Den store babydrømmen

Jeg skal ringe fastlegen min i dag og spørre om jeg kan få henvisning til en annen GU.
Jeg er enig med dere at konklusjonen kom veldig fort.
Følte ikke at jeg ble undersøkt eller tatt alvorlig.
Virker som hun så meg og checket av på en mental liste
Alder - høy
Vekt - høy
Eggstokk - cyster

Konklusjon: PCO = IVF.

Hadde vært fint å fått blodprøver som bekreftet dette.

Hun spurte om jeg hadde sterke menssmerter. Jeg sa ja.
hun spurte om jeg opplevde smerter under samleie. Jeg sa nei.
Hadde jeg sagt ja på siste, tror jeg a hadde slengt endometriose mot meg.
Så, ja. Virka veldig fort inn og fort ut type ting.
 
Lur plan.
Det høres ut som vel rask konklusjon. En ting er cyster på eggstokkene som kan være PCO, men det betyr ikke at hormonene dine er på bærtur. Kan hende hun og blander PCO og PCOS, men uansett ikke sånn at IVF er eneste og første løsning..
 
Legen skal ringe meg ca kl. 12, så får vi se hva han sier :)
 
Tvitvi
 
Snakka med legen nå, får henvisning til en annen gynekolog.
Da får jeg bare gå til henne neste mnd for UL for å se mens jeg venter
 
Han sa at det er vanlig å stille PCO diagnosen kun ved UL hvis man ser at eggstokkene er fulle av cyster
 
PCO ja, men det er kun cyster over et visst antall på eggstokkene. Det trenger ikke bety at hormonene er på avveie eller at du har problemer etc..
 
PCO ja, men det er kun cyster over et visst antall på eggstokkene. Det trenger ikke bety at hormonene er på avveie eller at du har problemer etc..

Det er sant. Jeg synes det bare er sååå rart at de ikke ville sjekke opp i dette med hormonene mine.
For sist var de ikke rett. Jeg produserte ikke nok LH da og jeg produserer ikke nok til å kunne slå ut på en EL test.
 
Veldig rart at det ikke skulle tas blodprøver. Høres liksom alt for lettvint ut.

Håper dere snart kan få ordentlig hjelp og komme i mål! Den ventetiden er jo så fortvilende
 
CD13.
Min første nauturelle "pause" pp.
Fikk lav på monitor i går. Ikke overraskende :P
På dobbel dose letrozol sist pp fikk jeg høy på CD13. Skal teste når jeg kommer hjem i dag, men tviler på at det blir høy nå :)
Uten medisiner pleier jeg ikke å få utslag før typ CD19-23.
Jeg skal til alternativ behandling den 12/02 - Det er jo allerede på mandag! Det går fort.
Venter også på innkallelse til ny GU
 
Veldig rart at det ikke skulle tas blodprøver. Høres liksom alt for lettvint ut.

Håper dere snart kan få ordentlig hjelp og komme i mål! Den ventetiden er jo så fortvilende

Det er akkurat den følelsen jeg satt igjen med også. Det ble så lettvint gjort.
Så, håper på bedre oppfølging av ny GU. Er jo et par mnd å vente da.
Er mulig lavkarbo og alternativ behandling vil hjelpe på :)
 
Lov å prøve ihvertfall!
 
Absolutt. Hvis det fungerer, så er jo det helt fantastisk.
Akupunktur har jeg hørt masse fantastisk om, men hun sa at det ikke var rette fremgangsmåten.
At jeg burde gå på fotsoneterapi. Så, det er det jeg skal på mandag.
Er veldig veeeldig spent. Aldri vært borti det før.
 
IMG_4638.JPG
 
Absolutt. Hvis det fungerer, så er jo det helt fantastisk.
Akupunktur har jeg hørt masse fantastisk om, men hun sa at det ikke var rette fremgangsmåten.
At jeg burde gå på fotsoneterapi. Så, det er det jeg skal på mandag.
Er veldig veeeldig spent. Aldri vært borti det før.
Spennende.
Har stor tro på akupunktur jeg
 
Oppdatering [emoji173]️
Fikk brev av GU i går. Får ny GU og ny time den 27/03 [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Da skal vi begge være med og sambo skal avlegge sædprøve.
Allerede nå gir det et myyye bedre og langt mer profesjonelt inntrykk. Er happy for det [emoji7][emoji7]
Da har jeg også nesten 2mnd på at lavkarbo skal få fungert litt også [emoji848][emoji85]
Kanskje jeg får av meg totalt 5-7kg.
Håper det [emoji851][emoji851][emoji41][emoji41]
 
Så spennende!
 
Så bra! :)
 
Back
Topp