"Dagboken"

Uke 20

Å herregud! UNDER EN UKE TIL OUL OG SNART HALVVEIS!! Jeg gleder meg såååånn!! Håper alt er bra! :D

Termin: 31. august. Regner med å få ei litta løve iallefall! :)

Uker på vei: 19+1

Kjønn: Gudene vet. Her skiftes det iallefall mening fortløpende!

Navn: Ikke heeeeelt enige der gitt :p Men har mellomnavn til både gutt og jente.

Vektøkning: Opp 6 kg ca.

Hodet ned/festet: Vet ikke og nei.

Aktivitet innenfra: Sparkes så det hopper etter om dagen. Nå har både far, mormor og onkel kjent det!

Søvn: Sover veldig godt, bortsett fra at jeg til stadighet går på do.

Form og symptomer: Mye bedre enn før. :D En del hodepine og noe bekkensmerter, men ikke noe voldsomt.

Barnerom: Lille må sove med mor og far den første tiden da vi nettopp har flyttet og ikke har eget barnerom, MEN ha allerede begynt å planlegge innredning.

Utstyr: Har ikke kjøpt noe, men mormor og farmor har begynt så det holder. Vet hvilken vogn jeg vil ha og har seng og bæresele på vent.

Matkick: Sure ting, salt pringles, nudler og mango.

Kynnere: Ja, men ikke så veldig vonde.

Tungt: Nei.

Strekkmerker: Nei, ikke enda :p

Tanker om fødselen: Gleder meg! Men det kan jo forandre seg... eh he.

Tanker om babyen: H*n begynner å ta form i forståelsen min. Gleder meg til å møte h*n og og bli kjent med det lille mennesket jeg har båret rundt på. Håper mye er arvet fra far - det er virkelig fantastiske gener <3

Forhold til barnefar: Vi er veldig forelsket og har flyttet inn sammen nylig. Holder på å spise hverandre opp, bokstavlig talt! Vi tar godt vare på hverandre og han er spesielt flink til å gjøre meg glad og trygg. Koser masse med magen. Det første han gjør om morgenen er å smyge hånden under dyna og legge den på kula.<3 Hadde aldri klart meg uten ham!
 
Uke 35

Nå har jeg ikke oppdatert på nesten 15 uker, og det er jo fordi jeg har vært opptatt med eksamen, og med å være gravid, så her kommer en bitteliten infodusj til alle som bryr seg og til meg selv!

Mini og jeg henger fremdeles i stroppen, og førstnevnte er i knallform! Vi har ordna og styra en hel del siden OUL; en fantastisk ultralyd der vi fikk vite at vi venter en frisk og fin litta jente!! :D Hun er den vakreste skapningen på jorda selvfølgelig. Og både jeg og faren hennes gleder oss vanvittig til hun kommer. Hun har vokst og uviklet seg perfekt og innenfor normalen på alle måter siden uke 20, og vi har ikke vært plaget med hverken skumle episoder, ekle mistanker eller liknende. Mor har selvølgelig vært livredd for å gjøre, spise, tenke noe feil - og far er ganske oppgitt over sin kjære som må kremere hamburgeren før hun spiser den- men ja... hva gjør man ikke for barna sine?!

Barnet mitt! Tenk på det! Om 6-7 uker får jeg endelig møte henne - og jeg får overøst henne med all kjærlighet i hele verden.

Mine venner og familie overrasket oss for noen uker siden med babyshower, og vi fikk mye praktisk og fint til babyen. Familiemedlemmer fortsetter å handle inn til oss, og nå har vi snart absolutt alt vi trenger. Deilig å ha ting på stell. :)

Termin: Flyttet fra 01. august til 27 juli. (Ser jeg har skrevet 31. august der oppe, men det er jo helt feil! Haha.):)

Uker på vei: 34+3!

Kjønn: Jente!

Navn: Nå er vi til bake til å ikke vite noe som helst, men vi er enige om Marie til mellomnavn iallefall.

Vektøkning: Oooofff, det bare fortsetter oppover. Har nettopp rundet 90 kg... Men jeg føler meg ganske så sexy og fjong fordet!

Hodet ned/festet: Lå i seteleie på siste kontroll, og håper for all del at hun driver og snur seg, hvis ikke blir det ekstrasjekk i uke 36 på Ullevål.

Aktivitet innenfra: Hun er skikkelig aktiv, og alltid til faste tider. Det er kjempedeilig å kjenne henne! Hun er ordentlig responsiv også. Dulter tilbake hver gang hun får "tilsnakk". <3

Søvn: Våkner ofte, og kjenner at søvnkvaliteten er på vei nedover, men det er vel bare forberedende.

Form og symptomer: Sliten om dagen kjenner jeg! Mye kynnere, noe nedpress, ømme brystvorter og lekker litt fra puppene. Gleder meg til å bli ferdig med svangerskapet, men samtidig vet jeg jo at ejg har det ganske godt ift. andre. :)

Barnerom: Lille må sove med mor og far den første tiden da vi nettopp har flyttet og ikke har eget barnerom, men det er blitt ordentlig fint der. En egendesignet wallsticker med kirsebærblomster og fugler, stellebord, uro fra afrika og en nydelig oppredd seng med kosebamser som matcher sengetøyet. <3

Utstyr: Har alt av klær vasket og sortert i babykommoden, vogna er i hus (Emmaljunga Edge Duo, dark grey), stelleveske, seng, bæresele, stellematter, badebalje, kremer, kluter, håndklær, smekker, smokker, leker, brystpumpe, ammeskjold, tepper, vippestol, babygym, lammeskinn, dyner og puter - alt utenom bilstol som vi mest sannsynlig får i gave.

Matkick: Tja... bær?

Kynnere: Ja. Ja. Og ja. MASSEVIS.

Tungt: Jepp!

Strekkmerker: Dessverre... Og det er ganske mange også. De kom plutselig og angrep i uke 28... MEN hva betyr nå det in the long run?

Tanker om fødselen: Gleder meg litt mindre nå ettersom det kanskje blir setefødsel eller KS, men håper på en naturlig fødsel uansett! :)

Tanker om babyen: Vil ha henne i armene mine så fort som mulig! Elsker henne høyere enn alt. <3 Lurer på hvem hun likner, hva hun liker, hvem hun ER. ALT.

Forhold til barnefar: Fremdeles verdens beste mann, og for hver dag som går blir han bedre. Gleder meg sånn til å oppdra barnet vårt sammen med ham.
 
Back
Topp