Dere flergangs - barnehagespm.

Vi har vært så heldige å ha farmor og farfar til å passe. Jeg jobber turnus, og har derfor en del fri. Har hatt henne hjemme de dagene, og besteforeldrene de dagene jeg jobber. Hatt den ordningen fra nyttår til nå. Begynner i bhg straks, og er 1,5 år.
 
Når det gjelder ferie i permisjonstiden, er det slik at jeg kan ta ut vanlig ferie i permisjon? Har fastlønn og feriepenger hver juni. Jobben forskuddsbetaler i permisjonstiden. Kan jeg da ta ferie i juni når feriepengene kommer og dermed få 5 uker lenger permisjon? Om man da også tar seg "ferie" i påsken og mellom jul/nyttår blir det vel noen uker ekstra?
 
Når det gjelder ferie i permisjonstiden, er det slik at jeg kan ta ut vanlig ferie i permisjon? Har fastlønn og feriepenger hver juni. Jobben forskuddsbetaler i permisjonstiden. Kan jeg da ta ferie i juni når feriepengene kommer og dermed få 5 uker lenger permisjon? Om man da også tar seg "ferie" i påsken og mellom jul/nyttår blir det vel noen uker ekstra?
Jeg gjorde det sist, funka fint det :)
 
Når det gjelder ferie i permisjonstiden, er det slik at jeg kan ta ut vanlig ferie i permisjon? Har fastlønn og feriepenger hver juni. Jobben forskuddsbetaler i permisjonstiden. Kan jeg da ta ferie i juni når feriepengene kommer og dermed få 5 uker lenger permisjon? Om man da også tar seg "ferie" i påsken og mellom jul/nyttår blir det vel noen uker ekstra?
Du må huske å søke nav for pause i foreldrepengene bare :)
 
Hæ? I 2017?? Wow.. Det trodde jeg ikke :p Det var sent da.. Er det ikke barn født før september som får plass?

Men hvis man søker tidligere, så må man betale for plassen fra aug.16, til tross for at barnet kanskje begynner senere. Hvertfall slik hos oss.. Og da får man ikke kontantstøtte :)
Vi har ikke krav på plass før i august, det året barnet blir ett år, skjønte jeg over her ;-)

MEN vi fikk plass tidlig sist, uten å betale, selv om sønnen vår er født i november - altså "for sent" så lønner seg å søke/ringe barnehagene:)

For et system egentlig! :p
 
Vi har ikke krav på plass før i august, det året barnet blir ett år, skjønte jeg over her ;-)

MEN vi fikk plass tidlig sist, uten å betale, selv om sønnen vår er født i november - altså "for sent" så lønner seg å søke/ringe barnehagene:)

For et system egentlig! :p

Ja det sier jeg meg enig i! :/
Men ingenting å gjøre med det.. Vi søkte bhg plass fra januar 2015 med vår sønn, men fikk beskjed om at vi måtte søke OG betale fra august 2014. Kun ett inntak i året.
Får satse på forlenget permisjon og pengetre i hagen :p
 
Back
Topp