull og blir bekymret for meg når hun seg jeg er dårlig. Jeg sier selfølgelig at det ikke er noe farlig , men situasjonen er kjip. Så gleder meg veldig til vi kan si det :)
Jeg tror det er bedre at du sier det nå siden er du er dårlig. Barn er veldig gode på å gå å bekymre seg i det stille.
 
Har en på 5 og en på 7. Venter med å fortelle til etter ul i uke 12.
 
Hehe! Sånn tenkte vi og etter førstemann som sov gjennom sin første natt mellom 2,5 og 3 år gammel :p Siden det er nesten fire år i mellom de to første så rakk vi å kjenne på "friheten" uten nattevåk, bleier og smokk, og det var tøft å gå tilbake igjen til det, måtte jo begynne helt på nytt :p Vi har alltid ønsket oss tre barn og denne gangen kjører vi på for å bli ferdig med alt det der så fort som mulig og kanskje korte ned på "den tiden" :p :p
Skjønner den. Vi hadde ikke overlevd uten den lille pausen fra nattevåk. Og sex hadde det heller ikke blitt så den er grei. Bleie rekker vi ikke å få pause fra, men forhåpentligvis kan vi bli ferdig med storesøster sine bleier når neste kommer. Visst er det fint med småbarn men ingen av oss er gode nok sovere til å ønske oss det mer enn en gang til :p Første hadde dessuten kolikk så vi er forberedt på samme kjøret igjen. Håper dere får sovebarn nå! Det hadde vært fantastisk.
 
Har en på seks og han vet ikke noe enda. Han har ønsket seg søsken så lenge jeg kan huske, så vet at gleden blir stor. Men han har opplevd en del (5)dødsfall i nær familie, så vil vente litt til. Han går i 1kl og har akkurat begynt å lese, så har kjøpt en t-skjorte som det står jeg skal bli storebror. Planen er å gi han den på julaften, men får se om jeg klarer å vente så lenge, gleder meg jo til å fortelle også :)
 
Skjønner den. Vi hadde ikke overlevd uten den lille pausen fra nattevåk. Og sex hadde det heller ikke blitt så den er grei. Bleie rekker vi ikke å få pause fra, men forhåpentligvis kan vi bli ferdig med storesøster sine bleier når neste kommer. Visst er det fint med småbarn men ingen av oss er gode nok sovere til å ønske oss det mer enn en gang til :p Første hadde dessuten kolikk så vi er forberedt på samme kjøret igjen. Håper dere får sovebarn nå! Det hadde vært fantastisk.

Kolikk er jo helt forferdelig for store og små! Håper dere slipper denne gangen!! Legger alltid inn en søknad om sovebarn, men den kommer liksom ikke frem dit den skal behandles:hilarious: Men lov å håpe!!! :D :D
 
Jeg fortalte det til min gutt på 7 år for noen uker siden :) Jeg er sådårlig i formen at det hjelper å forklare han hvorfor, så han ikke bekymrer seg for at jeg er syk. Han gleder seg enormt, men har selvfølgelig også en reaksjon. Foreløpig har ha blitt mye mer kosete og "mammadalt" enn han har vært før, men det nyter jeg bare :)
 
Back
Topp