"Dagboken"

Du har opprettet dagbok nå! :) Så nå er det bare å skrive det du vil. ;) Mye morsommere enn masteroppgave!
 
Uke 16

Ja, da er jeg 15+2 eller 5+5 uker på vei, alt ettersom hvilken av mine to termindatoer som stemmer. Mener selv at jeg vet når befruktningen må ha funnet sted, men det finnes jo en piiiitteliten sjangse for at det kan ha skjedd fire-fem dager før det også, så får vel stole på gynekologene som mener jeg er lengre på vei enn jeg tror selv :)

Jeg inbiller meg at jeg har begynt å kjenne fosteret røre på seg. Det kjennes ut som veldig ukoordinterte forflytninger av luft eller bobler i vann. Tenker også at de akkompagneres av lyden "Schplooors!" Ikke så lett å forklare. Kjenner det kun når jeg ligger på rygge og gjerne om morgenen eller kvelden. I tillegg har magen blitt så stor nå at folk har begynt å kommentere. Selv føler jeg meg mest oppblåst og småfeit og gleder meg til det vises SKIKKELIG som en stor kule av en gravidmage! Har litt problemer med hofter og rygg nå da men, så burde kanskje ikke glede meg så altfor mye til de ekstra kiloene og forfytning av tyngdepunkt, men... jeg klarer ikke la være!

Idag har jeg studiedag, men som vanlig opptar den voksende magen nesten all plassen i den delen av hjernen som styrer med interesse og engasjement! Hehe. Vil bare sitte på Babyverden og lese eller lytte med doppleren min på snuskens hjerteslag. Ja, jeg er litt psyko om dagen, men dette er faktisk første ordentlige fridag på Gud vet hvor lenge!

Ellers er kvalmen faktisk tilbake akkurat idag (og jeg som var kvitt den rundt utgangen av uke tolv!) for jeg brakk meg nettopp av lukten til en brukt genser. Det luktet ikke vondt, bare brukt liksom... Og i går på skolen sto jeg tvikroket av brekninger i kantina fordi matlukten seriøst ANGREP sansene mine. Følte nesen ble utsatt for overgrep og det tok flere minutter før det ga seg. En dame kom tilogmed bort og lurte på hva jeg drev med. Ellers fikk jeg vite at en i klassen min har akkurat samme termindato som meg! Det var fantastisk hyggelige nyheter og så utrolig deilig å være flere om det! <3

Nå venter imidlertid pensum, så jeg må nok ta meg en pause fra vogner, stellematter, babytøy og apper inntil videre. BUT I'LL BE BACK! :D
 
Weeee :D endelig dagbok på deg også :D
 
Weeee :D endelig dagbok på deg også :D
 
Haha! Jepp! Har vært litt sein i svingene, men nå er det så mye som skjer at nå måtte jeg bare begynne å få det ned!! ;)
 
Spennende og koselig lesning :)
 
Åååh, du er så god <3 trøsteklem til deg!
 
Takk <3 Den trengte jeg!! Hen og jeg klemmer tilbake!
 
Pizza og annen pappmat

Hva ER det med meg og masseprodusert pappmasjémat om dagen? Hehe... det har vært sånn hele svangerskapet. Er det noe jeg har skikkelig, skikkelig lyst på, er det som regel usunt eller så enkelt at det er til å grine av. Her er forøvrig en liste over de mest "dilla på" tingene dette svangerskapet:

1. Cherrytomater. I alle farger, fasonger og smaker.

2. Grandiosa pizza (den originale!)

3. Bakt potet med smør og salt.

4. Barnemat på glass! (Ja, hva skal man egentlig si om det..?!)

5. Pringles, salt.

7. Toast.


Og sitroner da; men helst i vann. Har preseter å spise to sitroner på t-banen også. Skrella de så og si med tenna, men da følte jeg meg passelig usmart etterpå. Liker også is. Saftis. Sur. Sure ting er generelt bra.

Når det er sagt prøver jeg å få i meg alt mulig, men det er disse "favorittene" som stadig banker på.
 
Pizza og annen pappmat

Hva ER det med meg og masseprodusert pappmasjémat om dagen? Hehe... det har vært sånn hele svangerskapet. Er det noe jeg har skikkelig, skikkelig lyst på, er det som regel usunt eller så enkelt at det er til å grine av. Her er forøvrig en liste over de mest "dilla på" tingene dette svangerskapet:

1. Cherrytomater. I alle farger, fasonger og smaker.

2. Grandiosa pizza (den originale!)

3. Bakt potet med smør og salt.

4. Barnemat på glass! (Ja, hva skal man egentlig si om det..?!)

5. Pringles, salt.

7. Toast.


Og sitroner da; men helst i vann. Har preseter å spise to sitroner på t-banen også. Skrella de så og si med tenna, men da følte jeg meg passelig usmart etterpå. Liker også is. Saftis. Sur. Sure ting er generelt bra.

Når det er sagt prøver jeg å få i meg alt mulig, men det er disse "favorittene" som stadig banker på.
Eg har fått hekta på Pringles eg å.. Egentlig alt som heter salt mat :p
Merker eg higer veldig etter ting som e salt
 
Eg har fått hekta på Pringles eg å.. Egentlig alt som heter salt mat :p
Merker eg higer veldig etter ting som e salt

Samme her!! :/ Sikkert ikke det beste nå somvi begynner å få mer vann i kroppen :p Haha.
 
Uke 17

Herregud. Jeg er 16 uker på vei. 16+3 ifølge UL, men jeg velger å forholde meg til menstermin fra nå av siden den er midt imellom antatt befruktning og UL termin. Fra nå av skifter uka på mandager! Jippi.

Uansett, jeg er 16 uker - 16 fullgåtte uker! Og fosteret er 14 uker gammelt - snart fire måneder! Det er jo helt vilt! Fy, som tiden egentlig flyr. Det har ikke kjentes sånn ut før nå, men nå begynner jeg å kjenne på at dagene gårt fort. Det har sikkert noe å gjøre med at jeg er mindre bekymret for at noe skal gå galt en før og bare koser meg med å være gravid :)

Idag ble jeg overfalt på skolen av en rekke studenter et par år under meg på studiet som alle ville kjenne på magen. Tok det ikke ille opp, og synes egentlig det var greit, men ble litt overrasket over den store interessen! De stod der med stjerner i øynene og ville vite alt fra hvilke symptomer jeg har til hvilket kjønn jeg tror det blir. Hehe. Kjente meg litt som en B-kjendis der jeg stod; omringet av sultne paparazzier :p

Er nå klar for en ny uke proppfull av skole, og håper jeg snart kan kjenne tydeligere bevegelser fra mini der inne i magehuset. Hen beveger seg nå, og jeg kjenner det når jeg ligger på ryggen eller sitter foroverbøyd, men det er fremdeles sparsomt med merkbare bevegelser. GLEDER MEG TIL DET BLIR MER. Formen er ellers god om dagen. Er bare litt trøtt og har kvalmebølgeri ny og ne, men de går fort over. Ellers er ryggen og bekkenet blitt litt bedre også og jeg har ikke like store problemer med å gå som før. JUHU! Det er dessuten bare 4 uker til OUL og da skal jeg endelig få vite om det er en liten gutt eller jente som skjuler seg inne i meg! Synes nesten det er litt poetisk at hen allerede er et bestemt kjønn, men at ingen vet det enda. <3 Fin liten (stor!) hemmelighet.

Nå må jeg imidlertid sette i gang med studier. (Det ligger noen bøker og skriker på meg fra sekken min.) Har ikke så mye mer å skrive annet enn at jeg endelig kjenner meg istand til å NYTE livet som gravid.
Og det er jo noe bare det...

:D
 
Uke 18

Ja, jeg er nå inne i min 18. svangerskapsuke og er iallefall 17+2, om ikke så mye som 17+6 (ifølge UL). Er helt utrolig hvor fort tiden går nå - under 3 uker igjen til OUL! Gleder meg veldig til å se lillesnusk igjen og håper alt står bra til med hen. Kjenner en del bevegelse nå, og er sikker på at det er den lille som romsterer og turner rundt der inne. Har tilogmed kjent spark! Insisterende liten krabat er det iallefall jeg har.

Ellers er formen litt opp og ned, og jeg har spesielt vanskeligheter med å slappe av. LIgger og tenker og bekymrer meg mye om dagen, om alt fra helse til økonomi. Det er slitsomt i lengden og jeg forsøker å begrense meg eller koble av i ny og ne. Dessverre er det en av mine absolutte svakheter at jeg ikke klarer å la ting ligge, så bekymringene følger meg gjerne inn i de sene nattetimer, uavhengig av Odins oppfordringer i "Håvamål" ;)

Idag får jeg besøk av mamma og forhåpentligvis kan hun få meg på andre tanker. Barnefar er også veldig god til dette, men så er han jo mann og forstår seg ikke på hvordan jeg klarer å ha så mange scenarioer og bekymringer i hodet samtidig uten å eksplodere :p

Baby virker imidlertid til å ha det fint og det er jo det som betyr noe i det lange løp - er iallefall ikke bekymret for at noe er galt med hen! Og det er jo det viktigste! Om dagen synger jeg mye for magen, koser med den og mannen forsøker innstendig å snakke til den lille gjennom magefettet. Det kiler så mye at det er ikke lenge han får holde på, men herlighet så søtt deter å se på. "Hallooooo!" "Hallooooo!" Haha, jeg måtte filme ham her om dagen. Gleder meg sånn til han også får kjenne spark og bevegelser! Tror det blir enda mer virkelig for ham.

Vi har bestemt oss for mellomnavn både til jente og gutt også! Det er fremdeles litt hemmelig, men de nærmeste vet det. Begge navnene er oppkallingsnavn; guttenavnet etter mannens storebror og jentenavnet etter begges mødre. Nå gjenstår bare den siste fighten om fornavn (som jeg naturlig nok vinner om jeg vil, som men som jeg ikke har hjerte til å føre så hardt fordi mannen har jo også følelser, damn it!) og så er vi klare til OUL! Etter den vil jeg nemlig begynne å tenke på knøttet som "...." eller "...." :D

Som vanlig liggger pensumboka og skriker etter å bli lest, så nå får jeg vel sette i gang før den dårlige samvittigheten tar overhånd og mamma banker på døra. Håper alle der ute har en strålende dag og at det er litt finere vær hos dere enn hos meg.
 
LØFTER til mitt ufødte barn

Etter å ha opplevd et skikkelig nederlag i dag, i form av skuffelse fra familiært hold, ble jeg sittende å gråte på soverommet mens jeg hikstet frem løfter til barnet i magen. Det er ærlig talt ikke første gang jeg føler denne typen skuffelse, så da kjæresten kom for å trøste meg ble vi enige om at h*n (eller Hen som vi kaller snusken) aldri skulle oppleve det på samme måte som meg. Å skrive dem ned for ettertiden tror jeg kan være lurt, ettersom de kan være lette å glemme i en hektisk hverdag. Her er listen over løfter som jeg skal gjøre mitt ytterste for å holde:

1. Aldri skal du føle deg forlatt av dine nærmeste.

2. Aldri skal du måtte føle deg til bry for meg.

3. Aldri skal du føle at det DU anser som dine største prestasjoner går upåaktet hen hos meg.

4. Du skal aldri føle deg alene i verden, uansett hvor irriterende det er at jeg er den "ene" som alltid er med deg.

5. Du skal aldri trenge å bekymre deg for om jeg holder min del av avtalen.

6. Du skal aldri være redd for meg.

7. Du skal alltid føle deg elsket.

Og sist, men ikke minst;

8. Jeg skal sørge for at du føler deg trygg på alle sett. Alltid.


Mamma elsker deg allerede, lille skatt.
Dette var rett og slett veldig sterkt å lese :sad015
Rørerende og sterkt, og trist at du ikke nødvendigvis har fått oppleve det selv.

Jeg liker dagboka di, du skriver godt!
 
Uke 19

Ja, da er jeg kommet hit og nå skal jeg oppdatere litt, med dette stjålne skjemaet <3 Ellers er alt bra. Jobber og skolerer meg mye om dagen, men er til gjengjeld trøtt som ei strømpe når jeg har fri. Woohooo, 18 fullgåtte uker og nesten 2 dager! Livet er herlig!


Termin: Har fått både 28.juli og 31. august. Regner med å få ei litta løve iallefall! :)

Uker på vei: 18+2/18+5 (Holder meg til det første fra nå av!)

Uker igjen: 22+1

Kjønn: Gudene vet. Her skiftes det iallefall mening fortløpende!

Navn: Ikke heeeeelt enige der gitt :p Men har mellomnavn til både gutt og jente.

Vektøkning: Opp 6 kg ca.

Hodet ned/festet: Vet ikke og nei.

Aktivitet innenfra: Spark og dult! Ganske sikker på at jeg kjenner lille snu seg også. Det romsteres fælt der inne ihvertfall! :D

Søvn: Sover veldig godt, bortsett fra at jeg til stadighet går på do.

Form og symptomer: Mye bedre enn før. :D En del hodepine og noe bekkensmerter, men ikke noe voldsomt.

Barnerom: Lille må sove med mor og far den første tiden da vi nettopp har flyttet og ikke har eget barnerom, MEN ha allerede begynt å planlegge innredning.

Utstyr: Har ikke kjøpt noe, men mormor og farmor har begynt så det holder. Vet hvilken vogn jeg vil ha og har seng og bæresele på vent.

Matkick: Sure ting, salt pringles, nudler og mango.

Kynnere: Ja, men ikke så veldig vonde.

Tungt: Nei.

Strekkmerker: Nei, ikke enda :p

Tanker om fødselen: Gleder meg! Men det kan jo forandre seg... eh he.

Tanker om babyen: Tenker masse på lille og gleder meg sånn til OUL om 13 dager! Å vite at det ligger en liten snusk og venter på å få møte mammaen og pappaen sin er helt fantastisk!

Forhold til barnefar: Vi er veldig forelsket og har flyttet inn sammen nylig. Holder på å spise hverandre opp, bokstavlig talt! Vi tar godt vare på hverandre og han er spesielt flink til å gjøre meg glad og trygg. Koser masse med magen. Det første han gjør om morgenen er å smyge hånden under dyna og legge den på kula.<3 Hadde aldri klart meg uten ham!
 
Back
Topp