Den store babydrømmen

Takk. Jeg er så nervøs. Så utrolig redd for å få beskjed at det ikke er noe medisinsk å gjøre.
Vi kan ikke hoppe på IVF pga økonomi, Ikke når det koster 25 000 i mnd :(
 
[emoji23] du får si fra hvis du trenger noe hjelp [emoji8] hilsen den kvinnelige matte, engelsk, norsk og KRLE-læreren [emoji849][emoji23]
 
[emoji23] du får si fra hvis du trenger noe hjelp [emoji8] hilsen den kvinnelige matte, engelsk, norsk og KRLE-læreren [emoji849][emoji23]

Will do ;)
 
Lykke til!
håper du får sove inatt
 
Sove fikk jeg, men nå kjenner jeg nervene skikkelig. Er et stykke å reise, så jeg står allerede og venter på toget [emoji920][emoji173]️
Begynte akkurat å hagle [emoji23]
 
Hagle faktisk. Vinter i Norge...
Lykke til idag!
 
Tusen takk [emoji173]️

Vinter på Vestlandet vett. Er ikke 4 årstider i Rogaland. Kun 1. Høst. Hele året rundt.
Får sjokk hver gang jeg reiser hjem til Østlandet. Sol jo. Jøss, eksisterer den enda?! [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Haha, burde vært obligatorisk syden-tur årlig da, bare for å få sett den sola
 
Lykke til i dag! :Heartred
 
PCO. Jeg har PCO. Pga høy alder anbefalte hun meg IVF med en gang. Eller at jeg skulle begynne å tenke på det nå.
Jeg ble bedt om å gå ned i vekt for å se om det vil hjelpe.
Denne syklusen blir det ingenting, men neste blir letrozol igjen pluss eggløsningssprøyte hvis eggposene er store nok.
Jeg måtte be om medisiner selv mens vi tenker på IVF.
Men først og fremst må jeg fortsette å legge om kostholdet og kutte ut så mye sukker og salt jeg klarer å leve med.
Jeg viste ikke at 31 ble sett på som alders "tilstand" mtp første graviditet.
 
Eh, 31 er virkelig ingen alder i denne sammenheng altså.
Får du tatt eller har du tatt blodprøver gjennom syklusen? Hvis hun var så opptatt av alderen din burde du få tatt FSH og AMH ihvertfall....

Det er forskjell på PCO og PCOS. Burde kanskje tas prøver med tanke på insulinresistens da for å se om metformin kan ha noe for seg. Det var jo veldig stort for noen år siden.....
Høres ut som kanskje en second opinion hadde gjort seg spør du meg..

Og ned i vekt - hva er BMI'en din og hvor usunt lever du liksom? Har ikke det inntrykket av deg...
 
Jeg er så enig med eskimonika! Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til en annen gynokolog også.
Og du har jo alderen på din side, var gynekologen høy på noe eller?
 
Altså, hun kikket på venstre eggstokken min og sa bare, ja. Her er det PCO. Det ser jeg med en gang.
Ikke noen blodprøver tatt.
Jeg fikk resept på letrozol som jeg skal begynne med neste syklus, så skal jeg komme inn for UL på CD12 neste syklus for å se på eggene om jeg kan ta sprøyte.

Min BMI er på 33. Jeg er aktiv, men jeg er også veeeeeeldig glad i sjokolade :smiley-angelic002:smiley-angelic002
Er 164cm og veier 90kg. Det er anbefalt at jeg tar av meg 15-20kg.
Som absolutt vil gi meg et mye lettere liv sånn sett.
Hu sa at å gå ned i vekt, trene styrke og spise lavkarbo kan få hormonene mine på rett kjør.
Skal forsøke akupunktur også litt senere.
Men jeg skulle fortsette å charte og bruke monitoren da
 
Litt vrient å være så bastant på at hormoner er på bærtur uten blodprøver og KUN utifra en UL på en eggstokk mener jeg.
BMI på 33 er ikke såå galt da. Grensa for offentlig IVF er vel 32?
Alltid en fordel å gå ned i vekt/fettprosent om man er overvektig, men synes ikke det var noen grunn til å skrike så høyt liksom
 
Litt vrient å være så bastant på at hormoner er på bærtur uten blodprøver og KUN utifra en UL på en eggstokk mener jeg.
BMI på 33 er ikke såå galt da. Grensa for offentlig IVF er vel 32?
Alltid en fordel å gå ned i vekt/fettprosent om man er overvektig, men synes ikke det var noen grunn til å skrike så høyt liksom

Ja, fikk følelsen av at det skulle foregå veldig raskt. Fort inn og fort ut.
Var ikke så mye tid til forklaringer. Var bare IFV med en gang. Og kosthold.
 
Altså, hun kikket på venstre eggstokken min og sa bare, ja. Her er det PCO. Det ser jeg med en gang.
Ikke noen blodprøver tatt.
Jeg fikk resept på letrozol som jeg skal begynne med neste syklus, så skal jeg komme inn for UL på CD12 neste syklus for å se på eggene om jeg kan ta sprøyte.

Min BMI er på 33. Jeg er aktiv, men jeg er også veeeeeeldig glad i sjokolade :smiley-angelic002:smiley-angelic002
Er 164cm og veier 90kg. Det er anbefalt at jeg tar av meg 15-20kg.
Som absolutt vil gi meg et mye lettere liv sånn sett.
Hu sa at å gå ned i vekt, trene styrke og spise lavkarbo kan få hormonene mine på rett kjør.
Skal forsøke akupunktur også litt senere.
Men jeg skulle fortsette å charte og bruke monitoren da

Wow! Snakk om å skakkjøre folk. Jeg er 27 år, 164 og har gått ned fra 86 til 81 igjennom en sunnere og mer aktiv livsstil (trener styrke + kondisjon, velger sunnere produkter/mer proteiner mindre karbo og begynt å jobbe etter studier) - og jeg føler meg smashing. Du behøver da fanken meg ikke veie 70-75kg.. kjente jeg ble skikkelig provosert av det der [emoji85] en ting er å gjøre om kosthold for helsa sin del, men en annen ting er det du sier der... dæven [emoji85] jeg hadde slått om noen hadde sagt de tingene til meg.. hormoner eller ei..

Hva er PCO btw?
 
Ja, fikk følelsen av at det skulle foregå veldig raskt. Fort inn og fort ut.
Var ikke så mye tid til forklaringer. Var bare IFV med en gang. Og kosthold.
Tror nok jeg ikke ville låst meg helt etter det hun sa. Ikke at ikke det er bra med sunt og aktivt liv og normal BMI og sånn, men synes det var litt for enkel konklusjon...
 
Back
Topp