Daisy Bloom & Reisen til Spireland

11 dpo.

Jeg testet idag, og som jeg alltid frykter, så var testen blank. Så nå har jeg grått. Masse. Og alt føles så tungt og mørkt. Det er så vondt å ikke vite hva det er. Hvorfor dett ikke går? Når alle prøver er fine, hva er det som gjør at kroppen min bare ikke fikser dette? Hvor lenge og mange innsett skal jeg ha før det sitter? Om det noen gang går? Jeg blir 43 i år. Jeg hadde tenkt å bli mamma før jeg ble 42. Det var planen.

Jeg vet ikke om jeg orker dette. Men jeg orker ikke å slutte heller, for da er det jo ingen sjanse lenger. Men hvor mange uttak kan egentlig kroppen takle på halvannet år. Jeg har et halvt forsøk igjen i pakken min. Jeg har jo ingen på frys, så jeg vet ikke hva de gjør med det. Jeg vet ikke om jeg har råd til å velge noe annet enn Medicus, siden jeg fortsatt har et halvt forsøk der- men jeg har så lyst til å prøve noe annet. For det de hjelper meg med der fungerer tydeligvis ikke for meg…

11 dpo.

Jeg testet idag, og som jeg alltid frykter, så var testen blank. Så nå har jeg grått. Masse. Og alt føles så tungt og mørkt. Det er så vondt å ikke vite hva det er. Hvorfor dett ikke går? Når alle prøver er fine, hva er det som gjør at kroppen min bare ikke fikser dette? Hvor lenge og mange innsett skal jeg ha før det sitter? Om det noen gang går? Jeg blir 43 i år. Jeg hadde tenkt å bli mamma før jeg ble 42. Det var planen.

Jeg vet ikke om jeg orker dette. Men jeg orker ikke å slutte heller, for da er det jo ingen sjanse lenger. Men hvor mange uttak kan egentlig kroppen takle på halvannet år. Jeg har et halvt forsøk igjen i pakken min. Jeg har jo ingen på frys, så jeg vet ikke hva de gjør med det. Jeg vet ikke om jeg har råd til å velge noe annet enn Medicus, siden jeg fortsatt har et halvt forsøk der- men jeg har så lyst til å prøve noe annet. For det de hjelper meg med der fungerer tydeligvis ikke for meg…
Så utrolig leit og urettferdig. Føler masse med deg! Hva betyr et halvt forsøk?

Så utrolig leit og urettferdig. Føler masse med deg! Hva betyr et halvt forsøk?
Takk :Heartred Ja, alt føles bare vondt og håpløst akkurat nå. Jeg har ikke veldig lyst å sette i gang med nytt uttak akkurat. Og ta blodprøve og få ny telefon med «dessverre, du er ikke gravid».

Et halvt forsøk betyr at jeg har hatt 2 uttak, og et fryseforsøk. Et fryseforsøk teller visst som et halvt forsøk i pakka. Jeg er virkelig helt i knestående økonomisk om dagen. Jeg hadde jo håpet at jeg skulle klare å få en liten baby uten å blakke meg helt…. Men jeg føler at jeg har hatt skikkelig uflaks hele veien. Til tross for flere egg ut, så har det alltid bare vært 1 blasto (en gang ble det to). Jeg ble helt nedkjørt og fikk en melt-down i januar i fjor, så jeg måtte vente i 6 måneder før jeg klarte å fortsette. Jeg angrer på det nå. Selvom jeg vet at jeg ikke var istand til å gjøre noe på den tiden, så blir jeg liksom så bitter. Hele grunnen til at jeg ikke startet før 40 var at jeg ble utbrent. Og brukte lang tid på å komme meg. «Alle» av leger og helsepersonell har hele tiden sagt til meg at jeg har tid, ikke stress med det. En ting av gangen, bli frisk først. Men nå føler jeg jo at alt det var bare «bulk-shit». Jeg tror det er derfor jeg blir så provosert når legene på Medicus snakker om alderen min som problemet… Når jeg var der på fertilitetsjekk tidlig 2022 så spurte jeg om jeg burde sette i gang med en gang. De sa nei. Fordi jeg hadde så gode prøver. Det var ikke noen hast. Så jeg ventet til høsten. Jeg tror jo ikke det har hatt så mye å si, men samtidig - ja, man blir jo bitter når noe du trodde skulle gå, bare ikke går. I det hele tatt.

Så utrolig trasig. Får helt vondt av deg. ❤️ Vet hvor utrolig sårt det er å gå gjennom runde på runde og ikke lykkes. Det er så urettferdig at vi skal måtte streve sånn med noe som går av seg selv for andre.

Ta deg tid til å sørge nå og så kan du legge plan for hva du gjør videre.

At det skal være så vanskelig! Det er brutalt urettferdig at det skal være sånn. Føler med deg :Heartred Vær snill med deg selv i helga :Heartred

Jeg skal snart også ha mitt femte innsett, og det er jo mange forsøk. Men samtidig tror jeg vi må minne oss selv på at det skal være 30 % sjangse for baby for hvert innsett. Så for gjennomsnittet vil det trenge 3-4 innsett for at det blir barn. Noen trenger flere, noen trenger færre før det går. Og fem innsett er ikke veldig mange flere enn snittet. Så hvis man skal tenke litt på statistikken da, så ville jeg tenkt at det sannsynligvis ikke er noe annet som er feil, enn at man må finne det riktige embryoet. Vet ikke om dette hjalp men det er ihvertfall det jeg prøver å tenke når det er tøft :Heartred

Takk :Heartred Ja, alt føles bare vondt og håpløst akkurat nå. Jeg har ikke veldig lyst å sette i gang med nytt uttak akkurat. Og ta blodprøve og få ny telefon med «dessverre, du er ikke gravid».

Et halvt forsøk betyr at jeg har hatt 2 uttak, og et fryseforsøk. Et fryseforsøk teller visst som et halvt forsøk i pakka. Jeg er virkelig helt i knestående økonomisk om dagen. Jeg hadde jo håpet at jeg skulle klare å få en liten baby uten å blakke meg helt…. Men jeg føler at jeg har hatt skikkelig uflaks hele veien. Til tross for flere egg ut, så har det alltid bare vært 1 blasto (en gang ble det to). Jeg ble helt nedkjørt og fikk en melt-down i januar i fjor, så jeg måtte vente i 6 måneder før jeg klarte å fortsette. Jeg angrer på det nå. Selvom jeg vet at jeg ikke var istand til å gjøre noe på den tiden, så blir jeg liksom så bitter. Hele grunnen til at jeg ikke startet før 40 var at jeg ble utbrent. Og brukte lang tid på å komme meg. «Alle» av leger og helsepersonell har hele tiden sagt til meg at jeg har tid, ikke stress med det. En ting av gangen, bli frisk først. Men nå føler jeg jo at alt det var bare «bulk-shit». Jeg tror det er derfor jeg blir så provosert når legene på Medicus snakker om alderen min som problemet… Når jeg var der på fertilitetsjekk tidlig 2022 så spurte jeg om jeg burde sette i gang med en gang. De sa nei. Fordi jeg hadde så gode prøver. Det var ikke noen hast. Så jeg ventet til høsten. Jeg tror jo ikke det har hatt så mye å si, men samtidig - ja, man blir jo bitter når noe du trodde skulle gå, bare ikke går. I det hele tatt.
Jeg skjønner deg så godt. Det er mye tårer, slit og penger bak forsøk. Mange vonde følelser. Enig med de andre her. La deg få sørge litt over dette forsøket her, også er det ingenting som betyr at det ikke går neste gang. Det som er så vondt med dette, at man aldri vet når det går. Hadde nok gjort et til forsøk på Medicus siden du har noen midler igjen der, men denne gangen med kort protokoll siden du ikke hadde noe særlig lykke med lang. Også ville jeg etter det vurdert Olga klinikken eller Spania, der du gjør ting helt annerledes enn de gjør her i Norge. Både egne og andres egg. Hold fast ved at du skal bli mamma, for det kommer du til å bli på den ene eller andre måten ❤️

Så utrolig slitsomt og vondt at det ikke gikk denne gangen heller :Heartbigred :Heartbigred Forstår godt du er sliten og ‘’ikke orker mer’’. Jeg har vært der jeg også., Depresjon, angst, motløshet osv. you name it. Jeg hadde 8 innsett og 4 år med prøving før jeg nå sitter her 11 uker på vei. Er så glad nå for at jeg ikke ga opp selv om hode mitt skrek og fortalte meg at nå var det nok.

Uansett: jeg HEIER inderlig på deg. Jeg har flere kollegaer og venner som er 40+ som har fått barn. Har du tatt ett møte med Maigaard i Danmark eller klinikken i Spania? Jeg ser det er andre priser enn her. Og som jeg har nevnt tidligere kollegaen min sverga til Spania der de utreda henne for helt andre ting og det gikk for henne. Hun sier at Norge kjører bare ‘’standard’’ prosedyrer og tilpasser seg ikke nok. At vi ikke har kommet så langt på ivf her.

Sikkert greit og sjekke med Medicus hva de kan gjøre annerledes. Men sjekk alternativene og prisene i utlandet. For meg hjalp det og ha en plan videre. En må ta kontroll på det en kan i denne prosessen, også er det mye en ikke kan kontrollere som en må bare akseptere.
Heier på deg :Heartbigred

11 dpo.

Åååå kjære deg. Jeg ble veldig trist på dine vegne. Går utifra du har testet på nytt. Men synes du skal gå får et forsøk til. Jeg hadde 4 innsett før det satt, å du har nå hatt 5 hvis jeg har fått med meg rett. Vi som er litt eldre trenger jo litt flere forsøk før det sitter. Så med det i tankene, tenker jeg du burde gå får ett til forsøk med kort protokoll. Ta vare på deg selv nå :Heartred

Enn at det går an å savne noen man aldri har møtt!

Skjønner kjempegodt at du trenger en forumpause. Dette gamet her er nok til å gjøre hvem som helst tullete. Håper du får tatt den en pust i bakken og få ting litt på avstand. Så er vi en stor flokk med damer som heier på deg, og som håper du en dag vil bli klar til å komme tilbake til oss:Heartred

Hei kjære alle dere flotte, fantastiske damer! Tenk å bli så glad og så trist på samme tid :Heartred Tusen takk for alle fine meldinger- det varmer stort, og det er faktisk godt å lese fra andre som forstår- når de fleste rundt deg til vanlig, virkelig prøver- men kan aldri helt forstå denne vonde følelsen av å være helt mislykket. Og leve i usikkerhet og uvisshet over noe som føles som det mest viktige i verden. Dere er helt fantastiske, alle sammen!

Det går bra med meg! Virkelig:Heartred Jeg trengte litt tid å sørge, og å lande litt i meg selv igjen. Jeg fikk mensen for noen dager siden. Dagen etter jeg sluttet med cycglogest, så den hadde nok ligget å lurt på når den skulle få lov til å starte. Jeg var glad for det da jeg har lest at noen bruker litt tid etter lang protokoll. Klinikken er allerede på med nytt forsøk, men jeg har bedt om en time med legen. Jeg trenger å diskutere planen. Jeg vil gjerne ta en hysteroskopi. Jeg kjenner at jeg begynner å bli urolig for at dette ikke kommer til å gå, og jeg vil sjekke ALT før jeg vurderer ED. Planen er derfor å ta en liten sjekk, et siste forsøk her i Norge og hvis det ikke går, så drar jeg til utlandet. Jeg blir 43 år til sommeren, og føler virkelig at tiden renner ut for mine egne egg.

Men man kan jo ikke gi opp. Det eneste som føles verre ut enn å fortsette er jo nettopp det. Så da snur man på alle kroner og leter i alle kriker for å kunne stå i enda en runde. Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger som har forsvunnet i dette prosjektet…

Det går opp og ned om dagen. Jeg har endelig sluttet å blø etter mensen, som istedenfor de vanlige 5 dagene pleier å holde det gående 7 dager etter stimulering. Jeg har samtale med to klinikker på mandag, først en i Norge, så en i Spania. I tillegg er jeg i dialog med en dansk klinikk også. Til uken skal jeg inn til min faste klinikk for å snakke om veien videre. Jeg føler meg fortsatt ikke helt som meg selv etter lang protokoll. Når jeg fikk mensen denne runden opplevde jeg at min indre termostat er helt på tur. Jeg blir plutselig så varm, særlig på kvelden/natta - uansett hvilken temperatur det er ute. Det er skikkelig ubehagelig og minner meg veldig om hvordan det var på lang protokoll. Og så lurer jeg jo på om det betyr at den siste runden min har tullet til hele systemet mitt. Er det i det hele tatt mulig? Jeg er ikke særlig gira på å gå i gang igjen med ny lang protokoll nå iallfall. Jeg kommer til å insistere på å få tatt nye prøver, for å se at hormonene mine oppfører seg som de skal. Jeg ønsker hysteroskopi før innsett og jeg vil gjerne kjøre totalfrys. Jeg er blitt litt kravstor, I know. Men dette er siste uttak. Jeg er litt desperat…

Tilskudd og vitaminer, uttak 6:

Siden mars 2024:
Nycoplus Gravid, multivitamin
D-vitamin (40-60ug)

Siden sommer 2024:
Q10 (ubiquinon) - 100 mg. Byttet til ny type i september.

September 2024:
Q10 (ubiquinol)- 200-400 mg

November 2024:
Melatonin 3mg (resept)
DHEA 25mgx2 (resept) (sluttet i /februar)

Januar 2025:
Ekstra Omega 3 (4 kapsler)
E-vitamin (300mg 2-3 ganger i uka)

Februar 2025:
NAC - 600mg

Planlagt oppstart februar/mars:
Myo- inositol
PQQ

Tilskudd og vitaminer, uttak 6:

Siden mars 2024:
Nycoplus Gravid, multivitamin
D-vitamin (40-60ug)

Siden sommer 2024:
Q10 (ubiquinon) - 100 mg. Byttet til ny type i september.

September 2024:
Q10 (ubiquinol)- 200-400 mg

November 2024:
Melatonin 3mg (resept)
DHEA 25mgx2 (resept) (sluttet i /februar)

Januar 2025:
Ekstra Omega 3 (4 kapsler)
E-vitamin (300mg 2-3 ganger i uka)

Februar 2025:
NAC - 600mg

Planlagt oppstart februar/mars:
Myo- inositol
PQQ
Dette ser veldig bra ut og ligner min egen liste. Herregud så mye man putter i seg, men det sier jo noe om hvor stort ønsket er. :Heartred
Det er trist å lese at du har fått negativ test igjen. Jeg vet litt hvordan det er, selv om vi alle har våre egne tanker og følelser selvfølgelig.

Jeg håper så inderlig at det skal gå neste gang for deg, uansett hvor du ender opp. Dersom du ønsker å bruke opp pakken din her så forstår jeg det, det handler om mye penger!

Men blir du tvunget til å fortsette etter det fordi det ikke skulle gå så gjør du nok lurt i å prøve en klinikk i utlandet. Danmark gjør mye mer enn de gjør her i Norge, men i Spania gjør de enda mer. Og i Hellas tror jeg også at de står friere til å prøve en hel drøss med greier. Og de har såpass erfaring med så mye at de vet hva de burde tilby akkurat deg å teste. Ja, det blir dyrt, men det er verdt det hvis man klarer det økonomiske av å reise utenlands. Det er jo ikke gratis å ha negative forsøk her i Norge heller, hvis man snur sånn på det.

Vi var klare til å dra til Danmark dersom siste forsøket vårt ikke skulle gå her. Mannen ville ikke til Spania eller Hellas, men det var jo litt fordi vi visste/trodde at vi hadde mannlig faktor og da er det lite ekstra Spania eller Hellas kan bidra med i forhold til Danmark. Men hadde vi hatt kvinnelig faktor så hadde en av de landene lenger sør vært ønsket. For igjen, det er fryktelig dyrt med negative forsøk i Norge. Og medisinene som en sinnsyk utgift i tillegg... herregud for en belastning det faktisk er.

Jeg håper sånn for deg!

Jeg kom på, har du prøvd Meriofert som stimuleringsmedisin? Det funket veldig bra på meg med flotte egg.
Nei, jeg har kun prøvd Pergoveris og et forsøk med Gonal F. Fordi klinikken har ment at medisinene er såpass like. Men jeg leser jo hele tiden om de som får andre resultater av å bytte medisiner. Meriofert kjenner jeg ikke til? Har den også LH stimulering?

Nei, jeg har kun prøvd Pergoveris og et forsøk med Gonal F. Fordi klinikken har ment at medisinene er såpass like. Men jeg leser jo hele tiden om de som får andre resultater av å bytte medisiner. Meriofert kjenner jeg ikke til? Har den også LH stimulering?
Jeg ville teste Meriofert fordi det er et veldig naturlig produkt, hadde jeg lest. Veldig uvanlig å bruke i Norge, de fleste apotekene hadde aldri hørt om den og bare apoteket midt i Oslo sentrum hadde det inne, men jeg leste om veldig mange som fikk gode resultater i USA. Søkte masse i IVF-grupper på Reddit. Men det er som vi vet umulig å vite om dette er noe for deg dessverre. Koster jo veldig mye å stimulere, så vet ikke om du vil riske det når legen sier at du burde bruke Pergoveris. Pergoveris har blandingsforhold mellom FSH og LH på 2 til 1, mens Meriofert er 1 til 1 etter hva jeg finner på nettet. Så de er ulike.

Meriofert ®

Its active substance is a highly purified human urinary menopausal gonadotropin. It contains both FSH (150 IU) and LH (150 IU).

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp