Daydream sin vei mot baby <3

Yey :D
Hvor lang tid tok det før kroppen reagerte på metformin?
Gikk du ned fort?
Jeg hadde egentlig allerede begynt å gå ned kiloene ganske raskt da jeg la om livsstilen og matvanene mine. Så vet ikke helt om metforminen hjalp noe ekstra på vektreduksjonen når jeg startet på de. Men psykologisk hjalp det veldig å vite at jeg fikk prøve det ifbm forsøket, og jeg ble gravid :) Jeg tok 500 mg 3 ganger daglig.
 
Jeg tar 1 gram to ganger daglig.
Men orka ikke svelge hele grammet, så tar 2 500 mg. Ble litt VEL stort.
 
Så veldig, veldig bra ! :D Det er bra med tanke på abortfare også å gå på det.
Så veldig, veldig bra :) Men som jeg skrev i snap, så kan du fort bli litt kvalm og uggen av dem om du spiser sukker. Jeg blir det enda, om jeg koser meg masse en kveld, med kake og sjokolade, så blir jeg ordentlig kvalm. Men jeg tar dobbel dose enn det enn diabetiker tar da.


Får krysse fingrene for at jeg får starte på de :).
 
Jeg hadde egentlig allerede begynt å gå ned kiloene ganske raskt da jeg la om livsstilen og matvanene mine. Så vet ikke helt om metforminen hjalp noe ekstra på vektreduksjonen når jeg startet på de. Men psykologisk hjalp det veldig å vite at jeg fikk prøve det ifbm forsøket, og jeg ble gravid :) Jeg tok 500 mg 3 ganger daglig.

Jeg er veldig spent på om jeg får starte på de!
Skal til legen 01/02. Neste fredag :)
Har jo gått ned litt og lagt om kostholdet. Lov å håpe :)
 
Bestemor, med diabetes, tar 500 mg to ganger om dagen.
Så er det dobbelte av det hun tar.

Såpass ja. Blir spennende å se om jeg blir satt på de og hvor høy dose.
 
Er det stor dose?
1500 mg i døgnet er vanlig dosering ved PCOS i følge legen og Hausken :) Men du starter med 500 mg og trapper deretter opp med 500 mg i uken. Metformin kan være ganske hard på magen dessverre. Jeg hadde mye problemer med det i oppstarten.
 
1500 mg i døgnet er vanlig dosering ved PCOS i følge legen og Hausken :) Men du starter med 500 mg og trapper deretter opp med 500 mg i uken. Metformin kan være ganske hard på magen dessverre. Jeg hadde mye problemer med det i oppstarten.

Skal være obs på det :)
Hva slags kosthold hadde du da?
 
Prøv å ta de med mat. Jeg begynte på 850 mg om morgenen, så gikk jeg opp til 850 mg morgen og kveld. :)
Klarte å gå ned masse på de, og rimelig sikker på at det hjalp meg veldig!

Det var fantastisk å lese :)

Gratulerer med snuppe i magen forresten :)
 
Gikk på vekta i dag tidlig!
90,3kg!! Yeeey!!! 2,3kg igjen til jeg kan ringe inn og be om oppstartsdato.
 
Hurra! Så flink du er ❤️
 
Back
Topp