Den store overtidstråden

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
...ja, for det er vel flere enn meg som skal gå over i det uendelige?
 
Ja henger meg på.. Termin 29 juni. Hatt maserier som er vonde med null søvn om nettene nå i snart 14 dager. Innlagt på føden sist uke, 4 cm åpning. Fikk smertestillende til å sove på. Var der bare to dager for er jo ikke fødsel en gang som de sa hundre ganger til meg. Fikk en kontroll på sykehuset igår om mulig igangsettelse..jordmor mente at det burde jeg blitt ! Men legen bestemmer og ho sa nei. Så da får jeg holde ut 5 dager med omtrent ikke noe søvn og ikke klare noe som helst til det er overtidskontrol (trivselkontroll, som de kaller det) regner med jeg ikke blir satt i gang før 11 dager over.. Lei sliten og frustrert. Hadde håpt ting starta ordentlig av seg selv nå !!
 
Ja henger meg på.. Termin 29 juni. Hatt maserier som er vonde med null søvn om nettene nå i snart 14 dager. Innlagt på føden sist uke, 4 cm åpning. Fikk smertestillende til å sove på. Var der bare to dager for er jo ikke fødsel en gang som de sa hundre ganger til meg. Fikk en kontroll på sykehuset igår om mulig igangsettelse..jordmor mente at det burde jeg blitt ! Men legen bestemmer og ho sa nei. Så da får jeg holde ut 5 dager med omtrent ikke noe søvn og ikke klare noe som helst til det er overtidskontrol (trivselkontroll, som de kaller det) regner med jeg ikke blir satt i gang før 11 dager over.. Lei sliten og frustrert. Hadde håpt ting starta ordentlig av seg selv nå !!
Oi! Det høres fryktelig slitsomt ut! All respekt til deg <3
Men jeg skjønner ikke heeelt...når man er 4 cm, er man ikke i aktiv fødsel da? Og gjør det ikke vondt for deg? Sikkert teit spørsmål, er helt newbie. Har termin til tirsdag, så dette burde jeg visst selv :p
 
Ja henger meg på.. Termin 29 juni. Hatt maserier som er vonde med null søvn om nettene nå i snart 14 dager. Innlagt på føden sist uke, 4 cm åpning. Fikk smertestillende til å sove på. Var der bare to dager for er jo ikke fødsel en gang som de sa hundre ganger til meg. Fikk en kontroll på sykehuset igår om mulig igangsettelse..jordmor mente at det burde jeg blitt ! Men legen bestemmer og ho sa nei. Så da får jeg holde ut 5 dager med omtrent ikke noe søvn og ikke klare noe som helst til det er overtidskontrol (trivselkontroll, som de kaller det) regner med jeg ikke blir satt i gang før 11 dager over.. Lei sliten og frustrert. Hadde håpt ting starta ordentlig av seg selv nå !!

Er det første barnet?
Høres helt forferdelig ut.
 
Oi! Det høres fryktelig slitsomt ut! All respekt til deg <3
Men jeg skjønner ikke heeelt...når man er 4 cm, er man ikke i aktiv fødsel da? Og gjør det ikke vondt for deg? Sikkert teit spørsmål, er helt newbie. Har termin til tirsdag, så dette burde jeg visst selv :p
Det er kjempe vondt. Det er bedre på dagtid, så får sovet litt da. Man må ha rier også, som er regelmessige sier de. Vet ikke selv jeg nesten..gitt litt opp å lese og håpe på noe. De som bestemmer tilslutt uansett
 
Jeg henger meg på selv om jeg egentlig er i juni! Nå er drt juli, og terrmin var 24.juni, og ingen baby enda..
 
Jeg fant nettopp ut at jeg blir senest igangsatt 15 juli..gjesp!
 
Er det alltid 11 dager de anser som overtid? Har termin 3. juli, og på ultralyd-arket står det "overtid fra: 14. juli".

Var på siste kontroll i går. Legen sendte henvisning til sykehuset for overtidskontroll, er veldig nysgjerrig på når det blir. Hun sa det sannsynligvis blir noen dager før den 14.

Noen som har fått time? Hvor lenge etter termindatoen er det?
 
Er det alltid 11 dager de anser som overtid? Har termin 3. juli, og på ultralyd-arket står det "overtid fra: 14. juli".

Var på siste kontroll i går. Legen sendte henvisning til sykehuset for overtidskontroll, er veldig nysgjerrig på når det blir. Hun sa det sannsynligvis blir noen dager før den 14.

Noen som har fått time? Hvor lenge etter termindatoen er det?
Tror det skal være sju dager etter termin. Har termin på en søndag..
 
Er det alltid 11 dager de anser som overtid? Har termin 3. juli, og på ultralyd-arket står det "overtid fra: 14. juli".

Var på siste kontroll i går. Legen sendte henvisning til sykehuset for overtidskontroll, er veldig nysgjerrig på når det blir. Hun sa det sannsynligvis blir noen dager før den 14.

Noen som har fått time? Hvor lenge etter termindatoen er det?

Kommer ann på sykehuset. Noen her har 41+4, mitt har 41+5 og lengre opp på øya her er det 41+6...
 
Ikke termin før 5. men føler jeg kommer til å gå over nå! Hatt maserier som kommer hvert 11 minutt mer eller mindre i to uker.. Rosa utflod/slim siden mandag, og generelt masse masse slim i 2-3 uker. 2 cm åpning i hvert fall i 2 uker, men ikke noe mer som skjer gitt.. Jordmoren mente jeg skulle ha født før sist kontroll som var 21. juni, men den gang ei.
 
Er det alltid 11 dager de anser som overtid? Har termin 3. juli, og på ultralyd-arket står det "overtid fra: 14. juli".
Da jeg var hos jordmor i sta sa hun at det varierte fra sykehus til sykehus. Noen steder 10 dager, andre 11, og det er sikkert enda flere varianter. Det er 11 dager der jeg skal, men jordmor skulle heldigvis sende rekvisisjon til overtidskontroll på sykehuset noen få dager etter termindato, for jeg er litt bekymret.
 
Jeg har termin i dag og fått time til kontroll neste fredag (7 dager), mest sannsynlig tar de en trivselsundersøkelse da også blir jeg eventuelt satt i gang mandagen. Ho sa 10-11 dager var standard her.
 
Er det alltid 11 dager de anser som overtid? Har termin 3. juli, og på ultralyd-arket står det "overtid fra: 14. juli".

Var på siste kontroll i går. Legen sendte henvisning til sykehuset for overtidskontroll, er veldig nysgjerrig på når det blir. Hun sa det sannsynligvis blir noen dager før den 14.

Noen som har fått time? Hvor lenge etter termindatoen er det?
Jeg var på trivselskontroll i dag, 7 dager over. Da sa hun at i uke 42 var det vanlig, altså etter 11 dager.
 
Last edited:
Jeg var på trivselskontroll i dag, 6 dager over. Da sa hun at i uke 42 var det vanlig, altså etter 11 dager.
Trivselskontroll? Det hørtes jo koselig ut :p Jeg kjenner at jeg ikke vil trives kjempegodt med å gå sånn her veldig mye lenger, men mulig han inni her gjør det ...
 
Termin 10 juli og kommer sikkert til å føde på overtid. Ingen modning og få fødselstegn :( er også førstegangs. Her i stavanger ringer man inn den 6 dagen etter termin for å få time for overtidskontroll den 7 dagen. Trur man får ctg og ul da. Så får man time til inngangsetting når man er der senest på dag 11(21 juli) men vist jeg kommer så langt skal jeg snakke om alle mine beskymringer og håper de setter meg i gang 1-2 dager etterpå :)
 
Termin 31 juli.... så lenge til, men

Babyen kommer med storken 5 juli.
Vet ikke klokkeslett, men kommer det gjør han 26 dager før tiden.

Det har jeg fått brev om.

Hadde foretrukket overtid og vaginal fødsel om mulig.
 
Overtid ja. Er på dag 5 etter termin nå (26.juni). Ingen tegn på at fødsel nærmer seg. Men menstermin er ikke før mandag så egentlig er det greit :)
 
Back
Topp