Dagsoving

AnneMy

Juni2012 rocks
VIP
Hviler alle barna om dagen enda?
Får de sove ubegrenset eller må de vekkes for å ikke tulle om kvelden?

Snuppa har tullet fælt de to siste kveldene, og har da hvilt i ett par timer frem til kl 15 om dagen. Lurer på om det er på tide å kutte nedpå hvilen eller noe. Kan selvfølgelig være tilfeldig, men samtidig virker hun jo veldig våken om kvelden også..
 
Her sover han stort sett hver dag. Blir ca 1 time om det er ute i vogna, men legger vi oss begge to inne blir det fort 2 timer. Er ikke så mye tull med legginga her, men han våkner opp om natta og skal inn til oss.

Men jeg husker storesøstra var helt lik og at det ga seg like brått som det starta, og hun fortsatte hvilen sin frem til hun var over 2 år. Min er småhyper på kveldene, men det går fort over til trøtthet og da må vi skyndte oss med å få han i seng ;)
 
Her sover han alt i mellom 30 min og 2 timer på dagen. I bhg i dag hadde han sovet i 2 timer og i kveld brukte han lang tid på å sovne..!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Lillegutt sover fra 1-2 timer på dagen:)
Må vekkes kl 14-1430 for å unngå tull på kvelden..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Her sover han stort sett hver dag. Blir ca 1 time om det er ute i vogna, men legger vi oss begge to inne blir det fort 2 timer. Er ikke så mye tull med legginga her, men han våkner opp om natta og skal inn til oss.

Men jeg husker storesøstra var helt lik og at det ga seg like brått som det starta, og hun fortsatte hvilen sin frem til hun var over 2 år. Min er småhyper på kveldene, men det går fort over til trøtthet og da må vi skyndte oss med å få han i seng ;)
Hun våkner nesten alltid om natten hun også og sover videre der. Det er forsåvidt greit bare hun ligger i ro;)

Blir de overtrøtte er det enda verre. Kanskje jeg skulle prøvd litt før. Må prøve litt ut tror jeg.
 
Her sover han alt i mellom 30 min og 2 timer på dagen. I bhg i dag hadde han sovet i 2 timer og i kveld brukte han lang tid på å sovne..!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
De begynner jo å bli store så kan nok være lurt å tenke på max hviletid kanskje. Denne fasen her og frem til de slutter å hvile er vanskelig. Er jo så godt den stunden de hviler også:p
 
Lillegutt sover fra 1-2 timer på dagen:)
Må vekkes kl 14-1430 for å unngå tull på kvelden..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Er nok det vi må gjøre også kanskje. Får prøve oss litt frem.
Syns det er fælt å vekke henne og:p
 
Her soves det i 1,5-2 timer, men ikke senere enn kl 14:)


Sent from my iPad using BV Forum
 
ja hun sover fortsatt på dagen kommer nok til å gjøre det en god stund til ;)
 
Er nok det vi må gjøre også kanskje. Får prøve oss litt frem.
Syns det er fælt å vekke henne og:p
Ja, det er ikke moro...men stort sett er han like blid når vi vekker han:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Når hun er i bhg sover hun en dupp mellom 1-2 timer og ikke noe mer hjemme.

Når hun er hjemme på dagtid sover hun 2 dupper. Tilsammen ca 3 timer. Hun våkner som regel kl 16.30.
 
Her sover hun ubegrenset, hender hun sover to ganger i bhg også.
 
vesla sover 1-3 timer på dagen, og får sove akkurat så lenge hun selv ønsker, har ikke opplevd tull på kvelden pga dagsoving enda så da syns jeg det er greit....

I dag hadde de vekt henne 15:20 i barnehagen, da hadde hun sovet i timer, og sovnet før 19 igjen i kveld uten problemer :)
 
Sover ca 1,5 - 2 timer hjemme og i bhg ca 3,5. Lar henne sove, til vi henter eller ho våkner selv rett før vi henter. Sover halve bhg dagen ho.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her sover han så lenge han vil på dagen, mellom 1 og 2 timer som regel. Har vært et par ganger han ikke har sovi på dagen, da har han vært så overtrøtt på kvelden at det var grusomt.
 
Sover enda ja.

Som regel 1.5-2 timer. Men kan helst ikke sove etter kl 14. Da er det kaos og slit med sovinga til kvelden...

Sov senere noen dager i jula da vi var på farta, da sovna hun til kvelden uansett. Men da var jo alt litt annerledes.

Slet med å sovne litt i kveld også, men hadde bare sovet halvanenn i bhg, og våkna kl 13.30.

Er nok max to timer her nå merker vi. Særlog hvis hun har sovet godt natta før.

Storebror slutta forresten med dagsoving rett etter han fylte to... Men han slet med dagsoving helt fra han var nyfødt.... Så var bare greit å kutte det ut ;)
 
Før jul kunne han sove 2,5-3 timer, uavhengig av om det var hjemme eller i bhg. Fra 1130-1200. Nå har vi kuttet med til ca. 1,5 time og leggingen går kjappere samtidig som han verken er sur når vi vekker han eller tydelig mer trøtt på kvelden så her var det nok på tide. Men han sov jo også laaang lur (kunne han ikke lært seg å sove like godt på natta :p)
 
Back
Topp