Dere mødre

Kameleon

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Hvordan ligger dere an ift vekt etter fødselen? Jeg innser at ting tar lengre tid denne gangen enn med nr 1. Legger på meg 30-40 kg når jeg går gravid sånn helt uten "grunn". Med nr 1 var det borte etter 6-7 mnd. Nå har jeg fortsatt 11-12 kg igjen og babyen er 5 mnd. Stresser ikke med det, men er bare kjedelig fordi ingen klær passer ;) hvordan ligger dere an?
 
Gikk opp 22 kg med storebror, det var borte på seks mnd. Gikk vel opp 15 kg denne gangen, og det var borte etter fire mnd. Så heldig sånn. Men merker at ting har "flyttet seg litt" denne gangen - fått mer hofter og lår, så har fremdeles et par bukser som ikke passer. Må nok komme igang med trening snart så jeg får strammet opp litt :p
 
Gikk opp rundt 20kg. De første 12 rant bort første uka. Resten forsvant etter 2 mnd :) dette er første babyen da :)
 
Her gikk jeg opp veldig lite så borte for lengst men gått opp i vekt siden den gang :p
 
La på meg ca 25, men nesten bare vann som kom i løpet av de siste to-tre ukene pga. svangerskapsforgiftning. Så det meste forsvant på et par uker. Er akkurat der jeg var før jeg ble gravid, men så er jeg i utgangspunktet overvektig. Skulle gjerne gått ned en del, og hadde satset på at amming skulle gjøre susen, men fikk aldri nok melk til å fullamme:-(
 
Gikk opp 17kg, rundt 14kg var borte etter 2uker. Nå er jeg 2kg under startvekt ☺️ Litt slappere hud akkurat ved magen, men ellers fornøyd ☺️
 
Så rart at vi er så forskjellige. Er selv slank i utgangspunktet, så er ikke overvektig selv om jeg har en del mer kilo en jeg pleide. Ble egentlig som før etter første, men denne gangen tror jeg magen har kjørt seg ut av fasong. Men så gikk jeg 9 dager på overtid, mens jeg fødte to uker tidligere med første:)
 
Gikk opp 9-10 kg og datt ned til start etter ei uke. Nå er jeg 4 kg under startvekt og var undervektig i utgangspuktet så føler jeg forsvinner.. Men skal vel egentlig ikke klage over det.. :)
 
Gikk opp 15 kg og sist jeg veiet meg(ca 2-3 mnd etter fødsel) var jeg gått ned 10-12 kg :) har vært veldig fornøyd med kroppen, men etter start på prevansjon og medisin, og litt mye brus har jeg gått opp :( vet ikke hvor mye siden vi ikke har vekt her, og det er nok ikke snakk om så mange kg, men blir litt irritert når jeg får valke over buksen.
Har endelig fått treningsmotivasjon så håper det endrer seg :D
 
Gikk opp 15 kg, det meste var borte etter 2 uker. Nå er jeg 3 kg under startvekt, og er egentlig litt for tynn..
 
Gikk opp 18 kg og har heldigvis klart å beholde 5 av dei. Ok om eg går ned 2 kg til men dei vil eg ikkje gå ned før eg er ferdig med å amme. Greit å ha litt å gå på :p skikkeleg deigete mage og større lår/rumpe (=bonus ;) ) ellers er eg som før igjen
 
Gikk opp 9 kg I første og 10 kg nå, alle kiloene ble borte første uka.
Men føler jeg har mere mage nå enn før, selv om vekta er lavere.
 
Helt forferdelig! Var overvektig når jeg ble gravid. Er ca 2 kg lettere nå enn når jeg ble gravid, men har 18 kg igjen å gå ned..
 
Har igjen ca 4-5 kg av babyvekten og står stille vektmessug, men har ikke gjort noe for å kvitte meg med de enda heller ;) Jeg får prøve å gjøre en liten innsats når jeg er ferdig med fullamming.
 
har 9 kg til startvekt.. står BOM fast! men sto fast på akkurat samme tallet i flere år etter de 2 andre før det plutselig løsnet og jeg gikk nedover, for så å bli gravid på nytt :p håper det løsner snart siden jeg er både aktiv og sunn!
 
Gikk opp 8,5 kg som var borte rett etter fødsel. Har lagt på meg litt over ett kilo siden det, så nå må det strammes inn! Har nok å ta av.
 
Gikk opp 12 kg og har nå igjen 5 kg som nekter å slippe taket.
 
Gikk opp 13-14 kg. Har 6-7 kg igjen til startvekt. Men har vært litt usunn etter fødsel.
Nå er det full skjerpings. Er jo i tillegg fedmeoperert, så vil jo ned igjen.
Håper å komme ned ca 10 kg, så nå har jeg lagt om til lavkarbo :)
 
Back
Topp