Dere med barn fra før..

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Har kommende søsken fått vite om graviditeten? Evt når fortalte dere det (eller skal)?
Og hvor gammelt er barnet? :)
 
Våre små på 5,7 og 8 får ikke vite noe før det ikke kan skjules lengre. De ble så utrolig glad da vi ventet baby i fjord sommer , men mistet i uke 14. Så da vi nok engang var gravid igjenn i sommer så skjulte jeg det så godt jeg kunne,å jeg er veldig glad for det siden jenta døde i uke 18. Med sånn erfaring vet jeg ikke når jeg tørr å si noe denne gang.
 
Våre små på 5,7 og 8 får ikke vite noe før det ikke kan skjules lengre. De ble så utrolig glad da vi ventet baby i fjord sommer , men mistet i uke 14. Så da vi nok engang var gravid igjenn i sommer så skjulte jeg det så godt jeg kunne,å jeg er veldig glad for det siden jenta døde i uke 18. Med sånn erfaring vet jeg ikke når jeg tørr å si noe denne gang.

Det forstår jeg godt.. Må være tungt for dem også.. :/
Jeg er selv så usikker på om jeg skal fortelle 7åringen nå eller vente til etter TUL..
 
Venter i det lengste, tenker jeg. Blivende storebror er bare 2,5 år, så venter kanskje til etter OUL.
 
Våre små på 5,7 og 8 får ikke vite noe før det ikke kan skjules lengre. De ble så utrolig glad da vi ventet baby i fjord sommer , men mistet i uke 14. Så da vi nok engang var gravid igjenn i sommer så skjulte jeg det så godt jeg kunne,å jeg er veldig glad for det siden jenta døde i uke 18. Med sånn erfaring vet jeg ikke når jeg tørr å si noe denne gang.
Uff, det der er en erfaring man gjerne kan være foruten. <3 Skjønner godt at du vil vente i det lengste.
 
Det forstår jeg godt.. Må være tungt for dem også.. :/
Jeg er selv så usikker på om jeg skal fortelle 7åringen nå eller vente til etter TUL..
Det var fryktelig tungt å fortelle barna dette .. De gledet seg såååå mye å fortalte det til alle de gikk forbi.. så sorgen var tung då jeg måtte si att babyen ble syk og fløy til himmelen. De spør enda etter den lille å ønsker seg så gjerne en lillesøster/bror. Det lureste er iallefall å vente til etter tul for å være litt mer sikker på att de små slipper sorgen de også om det skulle gå galt:Heartred
 
J
Uff, det der er en erfaring man gjerne kan være foruten. <3 Skjønner godt at du vil vente i det lengste.
Ja du kan så si... unner ingen en sånn opplevelse. Håper så inderlig det går bedre denne gang og att vi får oppfølgning fra uke 12.
 
Det var fryktelig tungt å fortelle barna dette .. De gledet seg såååå mye å fortalte det til alle de gikk forbi.. så sorgen var tung då jeg måtte si att babyen ble syk og fløy til himmelen. De spør enda etter den lille å ønsker seg så gjerne en lillesøster/bror. Det lureste er iallefall å vente til etter tul for å være litt mer sikker på att de små slipper sorgen de også om det skulle gå galt:Heartred

Uff.. Høres ikke noe gøy ut for noen av dere.. :/
Tenkte senest etter TUL i alle fall. Dumt om alle andre bortsett fra henne vet og, så.. ><
 
Uff.. Høres ikke noe gøy ut for noen av dere.. :/
Tenkte senest etter TUL i alle fall. Dumt om alle andre bortsett fra henne vet og, så.. ><
Ja når andre vet det er det fort fare for att hun kanskje får vite det, men nå skal det jo gå bra med både deg og meg og alle andre her inne så sånn er det bare:) krysser alt for det:)
 
Ja når andre vet det er det fort fare for att hun kanskje får vite det, men nå skal det jo gå bra med både deg og meg og alle andre her inne så sånn er det bare:) krysser alt for det:)

Alle skal få terminspirer her nå så ♡
 
Litt usikker, men enten etter tul i uke 12 eller etter oul. Blir mest sannsynlig i uke 12, da resten av familien skal få vite det på julaften om alt går etter planen :)
 
Storesøster er bare to så vil egentlig vente lengst mulig, men tenker at når en del andre får vite det i uke 12, eller evt etter oul så må hun også siden det kanskje blir litt prat om det.
 
Vår er 4 år. Skal fortelle det på julaften. Tørr ikke si noe tidligere for hun kommer garantert til å fortelle alle.
 
Vår er 4 år. Skal fortelle det på julaften. Tørr ikke si noe tidligere for hun kommer garantert til å fortelle alle.

Ser den :')
Hadde du kommet til å fortalt tidligere om du visste hun ikke kom til å si noe?
 
Vi har to, en på fem og en på 14 mnd. Sistnevnte bryr seg da trolig ikke :p Men jeg har hatt og har innimellom mye blødninger som gjør at jeg ikke tar dette forgitt at går bra... Vi er også der at vi ikke er sikre på om vi vil prøve igjen med det første hvis dette ikke går veien. Vi vil derfor være ganske sikre på at dette går bra, altså i den grad man kan :p Men så er dette med magen da....den er der allerede. Håper at dette er mye luft som forsvinner snart, men tror ikke vi kan utsette det lengre enn julaften, da er jeg 13+2 :)

Er heller ikke keen på at han skal sladre til Gud og hvermann :p
 
Sønnen på 6 fikk vite det ganske tidlig fordi jeg ble ganske dårlig og ville ikke at han skulle bli redd for at jeg var syk. Sa sa at det ligger et babyfrø i magen som kan vokse å bli baby :)
 
Back
Topp