Ja det er heftig for kroppen begge delene. Men helt klart greiest med fødsel. Det er jo en naturlig prosess selv om det er brutalt det også. Ja det gjør vondt å føde, men det er allikevel ikke en smerte som betyr fare liksom. Kroppen vår skiller nok på hva som er farlig og ikke. Smerte er beregnet på å beskytte mot å skade seg.
Jeg fant raskt ut av en måte å puste på sånn at jeg fikk en slags kontroll over hvordan smerten føltes da jeg fødte. Det aller viktigste er å beholde roen og slappe av og puste dypt ned i lungene. Det hjalp meg gjennom egguttak også. Greier man å slappe av så oppleves ikke smerten så voldsom.
Spennende å følge deg videre. Glad jeg kunne berolige deg litt. Det er ikke småtteri vi damer skal gjennom.
Jeg fant raskt ut av en måte å puste på sånn at jeg fikk en slags kontroll over hvordan smerten føltes da jeg fødte. Det aller viktigste er å beholde roen og slappe av og puste dypt ned i lungene. Det hjalp meg gjennom egguttak også. Greier man å slappe av så oppleves ikke smerten så voldsom.
Spennende å følge deg videre. Glad jeg kunne berolige deg litt. Det er ikke småtteri vi damer skal gjennom.
Jeg håper veldig på denne runden!

Det irriterer meg fordi det er en av de få tingene jeg faktisk ikke får gjort noe med. Kan vi ikke heller begynne å snakke om de tingene vi KAN gjøre noe med?