Den lange veien mot nr 2..

Jeg har tre barn, og de første er det akkurat 2 år mellom. Da jeg ble gravid med nummer 2 ble magen nesten umulig å skjule allerede i uke 11. To forskjellige på jobb gjettet det av seg selv, uten at jeg sa noe. Så kanskje du må kjøpe deg noen flagrende gevanter av noe slag.. hehe..

Hehe, ja kanskje det! Må vel først klare å bli gravid så får vi ta resten som det kommer :smiley-angelic006 Håpet er hvertfall at vi klarer å holde det for oss selv en stund!
 
Noen som har erfaring med bortfallsblødninger? Har blødd en del i formiddag men etter kl 16 var det helt stopp? Kan det vare så kort, eller var dette en slags mellomblødning? Hahah jeg blir ikke klok
 
Noen som har erfaring med bortfallsblødninger? Har blødd en del i formiddag men etter kl 16 var det helt stopp? Kan det vare så kort, eller var dette en slags mellomblødning? Hahah jeg blir ikke klok
Kan nok være forskjellig, men opplever at de fleste beskriver det som en kort mensen :) min bortfallsblødning etter uttak av spiral var bare et par dager :)
 
Noen som har erfaring med bortfallsblødninger? Har blødd en del i formiddag men etter kl 16 var det helt stopp? Kan det vare så kort, eller var dette en slags mellomblødning? Hahah jeg blir ikke klok
Enig med frk1991. De gangene jeg har sluttet på prevensjon, har bortfallsblødnigen vært kort, som en halv mens, og stoppet helt plutselig.
 
Dag 5 uten prevensjon
Jeg har ombestemt meg ang å telle syklusdager allerede. Jeg forstår ikke helt hvor jeg er og føler vi prøver helt i blinde. Blødningen fra i går har omtrent opphørt. Kommer noen ganger svak svakt rosa på papiret etter dobesøk men ingenting i trusen. Samtidig fortsetter eggløsningstestene å øke i styrke, sakte men sikkert. De er fortsatt langt unna positiv, men de øker. Så ja. Det er ståa her, jeg har ikke peil.
 

Vedlegg

  • A35B5EBE-7497-4C18-9348-99109CBBAC4D.jpeg
    A35B5EBE-7497-4C18-9348-99109CBBAC4D.jpeg
    34,5 KB · Visninger: 82
Last edited:
Nei, nå vet jeg jammen ikke lenger altså :laughing002 ingen mer blod, men testene begynner å nærme seg positive. Appen jeg bruker beregner EL i morgen og det virker jo nesten å være riktig? Tok nettopp siste testen på bildet. Vi legger uansett inn aksjer annen hver dag og ellers når vi føler for det så får vel tiden bare vise.

Jeg håper jo veldig på at jeg faktisk har EL allerede nå de neste dagene, det hadde jo vært helt fantastisk å skli direkte inn i syklus. Jeg sluttet midt i et pillebrett og i følge appen skulle jeg da være på cd14 med forventet EL cd18.

Den blødningen min i går klarer jeg ikke å finne noen forklaring på men jeg krysser alt jeg har for at ikke lh-nivået synker igjen men at eggløsning faktisk er like rundt hjørnet! :hug003

Hva tenker dere mer erfarne med eggløsningstester om disse her? Ser de lovende ut, eller kan dette være helt tilfeldig?
 

Vedlegg

  • 23A7FD5D-08C5-4D3C-92FD-6D455A1A39FE.jpeg
    23A7FD5D-08C5-4D3C-92FD-6D455A1A39FE.jpeg
    41,8 KB · Visninger: 104
Tror jeg er bitt av «teste-basillen» :smiley-angelic006 har som sagt ikke testet etter EL før siden dette er første gangen vi virkelig prøver å få barn. Men fy søren så artig og spennende og ikke minst nervepirrende det er å følge med på denne måten. Vet ikke om samboer syns det er like kjekt som meg å tyde disse EL-testene men han er nå lykkelig for at de blir sterkere, det betyr jo bare mer moro på soverommet for hans del :laughing002 :love017

Ligger nå her og får ikke sove. Jeg jobber jo på natt og har nå hatt 3 netter på rad, så døgnrytmen min er ikke helt på plass. Tok meg dermed friheten til å ta enda en EL-test når jeg var på toalettet i sted. Og jammen fortsetter den å øke! Kjenner jeg har fått opp håpet litt på at det er eggløsning any moment nå, og jeg er skikkelig redd jeg skal bli ordentlig skuffet dersom testene nå blir svakere igjen uten at det kommer en positiv test :happy8

Vi har uansett lagt inn aksjer søndag, tirsdag og to ganger i dag :hello2 i morgen skal jeg jobbe senvakt og pleier da som regel å være helt skutt etter jobb og orker garantert ikke noe kos da. Så da blir det ikke igjen før evt lørdag. Men det går vel helt fint. Skulle eggløsning funnet sted i morgen så ligger det forhåpentligvis noen svømmere klare og slipper det på kvelden så rekker vi det fortsatt lørdag :)

Litt mas og tanker fra meg midt i natten. Blir fort til det når søvnen ikke vil samarbeide. Legger til bilde av siste test nå i natt. Håper, håper, håper så inderlig at det er to like sterke streker på disse her snart og at svømmerne finner frem der de skal!
 

Vedlegg

  • 43503AD4-1A4B-422D-A5C9-EABB11D68F0C.jpeg
    43503AD4-1A4B-422D-A5C9-EABB11D68F0C.jpeg
    44,1 KB · Visninger: 90
Dag 6 uten prevensjon
På formiddagen i dag var el-testen blitt mye svakere og jeg fikk en ny blødning. I og med at jeg testet i natt så har jeg nok heller ikke misset lh-toppen. Jaja, da var det vel for mye å håpe på at jeg skulle rett inn i syklus likevel.

Blir spennende å se nå da om denne blødningen vedvarer eller om den er lik som den forrige som bare varte en halv dag.
 
Dag 1 uten prevensjon
P-pillene ble forøvrig kastet i dag, så i dag er første dag uten prevensjon. Det blir spennende å se nå hvor lang tid det tar før første blødning dukker opp. Vil jo komme i gang kjappest mulig :angelic:

Jeg sluttet midt i brettet, vet ikke om det har noe å si? Og jeg har allerede hatt en blødning nå siste uken, så hvis den vedvarer nå så vet jeg jo ikke om det er bortfallsblødningen som er i gang eller om det bare er noe kluss som henger igjen :nailbiting: haha, typisk at det hele skal begynne med usikkerhet.

Uansett, vi er uten prevensjon så det kan jo i teorien skje når som helst, men vi håper jo på å få det til innen rimelig tid.

Er det noen som har erfaringer med å slutte på cerazette for å prøve? Hvor lang tid tok det for dere?
Så spennende å prøve på en til:) Jeg sluttet på Cerazette i september, fikk bortfallsblødning 3 dager etter pilleslutt, som da varte i ca 3 dager. Var en svak mens. Fikk den ordentlige mensen presis 28 dager etter pilleslutt, og da var det den ordentlig mensen med kraftigere blødning og lenger varighet. Kom rett i regelmessig syklus etter dette:) Dog ikke blitt gravid enda...:( Siden Cerazette er en minipille, er det normalt å komme tilbake i syklus ganske kjapt (har jeg hørt hvertfall):)
Lykke til❤️
 
Så spennende å prøve på en til:) Jeg sluttet på Cerazette i september, fikk bortfallsblødning 3 dager etter pilleslutt, som da varte i ca 3 dager. Var en svak mens. Fikk den ordentlige mensen presis 28 dager etter pilleslutt, og da var det den ordentlig mensen med kraftigere blødning og lenger varighet. Kom rett i regelmessig syklus etter dette:) Dog ikke blitt gravid enda...:( Siden Cerazette er en minipille, er det normalt å komme tilbake i syklus ganske kjapt (har jeg hørt hvertfall):)
Lykke til❤️


Tusen takk ❤️ Ja, jeg har alltid gått på cerazette og mitt første barn tok ikke lange tiden å lage. Så man skulle jo tro at det gikk kjapt å komme seg inn i syklus igjen!
 
Last edited:
Ikke noe mer blod i dag, og EL-testen er fortsatt svak sammenlignet med i går.. enten har jeg hatt en veldig kort lh-topp, eller så klarte ikke kroppen å slippe egget og vil forhåpentligvis prøve igjen snart. Jeg fortsetter å teste noen dager til for å se om det holder seg nede eller om det stiger igjen..
 

Vedlegg

  • A27244A9-6EA0-43FD-B29F-24BD53F767A4.jpeg
    A27244A9-6EA0-43FD-B29F-24BD53F767A4.jpeg
    41,9 KB · Visninger: 81
Har du testet noe i dag? Jeg er ingen erfaren EL-tester og har kun gjort det i en syklus, men slik jeg forstår det svinger LH fra dag til dag i kroppen (kan gjøre hvertfall). Jeg ville fortsatt å teste, for det kan være som du skriver, at kroppen ikke klarte å slippe egget og prøver på nytt om noen dager :)
 
Har du testet noe i dag? Jeg er ingen erfaren EL-tester og har kun gjort det i en syklus, men slik jeg forstår det svinger LH fra dag til dag i kroppen (kan gjøre hvertfall). Jeg ville fortsatt å teste, for det kan være som du skriver, at kroppen ikke klarte å slippe egget og prøver på nytt om noen dager :)

Ja, jeg har fortsatt å teste og testene viser lavt utslag. Har ikke fått oppdatert i dag, tenkte å skrive nå. Har vært så utrolig flott vær i dag, at dagen har vært tilbrakt ute i frisk luft! Utrolig deilig!
 
Dag 7 uten prevensjon
Litt sen oppdatering i dag. Hele dagen har vært tilbrakt ute i superdeilig vår-vær. Helt nydelig. Jeg rakk likevel å teste etter EL i dag tidlig, når vi kom hjem og nå i kveld. Det er svakt utslag på testene så ingenting skjer i dag hvertfall. Men jeg begynner å få litt mer symptomer på EL nå da. Ømme bryst og stikkinger nederst i magen, men når jeg er nylig sluttet på pillen så kan jo også dette bety hva som helst og trenger ikke nødvendigvis å bety eggløsning.

Planen videre er hvertfall å fortsette å teste etter EL fremover for å se om det kommer en ny stigning, også tar jeg en g-test 2.mai som er forventet ikm ifølge app, bare for sikkerhetsskyld hvis jeg skulle ha misset en veldig kort lh topp på forventet EL-dato på cd18. Vi har hvertfall lagt inn aksjer og fortsetter å gjøre det. Vi er seksuelt aktive til vanlig så det føles heller ikke som noe «press». Vi koser oss med hverandre, og med prøvingen :Heartred

Legger ved bilde av testene
 

Vedlegg

  • B674FBC1-CAD9-4C6F-8B4D-5AEEFB68E8C1.jpeg
    B674FBC1-CAD9-4C6F-8B4D-5AEEFB68E8C1.jpeg
    41,7 KB · Visninger: 78
Dag 8 uten prevensjon

Her har jeg startet å blø for fullt, som en vanlig mens. Startet i går kveld og har vedvart i hele dag. Samtidig blir testene bare svakere og svakere. Så jeg tenker som så at hvis denne blødningen fortsatt holder på i morgen så regner jeg i dag som CD1. Jeg kommer likevel til å fortsette å teste etter EL fremover i tilfelle. Men fra i morgen kommer jeg bare til å teste en gang om dagen.
 

Vedlegg

  • BC94CAA4-0FB4-4F50-8CCC-2A50A55052BF.jpeg
    BC94CAA4-0FB4-4F50-8CCC-2A50A55052BF.jpeg
    42,6 KB · Visninger: 66
Dag 9 uten prevensjon
....og 3 dpo?
El-testene holder seg veldig svake og blødningene har opphørt, igjen. Herregud som det svinger. I går trodde jeg gjerne at jeg skulle regne som cd1, i dag tenker jeg at jeg skal stole på appene og si at jeg er 3dpo :schocked028

Jeg har bestemt meg for å lene meg til håpet om at jeg misset lh-toppen på cd 18 og er 3 dpo i dag. Jeg har bestilt et lass med g-tester i posten fra billigtester.no, men de har nå brukt 1,5 uke fra de ble sendt!! Fikk melding om at pakken var forventet før kl 7:00 i morgen tidlig, så da blir det en tur innom postkassen på vei hjem fra nattevakt. Ikke at det er så nøye sånn sett, enda 11 dager til det er tid for testing, men jeg hater å gå å vente på ting som bruker lang tid i posten :happy093.

Angående det å teste etter graviditet så gjør jeg det med en omtrent 100% sikkerhet om at testen er negativ:confused013 jeg tenker litt at når jeg ikke fant EL så er det jo størst sjans for at den aldri fant sted, men man kan ikke miste håpet heller. Så hvis/når testen blir negativ og evt mens uteblir så kan jeg hvertfall slå fast at EL aldri skjedde.

Jeg kommer til å fortsette å teste etter EL nå en gang om dagen frem til forventet ikm 2/5 i tilfelle lh stiger igjen.

Forresten et lite spørsmål om noen kan svare; Hvor lang tid kan man forvente at det vil ta før kroppen prøver på ny EL hvis den ikke klarte å slippe egget første gang? Noen som vet, eller har egne erfaringer her? :hello
 

Vedlegg

  • 58D1B450-0B91-47C8-9E86-71FD09D89C62.jpeg
    58D1B450-0B91-47C8-9E86-71FD09D89C62.jpeg
    39,8 KB · Visninger: 74
Last edited:
Jeg må forresten bare notere meg ned noen punkter til sammenligning for senere sykluser. Tatt i utgangspunkt at jeg er ca 3dpo nå.

  • murringer og stikking nede på høyre side
  • veldig sår korsrygg
  • kviser
  • trøtt døgnet rundt
 
Jeg har opplevd én gang (som jeg vet om da..) at kroppen ikke slapp egget. Da fikk jeg el-slim pånytt etter ca 1 uke, og egget slapp ca 10 dager etter at den prøvde første gang.
Hadde det ikke vært for at jeg tempet og kjenner kroppen min så godt i forhold til el-symptomer. Så hadde jeg garantert ikke fått med meg den andre gangen, og med stor sannsynlighet ikke blitt gravid da. Vi reiste nemlig på juleferie samme dag som kroppen begynte å forberede ny el, og måtte derfor være litt kreativ for å få til aksjelegging:hilarious:
 
Jeg har opplevd én gang (som jeg vet om da..) at kroppen ikke slapp egget. Da fikk jeg el-slim pånytt etter ca 1 uke, og egget slapp ca 10 dager etter at den prøvde første gang.
Hadde det ikke vært for at jeg tempet og kjenner kroppen min så godt i forhold til el-symptomer. Så hadde jeg garantert ikke fått med meg den andre gangen, og med stor sannsynlighet ikke blitt gravid da. Vi reiste nemlig på juleferie samme dag som kroppen begynte å forberede ny el, og måtte derfor være litt kreativ for å få til aksjelegging:hilarious:

Åja, det tok såpass lang tid! Godt du fant ut av det da :nailbiting: jeg fortsetter å teste en gang for dagen jeg frem til forventet ikm også får jeg vel bare ta det derfra, spent på hva som kommer først. Om det blir positiv EL-test, tr eller positiv g-test! Håper jo såklart på sistnevnte, men har veldig lite troen på det :sorry:
 
Dag 10 uten prevensjon
...4dpo?
Murringene nederst i magen holder på enda. Litt sånn av og på. Etter samleie i dag var det helt ekstremt i noen minutter før det ga seg igjen. Samtidig var det litt ubehagelig under samleie ved dype støt, men ikke vondt.

I dag har jeg også fått ømme bryst. Ikke ved berøring spesielt, mer generelt vondt inni puppen på en måte. Vanskelig å forklare.

I dag har det vært en liten stigning i lh-nivået igjen men enda svakt så jeg ser ikke på det som at kroppen evt prøver på ny EL, ikke enda hvertfall. Det er vel helt normalt at lh svinger litt gjennom syklusen?
 

Vedlegg

  • 17DA90DC-EC09-4661-B978-8C08FF23A892.jpeg
    17DA90DC-EC09-4661-B978-8C08FF23A892.jpeg
    37 KB · Visninger: 70
Back
Topp