Daglig hygiene, kjendiser som "står frem"

B

Elsker forumet
Har noen fått med seg at flere kjendiser har "stått frem" og fortalt at de dusjer/bader sjeldnere og samme med barna deres? :) Det begynte vel med Ashton Kutcher og Mila Kunis, som fortalte at de ikke dusjet og badet barna så ofte, men mer tørket av de når de var skitne. Så fulgte flere på.

Så hva er deres daglige hygiene for dere selv og barna?

Hos oss bader de to ganger i uka, eller mer hvis nødvendig slik som nå om sommeren med mer sand og solkrem. Vi vasker ikke underlivet deres separat nå, for begge bruker bleier og blir rengjorte da. Ellers tørker vi av dem, vasker hender når vi kommer inn, før vi spiser og etter dobesøk.

Selv dusjer jeg håret annenhver dag, ellers kroppen daglig.

Hva slags rutiner har dere hos dere? :)
 
Meg selv:
Dusjer og vasker håret nesten hver dag, ref. Svett ammekropp. Må skylle av meg nattas ammemaraton :p

3åringen: ca 2 ganger i uka vinterstid, gjerne oftere på sommeren med sand og solkrem overalt

Babyen: 1-3 ganger i uka. Dette varierer mye, men jeg skyller hele rompa etter bleieskift flere ganger daglig og vasker vekk gulp og div fra valker med en klut. Hun dusjer oftere med meg mer enn hun bader.
 
Her bades ettåringen ca 1 gang i uken og dusjer 1-2 ganger i tillegg til det (går somregel etter behov utenom det). Ellers vaskes hun jo godt etter hvert måltid og ved bleieskift.
Jeg dusjer vanligvis annenhver dag, men det kan gå lenger mellom hver gang jeg vasker håret. Jeg har så langt hår at jeg går med det i hestehale og ofte flette i tillegg eller snurrer det rundt med en strikk, så det blir ikke så skittent, svetter jeg mye så vaskes det selvfølgelig oftere! Blir somregel vasket hver 2-4 dag. Jeg trenger ikke bruke tørrsjampo eller noe mellom, det blir ikke fett før jeg vasker det igjen fordi jeg ikke er komfortabel med å gå så mye lenger mellom hver hårvask. Nå om sommeren og nå som jeg er så varm hele tiden på grunn av graviditeten så har jeg dusjet hver dag. Samboeren dusjer alt i fra 2 ganger til dagen til annenhver dag avhengig av hvor varm han har vært, men til vanlig er det ca annenhver dag.
Når lillebror kommer vil det bli bad 1-2 ganger i uken den første tiden, de skal jo helst ikke bade så ofte.
 
Jeg dusjer kanskje tre ganger i uka, vasker håret bare en av de. Vasker meg med klut de dagene jeg ikke dusjer.

De eldste ungene dusjer når de selv vil, jeg har ikke oversikt.

De to minste (seks og tre) dusjer/bader når jeg ser det trengs, blir sjelden mer enn to/tre ganger i uka.
 
Har helt klart inntrykket av at amerikanerne nok bader og vasker mer enn oss her i nord. I kommentarfeltene på utenlandske aviser var det mange som mente dette var ekkelt at kjendisene ikke vasket ungene oftere, og mente de måtte lukte. I tillegg at små barn som de jo har, måtte vaskes under armene daglig. Hørtes veldig voldsomt ut, de svetter jo ikke vanligvis så veldig mye og lukter jo lite når de ersmp barn.

Veldig spennende å lese, tror vi andre er mer på linje med de kjendisene sånn sett.
 
Det varierer på behov, tid, energi og hvor mye ellers av ting som skal gjøres i hverdagen.

vi dusjer/bader skikkelig alt fra 1 gang i uka til 4 ganger i uka. Men de gangene vi gjør det «skjeldenere» så er det typisk i hektiske perioder hvor det er mye jobb og mye på hjembane og man faktisk ikke orker:) men da vasker vi gjerne kjapt over kroppen med klut/spyler av lett i dusjen uansett i løpet av uka.
 
Bader/dusjer fast 1 gang i uka, gjerne fredager for å vaske av barnehagen, men om det er behov så blir det selvfølgelig oftere. Blir mer om våren/sommeren pga sand og solkrem, naturlig nok. Vasker ansikt, hender og føtter før leggetid hver dag :)
 
Ungene dusjer 2 ganger i uken, oftere ved behov. Jeg dusjer hver dag, vasker håret ca annenhver dag. Mannen derimot dusjer ikke hver dag, men når han føler for det.
 
Nå det passer seg sånn. De dusjer etter fritidsaktiviteter. 2 av dem er på svømming så det er jo greit. Ellers når de er møkkete. Jeg dusjer når jeg har tid, så kanskje hver 2-4 dag. Dusja litt mer når jeg ammet minste, blir jo så svett av den nattammingen.
 
Jeg pleier vanligvis å dusje annenhver dag, med hårvask. Det er dette jeg prakker på ungene også; annenhver dag (oftere ved behov).
Men; nå som jeg er gravid og føler jeg svetter hele tiden, så skyller jeg av meg hver dag - hårvask annenhver dag (kanskje hver tredje i verste fall).
Og fireåringen ELSKER å bade - så hun bader gjerne hver dag..

Men underlivsvask med klut hver dag uansett, da; hvis man ikke dusjer/bader. :)
 
Dusjer selv annenhver dag og evt oftere. Barna ganske likt, evt sjeldnere. De dusjer/badet ved behov :)
Men jeg er så fæl at jeg ikke alltid fjerner sminke og legger på ny. Ser ofte helt lik ut på øyenbryn og med mascara når jeg våkner, så da vasket jeg bRe med klut i ansiktet om det er tidsklemma:)
 
Dusjer selv 3 ganger i uken. Vasker håret når jeg føler for det. Mannen dusjer hver dag. 2 åringen ble badet hver dag i sommer. Pga sandkassa, haugevis med solkrem og virkelig skitten kropp :hilarious: Ellers bader vi henne ca 2 ganger i uken. Kattevask så ofte hun trenger det :)
 
Jeg dusjet uhyre sjeldent og vasker håret enda sjeldnere; sikkert 2-3 ganger i mnd.

barna bader hver dag som rutine men vasker kun håret en gang i uken og vi bruker ikke såpe.

Vi er overlig opptatt av hygiene og det er skadelig for kroppen å bli så mye vasket :) jeg har eksem og spesielt om vinteren isn jeg få store plager om jeg dusjet for ofte.

barna bader med kokosolje og magnesium i vannet i håp om at det skal hjelpe.
 
Jeg dusjer etter behov, men kanskje en gang i uka. Samme med ungene. Jeg har tørr hud og ungene har tendensene til det samme. Babyen er 6 uker straks og har badet to ganger bare :p Han hyler hver gang så stresser ikke så mye med bading :hilarious:
 
Jeg dusjer etter behov, men kanskje en gang i uka. Samme med ungene. Jeg har tørr hud og ungene har tendensene til det samme. Babyen er 6 uker straks og har badet to ganger bare :p Han hyler hver gang så stresser ikke så mye med bading :hilarious:

hvordan får du til å bare dusje en gang i uka? Jeg blir som oftest svett hver dag, og det kunne ikke falt meg inn å ikke dusje da.
 
hvordan får du til å bare dusje en gang i uka? Jeg blir som oftest svett hver dag, og det kunne ikke falt meg inn å ikke dusje da.
Jeg skjønner heller ikke hvordan det er mulig. Jeg går lange turer stort sett hver dag, jobber, osv. Selv om jeg fryser mye, så blir det lukt her og der.
 
Jeg skjønner heller ikke hvordan det er mulig. Jeg går lange turer stort sett hver dag, jobber, osv. Selv om jeg fryser mye, så blir det lukt her og der.
Jeg bedriver ikke så mye lange turer etc, og kan fint dusje en gang eller to i uka. Jeg vasker meg med klut de andre dagene. Når jeg kjenner at jeg lukter mer enn jeg får tatt med klut tar jeg en dusj. Eller når håret trenger det.

Skulle jeg finne på å trene eller noe sånn bile det utløst et behov for dusj.
 
Back
Topp