Dagens nye ord!

Ikke fått det intrykket av noen her inne, men du har vel en grunn for dine påstander. Jeg syns i alle fall språk er viktig og bekymrer meg når jeg ser at min henger så ufattelig langt bak alle andre her inne.
Har fått forskjellig intrykk både her inne og ellers:) Jeg tror vi tenker litt likt med at man vil heller at ungen er litt lengre fram en gjennomsnittet enn litt lengre bak. Jeg ser at mi kan trenge å begynne å bruke språket mtp frustrasjon i enkelte situasjoner. Jeg ser ikke grunn til bekymring (at noe er unormalt) til J heller, det er på vei, og som du sier kan det godt hende han virkelig tar igjen når det først kommer. Gode sjanser for det når du jobber med det:)

Selvfølgelug synes alle at språk er viktig for sitt eget barn. Hvorfor tror du noe annet?

Jeg kan faktisk tro hun møter noen fjerne foreldre som gir mer f enn andre. Noen kunne ikke brydd seg mindre om oppdragelse enn når de er ite og spiser vet jeg, så det finnes vel de som ikke brur seg nevneverdig om språk..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg lurer dog på hvem her inne som mener at språk ikke er viktig... Har ikke fått det inntrykket av at noen her inne mener det. Og for min egen del så gidder jeg ikke å bekymre meg for at hun ligger litt etter de andre februarbarna. Det kommer når det kommer. Jeg kan ikke tvinge ordene og setningene ut av munnen på henne.

Snakk om krisemaksimering.

Har fått forskjellig intrykk både her inne og ellers:) Jeg tror vi tenker litt likt med at man vil heller at ungen er litt lengre fram en gjennomsnittet enn litt lengre bak. Jeg ser at mi kan trenge å begynne å bruke språket mtp frustrasjon i enkelte situasjoner. Jeg ser ikke grunn til bekymring (at noe er unormalt) til J heller, det er på vei, og som du sier kan det godt hende han virkelig tar igjen når det først kommer. Gode sjanser for det når du jobber med det:)
Ok? Hva inntrykk har du fått her da?

Jeg kan faktisk tro hun møter noen fjerne foreldre som gir mer f enn andre. Noen kunne ikke brydd seg mindre om oppdragelse enn når de er ite og spiser vet jeg, så det finnes vel de som ikke brur seg nevneverdig om språk..

Sent from my iPhone using BV Forum
Ja kan forstå at hun kanskje møter noen via jobb ja. Nå tenkte jeg først og fremst av oss her inne jeg:p

Da er jeg utrolig sjokkert!:o både at de faktisk tenker slik og at de våger å si det høyt!
Hovedsakelig irl men kjenner igjen tankegangen her inne også. Hvem det er spiller ingen rolle, foreldre oppdrar ungene forskjellig. Barns utvikling styres både av arv og miljø, så er det litt forskjellig syn på hvilke av de faktorene som spiller mest inn.

Hovedsakelig irl men kjenner igjen tankegangen her inne også. Hvem det er spiller ingen rolle, foreldre oppdrar ungene forskjellig. Barns utvikling styres både av arv og miljø, så er det litt forskjellig syn på hvilke av de faktorene som spiller mest inn.
Ja jeg ser jo også det kan gå andre veien, at noen tror de vet alt, og hva som er perfekt, men at de ikke tenker over at arv også spiller inn og at ikke alt kan styres:p hvem det er spiller ingen rolle;)

Natta storebror
Rikkemor
Mamma jobb
Love you

Y: prikke prikke (en bhg sang). Bajs.
N: melk og mer.

"nei, det er Johannes sin møssa!" (Jeg forsøkte ta den av) :p

Tror ikke du skal sammenligne han med alle barna her inne:-) han er ikke to år engang :-)
Nei, men han er like gammel som de andre feb 14 barna, så det blir vel naturlig at man sammenligner litt.

Nei, men han er like gammel som de andre feb 14 barna, så det blir vel naturlig at man sammenligner litt.
Så lenge du hjelper til med å snakke med han så blir det nok bra :) B sier ikkje så veldig mye heller, er vare ett og annet ord... I bhg har vi en som er tre uker yngre som snakker myyye mer enn Benjamin... Og til og med en liten sjarmør som bare er knapt ett år snakker mer og uttaler navnet til alle i bhg... Så eg bekymrer meg ikkje siden eg ser på han at han forstår mye mer enn han sier :) han er lat :P

Nei, skal vel ikke bekymre meg da. Tenker uansett det er naturlig at man tenker over det når man ser at "alle" andre har et mye større ordforråd. Syns også det er merkelig at jeg ikke skal få lov å bekymre meg, mens det er legitimt for andre å stresse med at barnet har noe dårlig uttale på de ørt og fjørti ordene de kan. Men men, tror jeg bare skal holde meg unna denne tråden da den egentlig bare skaper frustrasjon hos meg :p

Nei, skal vel ikke bekymre meg da. Tenker uansett det er naturlig at man tenker over det når man ser at "alle" andre har et mye større ordforråd. Syns også det er merkelig at jeg ikke skal få lov å bekymre meg, mens det er legitimt for andre å stresse med at barnet har noe dårlig uttale på de ørt og fjørti ordene de kan. Men men, tror jeg bare skal holde meg unna denne tråden da den egentlig bare skaper frustrasjon hos meg :p

Skjønner at du blir frustrert når du ser hva "alle" andre barn i samme alder kan. Og det er klart at du har lov til å kjenne på det.
Vil bare minne deg på at språk og motorikk er veldig variabelt blant barn, det er ganske stort sprang mellom barna, men de kan allikevel være innenfor normalen ;)
Tror ikke du har noe å bekymre deg for, det kommer nok snart skal du se og da ramler nok ordene ut av munnen som perler på ei snor.
Felix sa nesten ingenting tidligere i vår, reagerte ikke på navnet sitt en gang -nå jabber han som en foss, og det kommer stadig nye ord

Last edited:
Ja det er helt naturlig og jeg skjønner deg godt. Jeg er der jeg også - bare 20 ord lengre fram :p Og selvfølgelig skal du få lov til det, jeg tror vi alle bare prøver å berolige deg med at du gjør det riktige og noe mer kan du ikke gjøre enda. Ja han er sen, men ikke så sen at det er noe galt med han, derfor ikke bekymret i den forstand. Hvis det gir mening? Jeg følte det litt på samme måte at jeg ikke kunne bekymre meg selv om hun er senere enn gjennomsnittet, siden min kunne 20 ord mer enn din.

Back
Topp