Den store reisen :)

TR er endeli reist [:)]  Nå begynner det å bli spennende, ikke mange dager til den første fruktbare perioden min på mange år. Har lest at det er lettere å SA i 1 pp etter p-pille slutt. Så er litt engstelig. Men det er ikke så stor sjangse for at vi blir gravide på første forsøk da.
 
Noe dager siden jeg har vert her inne nå. prøver å ikke bli for ivrig siden dette er 1 pp.
Ifølge BV er dette min 1 fruktbare dag, spennende! så i helgen skal jeg og sambo bare kose oss, lage go mat, , kino og ta live helt med ro. Her har det vert travledager med jobbing og begynt på julevasken. Adventa kom opp i går, så nå er det blitt så fint. Artig å pynte i ny leilighet.
 
I dag har jeg eggløsning i følge BV. vi har hatt hver dag nå i det siste. Så sambo er veldig glad [:)] Blir nok flere dager med siden jeg ikke helt hvor lang sykluslengden min er. 
 
Er litt spent om det har festet seg en liten spire i magen. Er ennå 8 dager til en test KAN være positiv i følge BV. Skal på julebord til helgen, så jeg skulle ha ha ønsket at svare kunne ha vistes senest på lørdgasmorgen.. men blir nok å teste på lørdagsmorgen uansett jeg, selv om svare blir negativt uansett. Blir nok et rolig julebord for min del, har ikke hjerte til å gjøre den lille noe, i tilfelle det skulle være noe der. Tror det har blitt mye lettere å ta det rolig hvis testen kunne vise positiv på lørdag. Liten mulighet til at den gjør det, er jo også liten mulighet at det har klaffet i 1pp. Men håpet er der. Så da er det bare å ta forholdeglene om man er gravid.  
 
Fikk akurat vite at en venninne er 8 uker på vei. Er litt missunneli nå. Koselig om det hadde klaffet for oss at en liten spire hadde festes seg, koselig når man er to som går gravid. [:)] Ikke mange dagene til at jeg skal teste nå.. sååå spent [;)] prøver å ikke tenke så mye på det, men det er ikke lett. Kjenner av og til etter tegn: det eneste som jeg kjenner som ikke er som det bruker å være er at jeg er litt "oppblås" helt nede med magen, eller hvordan jeg skal forklare det. Men i går hadde jeg endel ubehag der.. så litt redd før hva det kan være..  [8|] jeg syns at jeg også springer oftere på toalettet og har trgere mage enn normalt.
 
Da har jeg nesten strikket ferdig det jeg skal gi i julegave. bare litt småtterier i gjenn. [:)] tre par votter og 3 par lester og så har jeg strikket 2 par lester til meg selv og holder på nå med et par votter til meg selv. husmor er jeg blitt [:D] hehe. 
 
Da endrer jeg bruker fra snuppia22 til *EnSolstråle*. Var noe galt med den andre brukern min. Så da skriver jeg vidre med denne [:)]
 
Endelig er det fri helg. Det er pappa helg, så vi har ongene på besøk. Nå er han på arbeid, så det er jeg som passer på dem, men det er nu bare koselig [:)] han har heldigvis fri helg, så i morgen skal vi på julebord, tenkte at jeg skulle ta en g-test i morgen tidlig bare for å sjekke. I dag kom CB G-tester som jeg har bestilt. [:)]
 
Mannens 5 aldre:
1) Han tror på julenissen.
2) Han tror ikke på julenissen.
3) Han kler seg ut som julenissen.
4) Han ser ut som julenissen.
5) Han tror han er julenissen.
 
Hadde det veldig artig i går på julebordet [:)] nå er ungene dratt, å sambo ser fotballkamp mens jeg sitter og leser på BV, som vanlig. [;)]

Så nå er det bare å mote seg opp til en ny arbeidsuke. Har fri i 7 dager etter fredag. Da blir det bare kos med sambo, vaske, handle de siste julegavene, kose oss med ungene +++ Blir veldig godt med fri, slappe av og ta live med ro.

Så er jeg spent på om (når) TR har lyst til å melde sin annkomst. Kvisene som bruker å komme noen dager før TR, har komment. [:@] Så er bare å vente å se. (Det er 12 dager siden eggløsningen, 1. desember, og 1 dager til en graviditetstest kan være positiv. i følge BV)
 
Da kom TR i dag. [:@] litt surt men ser positivt på det:
- Da kan jeg kose meg i julen med litt vin osv.
- Det er også større sannsynlighet å SA i 1 pp.
- Det lettere og holde det hemmeli når vi blir gravid, slipper å skal holde det hemmelig i julen, med familie rund oss hele tiden, ikke kan drikke vin til mat osv. da tror jeg de ville ha skjønt det. 
- Så klarer jeg også å slutte å røyke før jeg blir gravid, har nesten sluttet.

Men nå når jeg har sluttet på p-pillen så kommer mensensmertene mye sterkere og jeg blør mer. [:@] Men har heldivis hatt en 28 dagers syklus, så håper det holder seg til det.
 
Teite tanta som kommer på besøk der hun ikke er ønsket.
Men jeg er veldig enig i de positive sidene du drar frem ved at tanta kom.
Det er bra å kunne se de positive sidene ved ting [;)]
Lykke til med neste pp. Håper spiren sitter da[:)]
 
ja ikke sant...
Må prøve å finne alle de positive tingene som er mulig, blir litt lettere da.
Spesielt på denne tiden av året, der man bare skal kose seg og ha det best mulig med familie og venner.
takk for det [:)]
 
Mensensmertene er vonde [:@][:@][:@] husker ikke sist gang jeg hadde slike smerter... Håper det blir bedre i morgen. Vodt i magen og nede på ryggen.

Sambo skal lage lutefisk i kveld, litt skeptisk [:-] har ikke spist det før. Så det blir spennende.
 
DESEMBER:



1: Jobb
2: Fri
3:
Fri
4:
Jobb
5:
Jobb
6:
Jobb, 2 søndag i advent
7:
Jobb,
8:
Fri
9:
Jobb
10: 
Jobb
11: Jobb, Ungene på besøk
12: Fri, Julebord + ungene på besøk
13: Fri,ungene dro. 3 søndag i advent
14: jobb, TR[:@]
15: Jobb, TR[:@]
16: Jobb, TR[:@]
17: Jobb,Ungenes juleavsluttning, hent de hit
18: Jobb, har ungene
19: Fri[:)], Vask, har ungene
20: Fri[:)] 4 søndag i advent, vask, har ungene
21:
Fri[:)], Vask, har ungene
22: Fri[:)], Pynt ferdig til jul, har ungene
23: Fri[:)], lever ungene, lutefisk middag.
24: JULAFTEN,Fri[:)]
25: Fri[:)]
26: Jobb
27: Jobb, Fest
28: Fri[:)]
29: Jobb, EL i følge BV
30: Jobb
31: NYTTÅRSAFTEN

 
Mensen smertene er heldigivs mye bedre, men jeg blør mye mer enn jeg bruker å gjøre. Håper det roer seg ned snart. Sambo begynner å bli litt utolmodig nå.
 
Back
Topp