Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

Uansett hvor mye man bestemmer seg for at man ikke skal bli skuffa, så blir man det alltid likevel :( Jeg gjør ihvertfall det. Og det er jo enda en god grunn til å ikke begynne å teste for tidlig for min del ihvertfall. Du nevner sprøyter, skal du begynne med ovitrelle?
Var nok litt ekstra sårt denne gangen, siden det betydde at vi ikke klarte det selv. Er jo selvsagt mange andre som må ty til IVF, men sårt blir det uansett.

Først blir det Menopur og Orgalutran, og så Ovitrelle, ja. Mye å holde styr på, så jeg tar en ting av gangen:wacky:
 
CD28 - 13DPO

Negativ test i dag også, og tempen er nok ikke til å stole på (var urolig i 2 t før jeg målte). Så da ble det en handletur på apoteket, så jeg slipper å dra rundt overalt for å få tak i medisinene i siste liten. Jeg var kanskje litt ivrig, men de hadde bare 1 pakke igjen av hver medisin:wideyed:

upload_2019-2-18_15-8-51.png


Så nå er det bare å vente på at TR skal dukke opp, så jeg får startet med IVF. Kjenner meg skuffet, redd og spent på en gang. Håper at det snart er vår tur:Heartred
 
CD28 - 13DPO

Negativ test i dag også, og tempen er nok ikke til å stole på (var urolig i 2 t før jeg målte). Så da ble det en handletur på apoteket, så jeg slipper å dra rundt overalt for å få tak i medisinene i siste liten. Jeg var kanskje litt ivrig, men de hadde bare 1 pakke igjen av hver medisin:wideyed:

Vis vedlegget 289310

Så nå er det bare å vente på at TR skal dukke opp, så jeg får startet med IVF. Kjenner meg skuffet, redd og spent på en gang. Håper at det snart er vår tur:Heartred

Håper ivf gjør susen for dere :Heartred
 
Var nok litt ekstra sårt denne gangen, siden det betydde at vi ikke klarte det selv. Er jo selvsagt mange andre som må ty til IVF, men sårt blir det uansett.

Først blir det Menopur og Orgalutran, og så Ovitrelle, ja. Mye å holde styr på, så jeg tar en ting av gangen:wacky:
Ja det skjønner jeg :Heartred
 
CD29 - 14DPO

Venter i utålmodighet (kan man si det?) på at TR skal dukke opp. Regner med det skjer på 16DPO. Tempen stuper vel i morgen. Akkurat nå er den veldig sakte på vei nedover... En liten del av meg tror selvsagt at det er en mikroskopisk sjanse for at jeg er gravid:rolleyes: Skal bli godt å få avkreftet det, så jeg kan komme meg videre. Dere må få guds skyld ikke kaste bensin på DET bålet, for da blir jeg gal:hilarious:

Nå gleder jeg meg til vinterferie, og har bestilt meg frisørtime for å koble litt av mellom sprøytene:) Ellers har jeg ikke de store planene, men tenker det blir godt å ta en dag av gangen.

Ha en fin tirsdagskveld:Heartbigred
 
CD29 - 14DPO

Venter i utålmodighet (kan man si det?) på at TR skal dukke opp. Regner med det skjer på 16DPO. Tempen stuper vel i morgen. Akkurat nå er den veldig sakte på vei nedover... En liten del av meg tror selvsagt at det er en mikroskopisk sjanse for at jeg er gravid:rolleyes: Skal bli godt å få avkreftet det, så jeg kan komme meg videre. Dere må få guds skyld ikke kaste bensin på DET bålet, for da blir jeg gal:hilarious:

Nå gleder jeg meg til vinterferie, og har bestilt meg frisørtime for å koble litt av mellom sprøytene:) Ellers har jeg ikke de store planene, men tenker det blir godt å ta en dag av gangen.

Ha en fin tirsdagskveld:Heartbigred


Det beste er gjerne å bare få det over og nullstille seg. Enig der :smug: selv på dag 5 under en SA kan jeg finner på å google "missed twin still pregnant" :hilarious:

Nyt alt du kan av egentid! :Heartred
 
CD30 - 15DPO

Altså, nå blir jeg snart gal her. Negativ test (10 mlU), og tempen har stagnert fullstendig. IKM er i morgen, og denne kurven ligner ikke i det hele tatt de forrige syklusene. Nå gikk jeg jo på Letrozol de 3 forrige gangene (da jeg begynte å tempe), og dette var første gang uten Letrozol der jeg tempet... Kan jo ikke være mulig å være gravid, men få negative 10 mlU-tester så sent i syklusen? Håper jeg ikke plutselig får en veldig lang syklus nå, rett før vi skal starte på IVF:( Utålmodig som aldri før:rolleyes:

upload_2019-2-20_10-45-39.png
 
CD30 - 15DPO

Altså, nå blir jeg snart gal her. Negativ test (10 mlU), og tempen har stagnert fullstendig. IKM er i morgen, og denne kurven ligner ikke i det hele tatt de forrige syklusene. Nå gikk jeg jo på Letrozol de 3 forrige gangene (da jeg begynte å tempe), og dette var første gang uten Letrozol der jeg tempet... Kan jo ikke være mulig å være gravid, men få negative 10 mlU-tester så sent i syklusen? Håper jeg ikke plutselig får en veldig lang syklus nå, rett før vi skal starte på IVF:( Utålmodig som aldri før:rolleyes:

Vis vedlegget 289527
Jeg har sett flere her inne ikke få antydning til noe før et par dager etter ikm! Hvor mange dager før ikm har temp droppet de forutgående mnd? :happy:
Jeg er jo eeevig optimist, så jeg håper fortsatt litt for deg :Heartred
Og så er det vel slik at man ved uregelmessige/lange sykluser så er det tiden før el som varierer, mens dagene mellom el og ikm er ganske så konstant +/- 1 dag ca, så når du nå har fått bekreftet el med temping så blir det vel ikke en superlang syklus :)
 
Jeg har sett flere her inne ikke få antydning til noe før et par dager etter ikm! Hvor mange dager før ikm har temp droppet de forutgående mnd? :happy:
Jeg er jo eeevig optimist, så jeg håper fortsatt litt for deg :Heartred
Og så er det vel slik at man ved uregelmessige/lange sykluser så er det tiden før el som varierer, mens dagene mellom el og ikm er ganske så konstant +/- 1 dag ca, så når du nå har fått bekreftet el med temping så blir det vel ikke en superlang syklus :)
Haha, det verste er at det gjør jo jeg også:rolleyes: Her er tempen for forrige syklus.
upload_2019-2-20_15-45-30.png

Og her er for den før der igjen:
upload_2019-2-20_15-47-16.png


Begge stuper jo ganske godt på slutten der, spesielt fra 14-15DPO.

Så nå sitter jeg her da... Men kan jo hende at Kaffebønna har rett, og at jeg egentlig bare er 11DPO i dag:banghead:
 
CD31 - 16DPO

Der falt temperaturen, så da kommer vel TR i dag eller i morgen :) Håper hun kommer i dag, så kan jeg begynne på medisiner allerede i morgen:eek: SÅ klar for IVF nå!

upload_2019-2-21_9-20-53.png
 
CD31 - 16DPO

Der falt temperaturen, så da kommer vel TR i dag eller i morgen :) Håper hun kommer i dag, så kan jeg begynne på medisiner allerede i morgen:eek: SÅ klar for IVF nå!

Vis vedlegget 289632
Når det først blir sånn håper jeg hun raser inn døra før lunsj!! :scared007
Litt drahjelp nå så blir det baby!! Jeg gleder meg sånn til du får positiv test!!! :Heartred:Heartred:Heartred
 
CD1

Da starter jeg med sprøyter i morgen tidlig! Tenker at den første er den verste, for da vet man ikke hva man går til. Det ble vikarfri i dag, så i praksis har jeg vinterferie nå:happy093Det passer ganske bra, så slipper jeg å stresse med sprøyter og sånn.

Ha en fin-fin fredag:Heartbigred
 
CD1

Da starter jeg med sprøyter i morgen tidlig! Tenker at den første er den verste, for da vet man ikke hva man går til. Det ble vikarfri i dag, så i praksis har jeg vinterferie nå:happy093Det passer ganske bra, så slipper jeg å stresse med sprøyter og sånn.

Ha en fin-fin fredag:Heartbigred
Åååh! Masse lykke til ! ❤️❤️ Nå mååå det bli! ❤️
 
CD2 - 1. stimuleringsdag

Etter flere timer gav jeg opp, og mannen måtte sitte sprøyten for meg. Så da har jeg akkurat det samme problemet i morgen:wacky: Men nå har vi avtalt at jeg skal bare få prøve i 30 min, og hvis ikke det går så sitter mannen min den for meg igjen. Er stygt redd for at han må sitte de resten av IVF-runden, men jeg gir ikke opp enda. Jeg vet jo at det er helt irrasjonell frykt, men jeg fikk virkelig helt sperre. Hjalp vel ikke akkurat at jeg brukte så lang tid på det:rolleyes:

Jeg må vel egentlig klare det innen mandag, for på tirsdag og onsdag morgen er ikke mannen min hjemme... Blir liksom for dumt å dra på legevakten for å få det gjort. Hvis det er krise, får jeg heller dra hjem til foreldrene mine:hilarious: Huff, dette er virkelig ikke en god idé.

Håper dere har en fin lørdag:Heartbigred
 
CD3 - 2. Stimuleringsdag

Etter en natt med dårlig søvn orket jeg ikke å stresse sånn i dag. Etter 20 min måtte jeg la mannen min stikke meg, men jeg fikk sprøyte inn selv + ta sprøyten ut :) Så tenker at det er fremgang fra i går. Prøver igjen i morgen!

Nå skal jeg nyte at det er søndag, og vinterferie:hello2 Ser litt på ski-VM, og slapper av. Planen for dagen er å få laget ferdig en hylle vi jobber med på kjøkkenet, i tillegg til å rydde og vaske litt. Og så får vi se hva vi finner på:happy:

Håper du som leser får en fin søndag:Heartbigred
 
CD4 - 3. Stimuleringsdag

Sov enda dårligere i natt, og hadde skikkelig stress-mage da jeg stod opp. Klarte ikke å gjennomføre stikket selv i dag heller, men denne gangen holdt jeg hudfolden selv, så på da han stakk den inn, og tok over sprøyten etter det (sprøytet inn og tok den ut). Så nå håper jeg virkelig at jeg er klar for å sitte den selv i morgen, for da er jeg alene i huset her! Og på onsdag skal jeg starte med Orgalutran i tillegg, så da er det jo 2 (!) sprøyter:rolleyes:

Mannen kommer tilbake fra jobbreise onsdag kveld, men jeg har egentlig troen på at nå skal jeg klare det selv. Rettelse: Nå skal jeg klare det selv. Men jeg må nok like vel alliere meg med foreldrene mine eller en nabo i tilfelle jeg går helt i lås i morgen tidlig. Greit å ikke ha stressmomentet over at jeg MÅ klare det, og heller kunne tenke at jeg bør klare det.

Til tross for at jeg sitter igjen med sprøyter og styr alene her, skal det bli litt godt å være alene (med hunden) i noen dager :) Nå er det lenge siden han var vekkreist sist, og det å kjenne på savnet er litt godt. I små mengder, vel og merke:p Og så er det jo vinterferie, så jeg har all verdens tid:D Prosjekt nr. 1 blir å fikse potten til sitrontreet. Vi kjøpte noen nydelige metall-potter på Plantasjen, men så viser det seg at det er kommet vann mellom potten og plasten inni som skal hindre at den lekker... Godt jeg oppdaget det nå, og ikke om 6 mnd:eek: Håper den lille glipen i golvet trekker seg sammen, men vi får se. Det er jo heldigvis i enden av golvet (på riktig side), og vi har en god del golv til overs fra da vi la det :)

Håper at du som leser får en nydelig mandag:Heartbigred
 
Back
Topp