Der ryke honden!

Jeg mente absolutt ikke at hun ikke burde skaffet seg hund viss hun ikke tålte hår og skitt, det jeg mente med at mange skaffer seg hund uten å helt skjønne hva det innebærer er ikke ment slemt eller at DU burde ikke skaffet hund. Kjenner flere og i tillegg broren min som sa han aldri skulle hatt hund igjen viss han hadde visst hvor slitsomt det kunne være, og det var det hun skrev på kommentaren sin. Det er jo kjedelig for både hund og eiere når det ikke blir helt som man hadde forestilt seg, og det skjer jo hele tiden, og det er jo synd synes nå jeg da. Og at det var så mye hår og skitt med hund, jeg hadde ingen anelse om at hun hadde problemer med bakterier. Men i det store og hele så mente jeg ikke noe slemt med kommentaren, og jeg kunne sikkert formulert meg annerledes eller bare lavært å kommentere ser jeg.
Og jeg har heller ikke skrevet eller ment at man skal tåle alt av svar, såklart man ikke skal skrive stygge/skarpe ting til hverandre, det var jo også en av grunnene til at jeg ble sint når hun begynte å kalle meg nek. Jeg så ikke på min kommentar som slem, den var heller ikke ment slik, derfor skrev jeg man må tåle å få høre andres synspunkt på ting, er ikke det derfor man skriver her inne?
Dette er jo ett forum hvor man er anonyme, så jeg kunne jo lett bare ha dyttet dette under teppet og ikke brydd meg, men mulig det er baby hormonene, men jeg er slettes ingen slem person og vil derfor ikke ha det på meg når jeg ikke har ment noe slemt med det jeg har postet. Så jeg beklager igjen, og håper ingen føler seg truffet, for det var absolutt ikke meningen.


Da skjønner jeg deg mye bedre :)! Takk for oppklaring. Vanskelig å vite hvordan ting er ment skriftlig noen ganger!
 
Da skjønner jeg deg mye bedre :)! Takk for oppklaring. Vanskelig å vite hvordan ting er ment skriftlig noen ganger!

Så bra :) mye kan mistolkes når man skriver, og jeg skal ta på meg at det kanskje ikke såg helt ut som jeg hadde tenkt. Håper hun som ble støtt av kommentaren min også ser det på en litt annen måte også nå? Ellers ønsker jeg dere en fin dag videre :) så legger jeg iallefall denne saken død.
 
Nei, da blir jo vurdert og diskutert me hundepensjonat og lignande imåro.. E vel eg so ikkje heilt ser at ein hond so glefsa ette onga kan vera nåke å omplassera.. For all del, vil ikkje sjå honden dø! Men hadde tenkt mykje på da ette evt omplassering -ka om han gjer da igjen?!.. Og tenk om da då går virkelig gale?!..

Eg kjem uansett ikkje te å stå me sista ord i den saken, da e da samboaren so må gjer. Han slite veldi,So sånn sett sku eg ønska omplassering..

Er vel ikke noe problem
Det finnes familier som ikke har småbarn osv. Alternativene er mange, men avliving bør alltid være siste utvei.
 
Det er veldig stress det der med hund og barn.. For meg er det det hygieniske som er mest pes. Jeg får helt hetta av all den dritten ei bikkje drar med seg. For ikke å snakke om alle de hårene! Herreminhatt! Det er helt sinnsykt hvor mye hår en hund legger fra seg! Og oppi alt dette krabber ungen rundt og putter hendene i munnen hvert femte minutt. Ingen kan si at han ikke får i seg nok bakterier ihvertfall, for man kan ikke vaske hele døgnet:(

Men her har heldigvis mannen begynt å ta bikkja med seg på jobb på dagen, så da slapper jeg litt mer av. Både på redsel for hundebitt og bakterier. Men skal jeg være ærlig, så hadde jeg nok ikke skaffet meg hund igjen hvis jeg kunne valgt på nytt. Det er nydelige dyr, for all del, men det er aaaltfor mye stress med dem.

Jeg har barn som er vokst opp med hund, og vi fikk den siste nå bare dager før terminen til minsten (velger bevist omplasseringshunder) og kunne ikke tenkt meg det anderledes.
Når det kommer til vasking og støvsuging så har jeg investert i robot støvsuger og robot mopper (fantastiske oppfinnelser i hverdagen)
Eneste jeg må ta manuelt er trappen imellom 1'ste og 2'dre etasje og den mopper jeg ca 1-2g i uken.

Når det kommer til bitt har jeg aldri vært redd for det, de fleste hunder har en helt annen tålmodighet med små barn enn med de litt eldre barna.
 
Back
Topp