Dagens tidlig ultralyd:(

Minni87

Flørter med forumet
Jeg var idag på tidlig ultralyd, er 7+1 idag. Det var utvendig, og hun kunne se en fin plommesekk (som hun sa), men ingen hjertelyd.. hun sa at det så ut til at jeg var 5 uker på vei bare, og dette kan ikke stemme på noe vis.. jeg er så knust atte.. Jeg spurte rett ut, ser det ut til at den ikke lever, har det sluttet å utvikle seg? Det kunne hun ikke si noe på..
Er det noe forskjell på utvendig og innvendig så tidlig..? Jeg ringte volvat og spurte om det, legen visste ikke, men stilte seg uforstående til at det hadde blitt tatt utvendig ultralyd.. Fikk time hos legen imorgen, for igjen å måle hcg.. :(
 
Synes det er tåpelig å ta ul på utsiden såpass tidlig!! Ville snakket med legen å fått henvisning en annen plass. Det er jo en grunn til at man tar innvendig så tidlig, da får man best bilder. Er jo ikke rart man ikke ser så mye med utvendig ul så tidlig når alt der inne er så bittelite, og det er masse hud, vev osv imellom..

Huff, klem til deg :)


Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

 
Så leit! Får håpe hun har sett feil, det kan jo skje! Har hørt om folk før som har fått negetive beskjed, hvor legen har tatt feil, så krysser fingrene for at det gjelder deg også. Hvis du var over 7 uker på vei burde de vel kunne finne hjertet ved innvendig ul ihvertfall?
 
Huff, vet hvordan det føles. Jeg var i uke 9 og kom til tidlig ultralyd. Da sa legen at fosteret hadde stoppet utvikling i uke 6. Legen hadde et lite håp om at jeg kanskje ikke var så langt på vei som jeg selv trodde. Men da jeg kom tilbake en uke etterpå så hadde ikke fosteret vokst og hcg hadde gått ned. Fikk med noen tabletter som skulle starte aborten, det er absolutt ikke og anbefale. Måtte inn dager etter for utskraping. Men håper virkelig at legen har feil og at den lille i magen har det bra. Vis dette ikke går så bra og du får tilbud om tabletter så må du ikke ta det. Be om utskraping, så slipper du og gå igjennom både den psykiske og fysiske smertene de tablettene gir deg. Masse lykke til videre <3
 
Så dumt.

Håper det blir innvendig neste gang, selvom det ikke frister. Når det er så tidlig er det ikke sikkert man får de rette målene eller se hjerteaktivitet utenpå.

Krysser fingrene mine :)
 
Takk for alle svar, og takk for gode råd Maddeprøver.. Jeg skal spørre legen om hun kan henvise meg til sykehuset for innvendig imorgen.. Jeg klarer ikke å tro at dette skal gå galt..:(
 
Så rart hun tok utvendig! Jeg hadde innvendig både i uke 7 og uke 8 pga blødning. Var ikke snakk om å prøve utvendig engang...



Jente født 02.06.10
App taster :)
 
Ja, ikke mange som tilbyr det har jeg skjønt.. men hun så jo plommesekk, men ikke noe fosteranlegg.. forstår ikke om det er fordi det er fordi det var utvendig, eller fordi det faktisk er noe galt.. Noe sier meg likevel at alt er bra..
kunne egentlig vært uten denne ultralyden kjenner jeg..:(
 
Uff, ikke noe kjekt å gå og bekymre seg sånn. Håper du får tatt en innvendig UL og at ting ser bedre ut da! Jeg krysser fingrene!
 
Syns også det hørtes rart ut at hun tok utvendig. Spurte du ikke om hun kunne sjekke innvending også? :/ Jeg skal på ultralyd på onsdag, å håper virkelig jeg får innvending ultralyd. Jeg har hørt at en ser som regel ingenting utvendig før i uke 9. Ville hørt om jeg kunne få innvendig hadde jeg vært deg. Krysser alt jeg har <3
 
Ja, ikke mange som tilbyr det har jeg skjønt.. men hun så jo plommesekk, men ikke noe fosteranlegg.. forstår ikke om det er fordi det er fordi det var utvendig, eller fordi det faktisk er noe galt.. Noe sier meg likevel at alt er bra..
kunne egentlig vært uten denne ultralyden kjenner jeg..:(
Synes hvertfall det er rart hun ikke fulgte opp med innvendig ul hvis det var noe som ikke stemte... Fikk du ny ul for oppfølging?



Jente født 02.06.10
App taster :)
 
Sitter her å gråter bare, har innstilt meg på at det er en MA.. Tør ikke å håpe engang..Fikk ikke noe oppfølging eller tilbud om innvendig, hun sa også at "hadde jeg ikke visst bedre ville jeg ha sagt at alt var helt bra".. Alt var nok bra om jeg hadde vært kortere på vei,men det vet jeg at jeg ikke kan være.
 
Huff. Håper bare det er at det var altfor tidlig å se noe på utvendig ultralyd. Håper du får ny innvendig fortest mulig.
Jeg var og på ul idag og er 7+2. Å de vurderte ikke utvendig engang.
 
her tar de kun utvendıg...

haaper hun har sett feıl. masse lykke tıl <3
 
Synes det er helt "hål i haue" (på godt trøndersk) at hun ikke tok innvendig UL på deg??!! :eek: Her tar de innvendig frem til uke 12.
Håper det var alt for tidlig for å se noe på UL og at du får innvendig snarest! :) Masse gode tanker til deg, dette skal nok gå bra, og jeg krysser mine fingre for deg. Stor klem <3
 
Takk for gode ord dere alle,det varmer:Heartred
 
Sniker litt. Tok ultralyd utvendig i uke 8 og legen fant ingenting. Han valgte derfor å ta innvendig og der fant han et bankende hjerte. Håper virkelig alt er i orden, sender deg uansett en klem.
 
Søsteren min ble sjekket i uke 12 av overlegen på barsel som har jobbet der i 40 år og han sa at han måtte se Ann da også hva han så med utvendig før han kunne utelukke at han ikke måtte ta innvendig. Tror du kan glede deg til ny ul, så håper jeg du kan sende bilde til henne du var hos i dag slik at hun slutter å gjøre flere unødvendig bekymret. Krysser fingrene for deg og tror det kommer til å gå helt fint:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Åh,takk til dere begge:Heartred Solskinnshistorier er akkurat hva jeg trenger..
 
Jeg var på UL når jeg var 5+5, tror jeg.. vi så heller ikke noe hjerte.. men hun på UL sa at av og til så ligger "egget" og luter seg i en uke, etter det er blitt befruktet. DVS. at det ikke begynner celle delinga med en gang alltid.. Så det kan jo hende at du har hatt litt senere eggløsing og at det har ligget å kost seg en uke???:)
 
Back
Topp