Der ryke honden!

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Fytti!:eek:
Kom heim frå jobb i dag og fekk auga på honden på terrassen.. Sambo sa eg måtte komma inn på soverommet, der han og mini satt.. Den eine meir skrekkslagen enn den andre.. :eek:
Honden hadde bete mini på håndleddet, heldigvis ikkje meir enn litt hol og litt blod.. Men Herlighet kor eg svetta! :eek: rett opp på legevakten me oss (blei jo bare sendt heim,men vil heller sjekka ein gong for mykje!)..

No ligg ho me prinsesseplaster og søv, fin i formen heldigvis!:)

Verre me honden.. Og faren.. Han har hatt honden i 6 år, e hans første "beibi".. Eg har ikkje stolt på honden sio første dag me mini i hus.. No blir han arkivert ut i frå vår familie!.. Håpa bare eg klare å håndtera situasjonen, at bf ikkje blir såra av at eg helst ser honden avliva... o_O

Va egentli ikkje mykje meining me detta innlegget.. Følte bare eg måtte dela da me nåken..:eek:
 
Huffvære!! Har vært redd for dette selv, har ei tispe på 1,5 år men foreløbig elsker de hverandre. Hunden går stadig vekk og legger seg ved siden av gutten, og av og til halvveis oppå. Elsker å sleike på han. Men vi har sett forsøk på dominering gjennom jokking og dytting. Håper så inderlig de vokser opp som bestevenner og at vi ikke får bitt her. Her er også bikkja mannens "baby". Hvordan var forholdet til baby og hunden før da? Så dere antydning til urovekkende oppførsel fra hunden, eller kom det som lyn fra klar himmel?
 
Man kan faktisk aldri stole på hunder.. De er dyr, og uforutsigbare! :(

Hunden til moren min gikk bananas da hu fant en bleie med bæsj i i søpla! Moren min forsøkte å ta den fra hunden.... Da beit faktisk bikkja mamma i hånda og hu har aldri bitt noen før!!!! Så, den snilleste hunden kan faktisk angripe selv om man tror de aldri vil gjøre det! :eek:
 
Huffvære!! Har vært redd for dette selv, har ei tispe på 1,5 år men foreløbig elsker de hverandre. Hunden går stadig vekk og legger seg ved siden av gutten, og av og til halvveis oppå. Elsker å sleike på han. Men vi har sett forsøk på dominering gjennom jokking og dytting. Håper så inderlig de vokser opp som bestevenner og at vi ikke får bitt her. Her er også bikkja mannens "baby". Hvordan var forholdet til baby og hunden før da? Så dere antydning til urovekkende oppførsel fra hunden, eller kom det som lyn fra klar himmel?

Da va egentlig heilt frå klar himmel! Han har ikkje vore kjempegla i onga før, nettså han har vore redd dei.. Men me mini har han nettså passa på frå begynnelsen.. Latt ho kosa på han, logge attmed ho og sånt.. Dei satt å kosa når da skjedde faktisk, Me pappen mellom dei.. Ho vifta litt me hånda og So va da gjort!..
:eek:
 
Man kan faktisk aldri stole på hunder.. De er dyr, og uforutsigbare! :(

Hunden til moren min gikk bananas da hu fant en bleie med bæsj i i søpla! Moren min forsøkte å ta den fra hunden.... Da beit faktisk bikkja mamma i hånda og hu har aldri bitt noen før!!!! Så, den snilleste hunden kan faktisk angripe selv om man tror de aldri vil gjøre det! :eek:

Nei, da e heilt sant! Dei har og ein anna måte å vera på enn oss, han ville sikker bare markera territorie elns.. Hadde jo vore heilt normalt hadde ho vore hond,men da e ho jo då ikkje......... :p eg har aldri stolt på honden, ikkje bf heller då-allti vore på vakt sånn sett..
Denna honden har eit veldi godt lynne ellers, har ikkje vore mykje me han før egentli... Men ette detta e da ikkje sjangs her igjen!
 
Er det helt uaktuelt å omplassere den? Jeg skjønner godt at ikke du vil ha dem sammen mer, det hadde ikke jeg villet heller, men er det helt nødvendig å ta livet av den?
 
Er det helt uaktuelt å omplassere den? Jeg skjønner godt at ikke du vil ha dem sammen mer, det hadde ikke jeg villet heller, men er det helt nødvendig å ta livet av den?

Nei, da blir jo vurdert og diskutert me hundepensjonat og lignande imåro.. E vel eg so ikkje heilt ser at ein hond so glefsa ette onga kan vera nåke å omplassera.. For all del, vil ikkje sjå honden dø! Men hadde tenkt mykje på da ette evt omplassering -ka om han gjer da igjen?!.. Og tenk om da då går virkelig gale?!..

Eg kjem uansett ikkje te å stå me sista ord i den saken, da e da samboaren so må gjer. Han slite veldi,So sånn sett sku eg ønska omplassering..
 
Nei, da blir jo vurdert og diskutert me hundepensjonat og lignande imåro.. E vel eg so ikkje heilt ser at ein hond so glefsa ette onga kan vera nåke å omplassera.. For all del, vil ikkje sjå honden dø! Men hadde tenkt mykje på da ette evt omplassering -ka om han gjer da igjen?!.. Og tenk om da då går virkelig gale?!..

Eg kjem uansett ikkje te å stå me sista ord i den saken, da e da samboaren so må gjer. Han slite veldi,So sånn sett sku eg ønska omplassering..

Skjønner kjempegodt at dette er vanskelig! Jeg har en Golden Retriever selv, og har vært skikkelig på vakt ovenfor henne helt siden baby kom. Hun er verdens snilleste hund, og har aldri så mye som glefset etter noen, men dyr er dyr. Man vet aldri...

Hva slags rase er deres hund?
 
Det hadde nokk gått mye verre viss hunden virkelig gikk inn for å angripe. Hva med å omplassere den til noen uten barn? Der finnes mange dyktige hundefolk der ute. Hadde nokk aldri latt en hund jeg ikke stolte på rundt unger få være nær en baby på den måten. Viss hunden har vist redsel ovenfor unger før så skal det ikke mer til enn en liten vift med armen før hunden føler den må "forsvare" seg. Fryktelig lei situasjonen. Men det må være bedre å prøve å få omplassert den først enn å ta livet av den..

Har selv verden snilleste flatcoat tispe som har visst fra første stund at hun ikke skal være oppi babyen uten tillatelse. Dette er hun ikke interesser i heller, ligger helst ved siden av på noen meter avstand med ryggen til. Hun er ikke sjalu, blir ikke stresset av hyl/gråting og gir lillemor ett sleik over sveisen eller bak øret når vi gir tillatelse til det. Uansett om hun er verdens snilleste så vil jeg ikke at de to skal være så nær når jeg vet at babyer kan være høyt og lavt, knipe, lugge osv. Når jenta vår er stor nokk til å vite hvordan man oppfører seg mot dyr, så skal de få kose så mye de vil.
 
Skjønner kjempegodt at dette er vanskelig! Jeg har en Golden Retriever selv, og har vært skikkelig på vakt ovenfor henne helt siden baby kom. Hun er verdens snilleste hund, og har aldri så mye som glefset etter noen, men dyr er dyr. Man vet aldri...

Hva slags rase er deres hund?

Da e ein gatemix der mor e golden retriever.. Trur faren e irsk setter elns.. Han har vist litt sånne tendensa tidligare her, virka so han har vore redd onga..
 
Det hadde nokk gått mye verre viss hunden virkelig gikk inn for å angripe. Hva med å omplassere den til noen uten barn? Der finnes mange dyktige hundefolk der ute. Hadde nokk aldri latt en hund jeg ikke stolte på rundt unger få være nær en baby på den måten. Viss hunden har vist redsel ovenfor unger før så skal det ikke mer til enn en liten vift med armen før hunden føler den må "forsvare" seg. Fryktelig lei situasjonen. Men det må være bedre å prøve å få omplassert den først enn å ta livet av den..

Har selv verden snilleste flatcoat tispe som har visst fra første stund at hun ikke skal være oppi babyen uten tillatelse. Dette er hun ikke interesser i heller, ligger helst ved siden av på noen meter avstand med ryggen til. Hun er ikke sjalu, blir ikke stresset av hyl/gråting og gir lillemor ett sleik over sveisen eller bak øret når vi gir tillatelse til det. Uansett om hun er verdens snilleste så vil jeg ikke at de to skal være så nær når jeg vet at babyer kan være høyt og lavt, knipe, lugge osv. Når jenta vår er stor nokk til å vite hvordan man oppfører seg mot dyr, så skal de få kose så mye de vil.

Eg har ikkje latt han komma så nerme sjøl,men bf har allti meint at han måtte bli inkludert i flokken.. Og at hond og mini måtte ha litt nærkontakt dei og.. :/

Eg tenke og at da e annleis når dei e litt eldre desse småttisane.. Tenke og at dei har godt av å ha dyr rondt seg for sosial læring td.. Men me tar nok ikkje inn hond igjen før den minste minien har blitt 2-3 år..

No fekk honden her komma på pensjonat, og muligens omplassering ettekvart. Dei e visst dyktige å plassere hondane,og dei gir dei ikkje te kem so helst! Begryggande å veta for ei shaky mamma...:)
 
Det er veldig stress det der med hund og barn.. For meg er det det hygieniske som er mest pes. Jeg får helt hetta av all den dritten ei bikkje drar med seg. For ikke å snakke om alle de hårene! Herreminhatt! Det er helt sinnsykt hvor mye hår en hund legger fra seg! Og oppi alt dette krabber ungen rundt og putter hendene i munnen hvert femte minutt. Ingen kan si at han ikke får i seg nok bakterier ihvertfall, for man kan ikke vaske hele døgnet:(

Men her har heldigvis mannen begynt å ta bikkja med seg på jobb på dagen, så da slapper jeg litt mer av. Både på redsel for hundebitt og bakterier. Men skal jeg være ærlig, så hadde jeg nok ikke skaffet meg hund igjen hvis jeg kunne valgt på nytt. Det er nydelige dyr, for all del, men det er aaaltfor mye stress med dem.
 
Det er veldig stress det der med hund og barn.. For meg er det det hygieniske som er mest pes. Jeg får helt hetta av all den dritten ei bikkje drar med seg. For ikke å snakke om alle de hårene! Herreminhatt! Det er helt sinnsykt hvor mye hår en hund legger fra seg! Og oppi alt dette krabber ungen rundt og putter hendene i munnen hvert femte minutt. Ingen kan si at han ikke får i seg nok bakterier ihvertfall, for man kan ikke vaske hele døgnet:(

Men her har heldigvis mannen begynt å ta bikkja med seg på jobb på dagen, så da slapper jeg litt mer av. Både på redsel for hundebitt og bakterier. Men skal jeg være ærlig, så hadde jeg nok ikke skaffet meg hund igjen hvis jeg kunne valgt på nytt. Det er nydelige dyr, for all del, men det er aaaltfor mye stress med dem.

Ikke alle som setter seg inn i det å ha hund før de skaffer seg en dessverre. Men at de fleste hunder røyter og krever litt er vell allmenkunnskap..
 
Ikke alle som setter seg inn i det å ha hund før de skaffer seg en dessverre. Men at de fleste hunder røyter og krever litt er vell allmenkunnskap..

Sånne som deg er grunnen til at jeg kvier meg for å skrive ting i forum. Jeg vet hva det vil si å ha bikkje, men har etter jeg fikk baby fått problemer med angst for bakterier. Bikkja hadde jeg i noen år før babyen kom. Men, takk for at du er så forståelsesfull. Nek.
 
Sånne som deg er grunnen til at jeg kvier meg for å skrive ting i forum. Jeg vet hva det vil si å ha bikkje, men har etter jeg fikk baby fått problemer med angst for bakterier. Bikkja hadde jeg i noen år før babyen kom. Men, takk for at du er så forståelsesfull. Nek.

Jeg er dessverre ingen tankeleser, og viss du tok den kommentaren så støtende så beklager jeg det. Jeg ser ikke helt hva som var så fryktelig gale med den!? Viss du ikke tåler å høre andres meninger om ting så er det kanskje ikke så lurt å skrive på forum? Igjen, beklager viss du ble støtt. Men å kalle andre for nek, er bare barnslig og USMAKELIG (!)
 
Det er veldig stress det der med hund og barn.. For meg er det det hygieniske som er mest pes. Jeg får helt hetta av all den dritten ei bikkje drar med seg. For ikke å snakke om alle de hårene! Herreminhatt! Det er helt sinnsykt hvor mye hår en hund legger fra seg! Og oppi alt dette krabber ungen rundt og putter hendene i munnen hvert femte minutt. Ingen kan si at han ikke får i seg nok bakterier ihvertfall, for man kan ikke vaske hele døgnet:(

Men her har heldigvis mannen begynt å ta bikkja med seg på jobb på dagen, så da slapper jeg litt mer av. Både på redsel for hundebitt og bakterier. Men skal jeg være ærlig, så hadde jeg nok ikke skaffet meg hund igjen hvis jeg kunne valgt på nytt. Det er nydelige dyr, for all del, men det er aaaltfor mye stress med dem.
Skjønner at det er stress hvis du er veldig redd for bakterier. Her er det hår overalt dagen etter støvsuging, og gud vet hvor mange kilo hår mini har spist. Hunden elsker å sleike han på hendene og i ansiktet. Bryr meg ikke så mye om det når det gjelder babyen, er ikke redd bakterier når det gjelder han. Megselv derimot - haaater å finne hår i maten og putter ikke engang smokken i munnen min for å rense den fordi jeg syns det er ekkelt :p
 
Sånne som deg er grunnen til at jeg kvier meg for å skrive ting i forum. Jeg vet hva det vil si å ha bikkje, men har etter jeg fikk baby fått problemer med angst for bakterier. Bikkja hadde jeg i noen år før babyen kom. Men, takk for at du er så forståelsesfull. Nek.

Ikkje kvi deg, og ikkje ta sånt te deg heller! Eg skjønne ka du meina me hår og alt so følge me dyro og at ein blir meir klar øve da når mini e i hus!:eek:
Me måtte støvsuge annakvar dag.. :eek: syntes da va heilt heise..:p

Sikkert greit at honden e på jobben te bf og forresten, så får du og mini litt ro og fred i heimen..:) sånn so da va her me honden va han vant me å vera midtpunkt, og allti først te alt omtrent.. Så eg merka veldi forskjell på dagane no itte han blei omplassert!
 
Kan jeg få spørre hva jeg skrev som var gale? Ikke noe særlig artig når folk skriver "ikke bry deg", "sånne som deg" og "nek" :eek:
 
Kan jeg få spørre hva jeg skrev som var gale? Ikke noe særlig artig når folk skriver "ikke bry deg", "sånne som deg" og "nek" :eek:



Du antyder vel at hun ikke burde skaffet seg hund hvis hun ikke tåler hår og skitt? Men det er ikke alltid man kan ta høyde for alt. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å bry meg om så mye rart som jeg gjør nå etter jeg fikk baby.

Dessuten synes jeg ikke det skal være slik at hvis man skriver på forum så må man tåle å få svar uansett hva svaret er. Jeg synes alltid man skal prøve å være hyggelig eller komme med konstruktiv kritikk, på forum og i det virkelige liv. Skarpe kommentarer hjelper jo ingen?
 
Du antyder vel at hun ikke burde skaffet seg hund hvis hun ikke tåler hår og skitt? Men det er ikke alltid man kan ta høyde for alt. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å bry meg om så mye rart som jeg gjør nå etter jeg fikk baby.

Dessuten synes jeg ikke det skal være slik at hvis man skriver på forum så må man tåle å få svar uansett hva svaret er. Jeg synes alltid man skal prøve å være hyggelig eller komme med konstruktiv kritikk, på forum og i det virkelige liv. Skarpe kommentarer hjelper jo ingen?

Jeg mente absolutt ikke at hun ikke burde skaffet seg hund viss hun ikke tålte hår og skitt, det jeg mente med at mange skaffer seg hund uten å helt skjønne hva det innebærer er ikke ment slemt eller at DU burde ikke skaffet hund. Kjenner flere og i tillegg broren min som sa han aldri skulle hatt hund igjen viss han hadde visst hvor slitsomt det kunne være, og det var det hun skrev på kommentaren sin. Det er jo kjedelig for både hund og eiere når det ikke blir helt som man hadde forestilt seg, og det skjer jo hele tiden, og det er jo synd synes nå jeg da. Og at det var så mye hår og skitt med hund, jeg hadde ingen anelse om at hun hadde problemer med bakterier. Men i det store og hele så mente jeg ikke noe slemt med kommentaren, og jeg kunne sikkert formulert meg annerledes eller bare lavært å kommentere ser jeg.
Og jeg har heller ikke skrevet eller ment at man skal tåle alt av svar, såklart man ikke skal skrive stygge/skarpe ting til hverandre, det var jo også en av grunnene til at jeg ble sint når hun begynte å kalle meg nek. Jeg så ikke på min kommentar som slem, den var heller ikke ment slik, derfor skrev jeg man må tåle å få høre andres synspunkt på ting, er ikke det derfor man skriver her inne?
Dette er jo ett forum hvor man er anonyme, så jeg kunne jo lett bare ha dyttet dette under teppet og ikke brydd meg, men mulig det er baby hormonene, men jeg er slettes ingen slem person og vil derfor ikke ha det på meg når jeg ikke har ment noe slemt med det jeg har postet. Så jeg beklager igjen, og håper ingen føler seg truffet, for det var absolutt ikke meningen.
 
Back
Topp