Daglig hygiene, kjendiser som "står frem"

Jeg skjønner heller ikke hvordan det er mulig. Jeg går lange turer stort sett hver dag, jobber, osv. Selv om jeg fryser mye, så blir det lukt her og der.
Samme her, i tillegg jobber jeg i bhg med småbarn , a jeg dusjer hver dag
 
Samme her, i tillegg jobber jeg i bhg med småbarn , a jeg dusjer hver dag
Jeg jobber i hjemmetjenesten og elsker å dusje bort jobben når jeg kommer hjem. Jeg er i kontakt med mye rart og det er sikkert du også.
 
Jeg skjønner heller ikke hvordan det er mulig. Jeg går lange turer stort sett hver dag, jobber, osv. Selv om jeg fryser mye, så blir det lukt her og der.

ja, om jeg ikke blir gjennomsvett, så syns jeg det er greit med en dusj likevel. Når jeg jobber lange vakter tar jeg en dusj mellom slaga da også :p
 
jeg er ganske frysen jeg også, men med en god del fysisk arbeid på jobb i tillegg til dyr og unger blir jeg som regel svett en gang eller to.

Tja, jeg har vel ikke samme behovet. Kan av og til tørke meg med en klut om jeg føler for det. Dessuten har ikke huden min godt av å skulle dusje hver dag. :p Da hadde jeg nok kloret av meg all huden :hilarious:
 
Jeg jobber i hjemmetjenesten og elsker å dusje bort jobben når jeg kommer hjem. Jeg er i kontakt med mye rart og det er sikkert du også.
He he ja, blir både matrester, , snørr , hosting og nysing på meg i løpet av en dag , godt å få dusjet bort det
 
Dusjer et par ganger i uken. Som noen andre her skriver, sliter også vi i huset med eksem og tørr hud og kan ikke dusje for ofte. Svetter lite da. Barna bader/dusjer max en gang i uken på vinterstid (de yngste som ikke har svømming), oftere på sommeren. Bruker ikke såpe, men shampoo til håret da. Vasker med klut ellers hvis det er behov. Med 4 ganske små er det også en svær jobb å bade, rydde før og etter, kle av og på, vaske hår og ordne det. Og får en lov vil alle, så da kan det fort gå 2-3 timer til bading /dusjing inkludert alt. Så det samt tørr hud, blir det ikke ofte bading!
 
Storungene bader hver kveld, men stort sett uten såpe. Vasker håret deres sjeldent, kun når det vises at det er skittent. Ungene vasker seg også med klut i ansikt og nedentil hver morgen. Håndvask etter skola/barnehage, etter mat og ellers ved behov. Babyen bader et par ganger i uka. Ellers klutvask morgen og kveld, og vaskes ordentlig med såpe etter bæsjebleie. Ellers ingen såpe eller sjampo på babyen. Selv dusjer og vasker jeg håret hver morgen, og dusjer eller bader hver kveld. Har ikke noe problem med tørr hud, svettelukt eller fett hår. Liker bare å føle at jeg vasker av meg søvnen på morgenen og legger meg ren.
 
Har noen fått med seg at flere kjendiser har "stått frem" og fortalt at de dusjer/bader sjeldnere og samme med barna deres? :) Det begynte vel med Ashton Kutcher og Mila Kunis, som fortalte at de ikke dusjet og badet barna så ofte, men mer tørket av de når de var skitne. Så fulgte flere på.

Så hva er deres daglige hygiene for dere selv og barna?

Hos oss bader de to ganger i uka, eller mer hvis nødvendig slik som nå om sommeren med mer sand og solkrem. Vi vasker ikke underlivet deres separat nå, for begge bruker bleier og blir rengjorte da. Ellers tørker vi av dem, vasker hender når vi kommer inn, før vi spiser og etter dobesøk.

Selv dusjer jeg håret annenhver dag, ellers kroppen daglig.

Hva slags rutiner har dere hos dere? :)
Jeg innrømmer at jeg dusjer 2-3 ganger i måneden. Mer om jeg har trent og svettet. Men er mye flinkere til å skifte klær, vaske meg nedentil osv. Vasker håret om det blir for fett. Datteren min bader jeg 2 ganger i uken.
 
Last edited:
hvordan får du til å bare dusje en gang i uka? Jeg blir som oftest svett hver dag, og det kunne ikke falt meg inn å ikke dusje da.
Jeg trener og blir svett hver dag - går veldig mye turer. Men vaskekluten er helt fin til slikt. fikk vite fra frisøren faktisk at jeg bør vaske håret 1 gang i uken for hodebunnen kan «tettes» om man blir veldig svett. Og der kan jeg ikke vaske med klut, så da vaskes det en gang i uken :D
 
Barna dusjer/bader 2 dager i uka fast, og etter behov. Men de vasker seg med klut de dagene de ikke dusjer/bader.
Jeg dusjer oftere, men prøver å ikke vaske håret oftere enn hver 3. dag
 
Jeg har atopisk eksem og svetter lite, så blir kanskje bare en gang i uken for selve kroppen. Huden min blir helt hvit av tørrhet etterpå, selv om jeg smører meg med en gang!
Underlivet tar jeg oftere, varierer en del der, det kan være hver dag, eller et par dager imellom. Kommer vel an på utflod / lukt / svette.
Håret tar jeg max en gang i uken, men mer realistisk blir det vel et par ganger i måneden. For jo mer du vasker, jo mer fett blir det, og motsatt. Så siden jeg vasker sjeldent, blir det lite fett :D
 
Jeg dusjer nok 5-6 ganger i uka.
Både jeg og sambo trener og løper hver dag. Han har to økter om dagen, så dusjer hver dag. Blir så innmari svett og ekkel i håret de dagene jeg trener inne på mølle, så da har jeg ikke så mye valg.

Tar jeg meg en rolig løpetur eller gåtur ute kan jeg fint hoppe over dusj.

Trettenåring har lagd seg en fast dusjerutine, og dusjer annenhver dag.

Åtteåringen har atopisk eksem og bader/dusjer rundt 1-2 dager i uka.

1-åringen elsker å bade, men det blir mer for å dra ut leggetiden innimellom. Hun går inn på badet og kaster alle lekene sine i badekaret, så da er det bare til å ta hintet og tappe oppi :p
 
Back
Topp