Dere gravide som skal vaksineres

ORIGINAL: BlessItBe

Bare vent. Du er selv gravid og kommer til å vingle fram og tilbake mange ganger du også, før du bestemmer deg..

 
Har bestemt meg og skal ikke![:)] Ver egentlig ikke noe å tenke over for min del!
 
ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Bare vent. Du er selv gravid og kommer til å vingle fram og tilbake mange ganger du også, før du bestemmer deg..


Har bestemt meg og skal ikke![:)] Ver egentlig ikke noe å tenke over for min del!


Jeg var også skråsikker, men det har forandra seg gitt..
 
ORIGINAL: BlessItBe

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Bare vent. Du er selv gravid og kommer til å vingle fram og tilbake mange ganger du også, før du bestemmer deg..


Har bestemt meg og skal ikke![:)] Ver egentlig ikke noe å tenke over for min del!


Jeg var også skråsikker, men det har forandra seg gitt..

 
Hva som fikk deg til og endre meningen din da?
 
ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Synes på en måte du angriper de gravide som har valgt å ta denne vaksinen jeg [:-]


Over hode ikke!
Men lurer på hvorfor de tar sjansen med vaksinen, men holder seg laaaangt unna salami!?


Jeg har både tatt vaksinen og jeg har røykt og jeg har spist blodigbiff og litt slik div som man kansje skal holde seg unna..!! det er jo en ny ting man skal holde seg unna vært år.
For 1o år siden kunne man spise det meste og slik selvom man var gravid så..
 
ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Bare vent. Du er selv gravid og kommer til å vingle fram og tilbake mange ganger du også, før du bestemmer deg..


Har bestemt meg og skal ikke![:)] Ver egentlig ikke noe å tenke over for min del!


Jeg var også skråsikker, men det har forandra seg gitt..


Hva som fikk deg til og endre meningen din da?


Rett go slett det at gutten ligger allerede festet, og så langt neddi bekkenet at jordmor så og si ikke kjenner hodet hans. Har vært mye dårlig, høyt BT, sliter veldig med kynnere, nedpress og magesmerter. Noe som ikke er så rart da når han er så kalr for å komme ut.
Skulle jeg bli dårlig oppi alt tror jeg at jeg kan bli skikkelig dårlig, og det takler jeg ikke tanken på, for det er ens tor risiko både for meg og barnet.
Noe den vaksinen også kan være. Men jeg tror jeg velger å ta den og håpe på null bivirkninger i stedet for å bli hardt rammet av pigflu oppi alt dette [;)] Må ha all energien jeg kan ha hvis denne gutten har tenkt seg ut før tiden [:)]

Mulig jeg er naiv altså [&:]
 
ORIGINAL: lillemæ

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Men de ANER jo ikke hva som kan skje hvis man tar den når man er gravid!



De ANER ikke hva som skjer hvis gravide får influensa heller.. Eller jo... 1 i Norge har jo allerede dødd! [&:]

 
1 ? det er ganske mange flere
 
ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Bare vent. Du er selv gravid og kommer til å vingle fram og tilbake mange ganger du også, før du bestemmer deg..


Har bestemt meg og skal ikke![:)] Ver egentlig ikke noe å tenke over for min del!

så du vil heller risikere å dø fra ungen din og mannen din enn å ta den og risikere at det skjer noe med den ufødte?
 
ORIGINAL: Embriks mam

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Bare vent. Du er selv gravid og kommer til å vingle fram og tilbake mange ganger du også, før du bestemmer deg..


Har bestemt meg og skal ikke![:)] Ver egentlig ikke noe å tenke over for min del!

så du vil heller risikere å dø fra ungen din og mannen din enn å ta den og risikere at det skjer noe med den ufødte?


Hvordan kan man velge mellom sine på den måten?
 
ORIGINAL: Embriks mam

ORIGINAL: lillemæ

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Men de ANER jo ikke hva som kan skje hvis man tar den når man er gravid!



De ANER ikke hva som skjer hvis gravide får influensa heller.. Eller jo... 1 i Norge har jo allerede dødd! [&:]


1 ? det er ganske mange flere


8 døde, deriblant en gravid. Noe som er HØYE tall i et lite land som Norge.
 
ORIGINAL: mammantilenengel

ORIGINAL: MichelBergen

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Synes på en måte du angriper de gravide som har valgt å ta denne vaksinen jeg [:-]


Over hode ikke!
Men lurer på hvorfor de tar sjansen med vaksinen, men holder seg laaaangt unna salami!?


Jeg har både tatt vaksinen og jeg har røykt og jeg har spist blodigbiff og litt slik div som man kansje skal holde seg unna..!! det er jo en ny ting man skal holde seg unna vært år.
For 1o år siden kunne man spise det meste og slik selvom man var gravid så..


ja alt var bedre før...
vaksinen skal jeg ikke si noe på. men røyking er bak mål.  der er ingen unnskyldning


Nei røyking har i hvertfall jeg nulltolleranse til, har jeg alltid hatt.
 
unødvenig tråd..e jo ikke med lett hjerte mange gravide går å tar dne vaksina
 
ORIGINAL: cassie sin mamma

unødvenig tråd..e jo ikke med lett hjerte mange gravide går å tar dne vaksina


Ja, det var det.
Vet jeg kommer til å gråte når jeg tar den, så det er med tungt hjerte.
 
ORIGINAL: cassie sin mamma

unødvenig tråd..e jo ikke med lett hjerte mange gravide går å tar dne vaksina

 
Ingen som plager de! De har et valg![;)]
 
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Embriks mam

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: BlessItBe

Bare vent. Du er selv gravid og kommer til å vingle fram og tilbake mange ganger du også, før du bestemmer deg..


Har bestemt meg og skal ikke![:)] Ver egentlig ikke noe å tenke over for min del!

så du vil heller risikere å dø fra ungen din og mannen din enn å ta den og risikere at det skjer noe med den ufødte?


Hvordan kan man velge mellom sine på den måten?

jeg må tenke på familien min og velger nok å vaksinere meg ja....
vil ikke at det skal skje noe med den ufødte, men har en samboer og en sønn som jeg helst vil leve mange år sammen med
 
Tenk over spørsmålet ditt en gang du HI!

Kan det få dårlige konsekvenser å ikke spise spekemat, røyke osv? Nei!
Kan det få dårlige konsekvens av å ikke ta vaksina? Ja!
Dilemmaet blir endel annerledes så lenge en må velge mellom to eventuelle dårlige konsekvenser!

Kan jo bare snu spørsmålet ditt: Men å risikere svinennfluensa som man ikke vet hva gjør med fosteret eller om en en gang overlever det er greit?
 
ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: jinta85

Tenk over spørsmålet ditt en gang du HI!

Kan det få dårlige konsekvenser å ikke spise spekemat, røyke osv? Nei!
Kan det få dårlige konsekvens av å ikke ta vaksina? Ja!
Dilemmaet blir endel annerledes så lenge en må velge mellom to eventuelle dårlige konsekvenser!


Men,- kan fosteret ta skade (nå eller senskader) av vaksinen...


Det at mor er syk av svineinnfluensa, evn omkommer er vel ikke det beste det heller?
Er to onder å velge mellom her, synes det er tåpelig å sammenligne dette med valget om man skal spise spekemat eller ikke!
 
En vet hva svineinfluensa kan gjøre med den gravide også. Derfor en velger å ta vaksinen.
 
ORIGINAL: Aline

Herrregud for en tråd å starte... Akkurat som om vi gravide ikke sliter nok med valget i utgangspunktet???

Jeg sitter hvertfall her med et alvorlig sykt barn i magen, som har store sjanser for å komme prematurt... Tar jeg denne vaksinen er lillegutt litt bedre rustet dersom han skulle bli smittet når han kommer til verden!

Jeg har gått tusen runder med meg selv, og er fortvilet over at jeg nå må velge pest eller kolera...

Og blir nå virkelig imponert over evnen enkelte har til å dytte fortvilede mennesker ned i driten på den måten...

[:@][8|]

 
Enig!
 
jeg spiser ikke spekemat og jeg røyker og drikker ikke! synes ikke du kan sammenligne dette med å ta vaksinen.
 
vaksinen kommer ikke direkte inn i fosteret det gjør en enventuell influensa.. noen blir alvorligsyke, andre ikke.. jeg er ikke villig til å ta sjangsen, for min del, snuppa sin og den lille i magen.. kan faktisk skje alvorlige ting med fosteret om man får svinet også, en kan kanskje føde primaturt osv.
 
så JEG føler jeg gjør det rette med å følge rådene som kommer av de som faktisk vet noe om dette... jeg er enig at det ikke er tilstrekkelig med svar på forskjellig, men jeg tror ikke de ville anbefalt vaksinen om de ikke trodde det var en grunn for det....
 
ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: jinta85

Tenk over spørsmålet ditt en gang du HI!

Kan det få dårlige konsekvenser å ikke spise spekemat, røyke osv? Nei!
Kan det få dårlige konsekvens av å ikke ta vaksina? Ja!
Dilemmaet blir endel annerledes så lenge en må velge mellom to eventuelle dårlige konsekvenser!


Men,- kan fosteret ta skade (nå eller senskader) av vaksinen...

 
Det vet de ikke. That's the problem!!!! [:@]
 
Back
Topp