Dere ammere ?

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Deler dere dyne med de små, når dere ammer på natta ?

Vet det ikke er anbefalt men jeg har gjort det hele veien og gjør det fortsatt.

Nei, hun har sin egen lille dyne. Og når vi er ferdig med amming (eller når jeg våkner), skyver jeg henne fra sideleie over på rygg, legger meg i samme høyde som henne og legger meg litt unna. Da unngår jeg at hun får dyna mi over seg.

Jeg vet ikke hvordan jeg skulle ellers gjort det uten å fryse?
Jeg fryser vanvittig om natten, og om babyen skal ha tilgang til pupp så må babyen også under min dyne :o

Jeg vet ikke hvordan jeg skulle ellers gjort det uten å fryse?
Jeg fryser vanvittig om natten, og om babyen skal ha tilgang til pupp så må babyen også under min dyne :eek:
Jeg investerte faktisk i ammenattøy! Ja det finnes :D nokså billig på laredoute :)
Prøvde å være flink og få lagt babyen tilbake etter amming, men må nok innrømme at det skjedde noen ganger at vi begge sovnet underveis... Og da med min dyne over oss.. Vi har ikke stor nok seng til å samsove som en fast løsning.

Ja vi har delt dyne ;-)
Jeg sovna jo under amming hver gang, så våknet ikke for å bytte dyne. Men jeg lå stort sett med dyna på livet da, så var jo litt kaldt :-P

Ja vi har delt dyne ;-)
Jeg sovna jo under amming hver gang, så våknet ikke for å bytte dyne. Men jeg lå stort sett med dyna på livet da, så var jo litt kaldt :-P
Hehe jeg gjør det bevisst, men jeg flytter alltid ansiktet mitt ned mot hennes, også klarer hun jo å vri seg ut hvis hun har lyst

Hehe jeg gjør det bevisst, men jeg flytter alltid ansiktet mitt ned mot hennes, også klarer hun jo å vri seg ut hvis hun har lyst
Tror jeg har våknet en gang av at frøkna havna under dyna. Og dette var en gang på de to årene vi ammet. Så det går som regel bra. Og jeg våknet jo av at noe var annerledes, så vi sover nok ikke så tungt ;-)

Lå under min dyne de minuttene vi ammet, også la jeg han tilbake i babynestet med sin egen dyne når han var ferdig.

Tror jeg har våknet en gang av at frøkna havna under dyna. Og dette var en gang på de to årene vi ammet. Så det går som regel bra. Og jeg våknet jo av at noe var annerledes, så vi sover nok ikke så tungt ;-)
Her har mannen stadig vekk tatt dyna vekk fra ansiktet hennes når han har dratt på jobb

Jeg investerte faktisk i ammenattøy! Ja det finnes :D nokså billig på laredoute :)
Prøvde å være flink og få lagt babyen tilbake etter amming, men må nok innrømme at det skjedde noen ganger at vi begge sovnet underveis... Og da med min dyne over oss.. Vi har ikke stor nok seng til å samsove som en fast løsning.

Jeg klarer ikke å sove med klær, jeg får kramper i beina :o Jeg er litt spesiell :p hihi
Jeg vil ikke samsove, dessverre er babyen totalt uenig. Så her sover vi sammen og med puppen sittende fast hele natten :p uff :D hihi

Han bruker sin egen dyne, og for at jeg ikke skal fryse legger jeg kortsiden av dyne over skulderen slik at den henger ned mot ryggen min, om det var forståelig... :P

Har skjedd to ganger at han har fått dyna mi over seg, men da fordi jeg har glemt å gjøre med dyna mi som forklart lenger oppe. ;)

Deler dyne akkurat mens jeg ammer, så legges hun tilbake i egen seng (bedside)

Her har jeg sotte på sengkanten og ammet, og straks han er ferdig å spise så legges han tilbake i sin egen seng. Så med lillebror har det ikke vært sammsoving.
Med storesøster gjorde vi det innimellom for da sovnet jeg gjerne under amming. men hun lå under egen liten dyne da.

Her har jeg sotte på sengkanten og ammet, og straks han er ferdig å spise så legges han tilbake i sin egen seng. Så med lillebror har det ikke vært sammsoving.
Med storesøster gjorde vi det innimellom for da sovnet jeg gjerne under amming. men hun lå under egen liten dyne da.
Å jeg hadde aldri orka å sitte sånn :P

Å jeg hadde aldri orka å sitte sånn :p

Nei, med første var det en periode jeg ikke orket det og rett og slett sovnet av under amming. Så da lå vi i senga å ammet, for det var tryggere enn når man satt på sengkanten med baby i armene og sovnet.
Denne gangen har det ikke vært noe problem å amme på sengkanten. Brukte tynn flisjakke i vinter for ikke å fryse på ryggen, samt at jeg måtte ha det veldig varmt på overkroppen når jeg sov for å unngå brystbetennelse.

Ikke jeg heller! Merker knapt at jeg gir han puppen. Sovner igjen på to sekunder.
Nei, med første var det en periode jeg ikke orket det og rett og slett sovnet av under amming. Så da lå vi i senga å ammet, for det var tryggere enn når man satt på sengkanten med baby i armene og sovnet.
Denne gangen har det ikke vært noe problem å amme på sengkanten. Brukte tynn flisjakke i vinter for ikke å fryse på ryggen, samt at jeg måtte ha det veldig varmt på overkroppen når jeg sov for å unngå brystbetennelse.
Jeg legger noen ganger ikke merker til at hun har slippi taket heller jeg, så mannen vekker meg å sier at jeg må mate hu :P

Samme her, en sjelden gang at jeg har vært så trøtt at jeg bare MÅ ligge, men da sovner jeg jo, og det lekker melk overalt....! Og ikke minst så spiser han bare fra en side, så ender med en ekstra amming fordi han ikke holdt seg mett like lenge som vanlig.

Han har sin egen lille dyne, tør ikke at han skal under min. Både pga varme og fare for kvelning.

Back
Topp