Da var prøven tatt...

Froya88

Forumet er livet
Da er jeg back igjen!
Var som dere vet på RH igår og tok denne morkakeprøven. Aldri vært så nervøs i mitt liv!!
Gjett om jeg skalv gitt... [&:]
Selve prøven var ikke så veldig behagelig,men ikke så ille som jeg trodde heller. Kjente det godt i ny og ne...
Men bare å ha den herlige legen som tok prøven roet meg kraftig ned! Han var så god! Det samme med jordmor og pleieren som hjalp til. Helt fantastiske! Og ikke minst sambo... Han var bare helt utrolig!
Satt og holdt meg i hånda mens jeg lå der,passa på at alt gikk bra og at jeg hadde det så godt som mulig!
Han var bare helt fantastisk god!
Det største for oss begge var helt klart ultralyden! Vi fikk helt perfekte bilder av den lille,noe legen også kunne skrive under på! Lå så fint til!
Og jeg skal si den hadde vokst siden ultralyden for 4 uker siden!
Lå og sprellet med beina og fektet med armene,skikkelig liv i den! Var bare helt fantastisk altså...
Fikk med oss to nydelige bilder hjem,og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett på de! Får liksom ikke nok...
Svaret kommer i begynnelsen av neste uke,og det blir ringt om. Ikke brev som jeg trodde.
Gruer meg så til det svaret!!! [:(] Har så dårlig magefølelse!! [:(]

Satt igår kveld og studerte bildene og innbiller meg allerede at jeg kan se at barnet er sykt..
(Folk med det syndromet har ganske flatt ansikt og sånn) Så magefølelsen er enda verre nå!
Kan man se slikt så tidlig? [&o]
Barnet er jo ikke ferdig utviklet og kan se ut som litt av hvert når man studerer det...

Dette blir noen lange og nervepirrende dager med masse tanker! Enda mer tanker!
Håper så inderlig at vi kan få beholde vår lille skatt... [:(]

Klem, T

Så bra det gikk godt på RH[:)]
Ønsker deg lykke til og alt godt videre [:)][:)]

Krysser fingrene for deg, ingen tvil om det!

(Sånn akkurat nå kan jeg gjerne krysse bena også, men dem må jeg få ta fra hverandre av og til, jeg er tross alt prøver....)

Håper du får et positivt svar.

Godt å høre fra deg og at det gikk så bra.. Håper prøvene er positive og at alt er som det skal.. Kysser fingre og tær.. [:)]

God det er gjort og at det gikk bra.
Tror ikke du kan se det på bilde nå. Og som du sier er lett å se ting som ikke er der bare mann er opphengt nok i ting.
Håper alt går bra og at det ikke er noe gale.
Skal krysse alt for dere

Leser du se og hør altid???
De to gutta som hadde fått ekstrem forvandling er det den samme du har???

Godt å høre at opplevelsen på RH var så "god" som mulig da! Krysser fingrene for at resultatet også er bra!

God det er gjort og at det gikk bra.
Tror ikke du kan se det på bilde nå. Og som du sier er lett å se ting som ikke er der bare mann er opphengt nok i ting.
Håper alt går bra og at det ikke er noe gale.
Skal krysse alt for dere

Leser du se og hør altid???
De to gutta som hadde fått ekstrem forvandling er det den samme du har???

Tusen takk,Linda!!
Jepp,jeg leser se og hør hver eneste uke,jeg! [:D] Så også den reportasjen med de tvillingene fra Telemark. Mamma visste hvem de er,har visst møtt dem.. Det er samme sykdommen som jeg har,ja. De var ganske angrepet i ansiktet,så jeg.

Klem

Å endelig så er den dagen over....[:)] Håper virkelig det går bra for dere og at dere vil bare få positivt svar....  Jeg ville tro at legen ville sagt noe om det var noe galt... Ikke sant? For jeg mener at leger ser jo mer enn det vi andre klarer... hehe... Regner med at han tegna og forklarte dere på skjermen også.... Tror dette går bra jeg....[:D][:D] X alt jeg har for dere hvertfall,
og husk; du MÅ tenke positivt nå, ikke noen -tanker....

KOZKOZ[;)]

Tusen takk,toveli6!! [:)]
Han forklarte oss veldig godt hva ting og tang på skjermen var.
Tror også legen ville sagt ifra om han så noe galt,men saken er at han her aner ikke hva denne sykdommen går ut på. Han har ingen snøring! Han gjør bare jobben sin og det er å ta denne prøven. [;)]
Prøver å tenke positivt,men det er ikke lett gitt! Forventer meg det verste,osv...

Klem!

Så deilig å ha kommet så langt da, håper bare at svarene blir bra, og at babyen er frisk og rask!! Synes det hørtes bra ut at de tar det pr tlf, og ikke sender brev! Jeg krysser fingre og alt annet som krysses kan for at det skal gå bra med dere!! Stoooor klem![:D]

Så deilig å ha kommet så langt da, håper bare at svarene blir bra, og at babyen er frisk og rask!! Synes det hørtes bra ut at de tar det pr tlf, og ikke sender brev! Jeg krysser fingre og alt annet som krysses kan for at det skal gå bra med dere!! Stoooor klem![:D]

Ja,det er godt å få det overstått altså! Da er det bare den ventingen igjen.. Og den er det verste!! [&o]
Tusen takk for omtanken,lisemor81!

Klem, T

jeg kan ikke engang forestille meg hva dere går gjennom nå Trine - og jeg har så vondt i magen på dine vegne. Tenk på den frykten mange av oss har for å finne ut at det er noe galt med barnet vårt, og så kommer du - solstrålen - med så dårlige odds... Jeg beundrer motet ditt, og jeg håper så inderlig jeg kan at dere skal få gode nyheter neste uke!!

ORIGINAL: lenemor

jeg kan ikke engang forestille meg hva dere går gjennom nå Trine - og jeg har så vondt i magen på dine vegne. Tenk på den frykten mange av oss har for å finne ut at det er noe galt med barnet vårt, og så kommer du - solstrålen - med så dårlige odds... Jeg beundrer motet ditt, og jeg håper så inderlig jeg kan at dere skal få gode nyheter neste uke!!

Signerer!

Mqnge klemmer og gode tqnker sendes!!!

Tusen hjertelig takk,lenemor!!
Mildt sagt,så er dette helt j*vlig!! Klarer ikke tenke på noe annet og frykter det verste hele tiden.
Tanken på at vi kanskje skal ta abort,gå igjennom det.. Så vondt!!

Klem, T

Jeg synes også jeg kunne se at noe var galt med snuppa vår, men det var nok bare psyken som spilte meg et puss.. Bruker å være slik når det er noe man er redd for, å jeg er overbevist at det er det samme hos deg[:)] Krysser fingrene og ønsker deg lykke til! Du fortjener at barnet deres er friskt!

Kan jeg spørre hvordan de utførte undersøkelsen forresten? Du trenger ikke svare, bare jeg som er så nysgjerrig av meg..

Kjære,Trine! Så godt å ha deg tilbake igjen og å høre at det gikk bra på RH. Det kommer til å bli noen lange og nervepirrende dager før du (og vi [;)]) får svaret på prøven. Bruk oss så mye du trenger i disse dagene- øs ut alle dine tanker og vi skal ta  i mot og støtte og trøste så godt vi kan!!
Jeg fortsetter å krysse alt spm krysses kan for at du skal få det svaret du (og vi) ønsker deg mest av alt. Håper inderlig at du kan slippe gleden løs i neste uke,Trine!!

Stor,varm klem fra meg [:)]

Ville bare ønske deg lykke til og krysser fingrene for at dere får det svaret dere ønsker og at den lille spiren kan få bli der i 9 mnd fremover[:)]

Jeg håper du har rett,lindaen!!

Klart du kan spørre om det! [;)]
Først tok de ultralyd for å sjekke at livmoren lå greit til. Hvis den hadde ligget bak,så må de gå inn via skjeden. Den lå helt greit hos meg,så da gikk de via magen. Fikk lokalbedøvelse rett over skambeinet og venta et minutt før han tok ei nål og stakk inn i livmora. Tok ut nåla og da stod et rør igjen i hard plastikk eller noe.. (Så for det meste bort,jeg.)
Tok deretter et rør inni der igjen for så å få ut litt av morkaken. Den tok han kjapt inn og ut slik at det samlet seg i dette røret.
Gikk bort til hun som satt med mikroskopet for å sjekke om hun hadde fått nok. Måtte ha litt mer så da gjorde han det samme igjen. Røret stod bare igjen i magen,så de ikke trenger å stikke mer enn ei gang.
De tok ultralyd hele tiden for å følge med da de stakk,osv.
Det hele var gjort på 2-3 min.

Det var ubehagelig til tider,men bedre enn forventet. Akkurat det stikket da han skulle inn i livmora kjentes godt! Og det stakk ganske mye nedentil,noe som var helt normalt.

Klem, T

Kjære,Trine! Så godt å ha deg tilbake igjen og å høre at det gikk bra på RH. Det kommer til å bli noen lange og nervepirrende dager før du (og vi [;)]) får svaret på prøven. Bruk oss så mye du trenger i disse dagene- øs ut alle dine tanker og vi skal ta  i mot og støtte og trøste så godt vi kan!!
Jeg fortsetter å krysse alt spm krysses kan for at du skal få det svaret du (og vi) ønsker deg mest av alt. Håper inderlig at du kan slippe gleden løs i neste uke,Trine!!

Stor,varm klem fra meg [:)]

Tusen hjertelig,lisa79!! Setter så utrolig pris på støtten fra deg og dere!!
Ja,det kommer til å bli noen forferdelige ventedager fremover!
Håper så inderlig at jeg kan få sjansen til å gå gravid i noen mnd fremover,få stor mage,fortelle alle den gledelige nyheten,osv.
Ønsket er så inderlig høyt!! [:(]

Stor klem til deg!!

Å fy flate, det var tøfft gjort Trine! Det hadde jeg aldri turt å gjennomføre!

Før det første: Så modig du e, Trine85! Sjøl hadde æ nok besvimt hvis noen skulle stikke nål i magen min. Fint å høre at det gikk så bra, skal tenke masse på dåkker videre, og håpe så sterkt æ kan at alt står bra til! Lykke til!

Back
Topp