da blir hun sendt hjem...

Fakta er at hun oppholder seg her ulovlig og da skal hun sendes hjem! For meg spiller det ingen rolle hvem hun er og hva hun har gjort eller ikke. Hun stiller på lik linje med andre papirløse i Norge! Enkelt og greit.
Hva med alle de andre papirløse som blir sendt hjem da?? De hører vi ingenting om! Det er sikkert mange av de som også har mange venner, kjæreste osv...[8|]

ORIGINAL: MammaNina

Fakta er at hun oppholder seg her ulovlig og da skal hun sendes hjem! For meg spiller det ingen rolle hvem hun er og hva hun har gjort eller ikke. Hun stiller på lik linje med andre papirløse i Norge! Enkelt og greit.
Hva med alle de andre papirløse som blir sendt hjem da?? De hører vi ingenting om! Det er sikkert mange av de som også har mange venner, kjæreste osv...[8|]

eniiiiiiiig[:)]

ORIGINAL: hottieplottieflottie

syns hun skal få bli i norge , send heller ut Mulla fuckings krekar !

Han blir vel helst ikke sendt hjem pga. dødsdom...
I Norge får vi ikke sende folk rett i døden sa pappa

ORIGINAL: Myfirst

ORIGINAL: Nawroz

Maria Amelie hadde ikke blitt sendt hjem om det ikke var trygt for henne.

Tror du alle som har blitt sendt tilbake til hjemlandet sitt har overlevd? UDI/UNE/Norske myndigheter kan da gjøre feil de også.

Sier ikke at jeg er i mot, men synes det er litt naivt å si at hun ikke hadde blitt sendt hjem om det ikke var trygt for henne. Hvordan kan man vite 100% sikkert at det er trygt for henne? Nei, jeg stoler ikke 100% på avgjørelsene til UDI/UNE/Norske myndigheter. Norge sender tross alt barnefamilier til Bagdad!

Synes forøvrig at de fleste i denne "diskusjonen" virker veldig ******. Hun er da for faen et menneske hun også!

Er vell en grunn til at hun og familien har fått avslag.
Du mener jeg og de andre her som mener det er bra hun blir sendt ut virker ******?
Sier bare det jeg mener.

Jeg mener de som sier: "åå, endelig" og lignende kan virke litt overfladiske, kan se ut som de mangler evnen til empati osv.... JA!
Er sikkert også en grunn til at de sender barn som har levd hele livet sitt her tilbake til "hjemlandet", men om grunnen er god, det er en annen sak.

Har ikke sagt at jeg er i mot at de sender henne til Russland, men det går vel an å vise litt medfølelse fordiom? Som sagt, hun er et menneske på lik linje med deg, meg og alle andre her inne.

Selvfølgelig er det lov å si sin mening, så lenge det er den samme som jeg har [:-][8D]

Endelig, rettferdigheten seira.

Vi som mener at hun skal hjem sitter med samme opplysniner som dere som vil ha henne her. Men folk har forskjellige meninger!!

Vi er ikke lite opplyst selv om liksom!

ORIGINAL: Zera

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Hjelpe meg for ett nivå enkelte legger seg på i denne diskusjonen! Blir rystet over hvor lite kunnskap og forståelse voksne mennesker kan ha!

Lite forståelse?? Denne saken har vert diskutert opp i mente, tror "alle" har fått med seg hvordan ting er, og nå er det på tide at hu faktisk resier ut, slik hu burde gjort for lenge siden!

Det er ikke slik forståelse jeg snakker om, men forståelsen av medieviktigheten da det gjelder nyheter også fra andre land og verdensdeler blandt annet. Og også forståelsen for hvorfor Krekar får bli i Norge. Forståelsen av hvorfor man har lover og regler, og hvorfor disse bør følges.

Forståelse for hvorfor hun stakk hodet frem og skrev denne boken. Forståelse for at det handler om så mye mer enn bare og stikke seg frem og skylde seg selv. Men samtidig forståelse for at lovene og reglene følges, uavhengig av om hun er ett menneske hun også. Uavhengig av hvor redd og trist hun er nå. For alle andre som sendes ut er også mennesker, og også redde og triste!

Rett og slett litt kunnskap og litt evner til og forstå!

ORIGINAL: gull nr2*2011

Synes det er helt riktig, skal vel ikke ha særbehandling ford hun skrev en bok / vet å hente sympati hos media.....

Akkurat!!

Maria Amelie hadde ikke blitt sendt hjem om det ikke var trygt for henne.

Tror du alle som har blitt sendt tilbake til hjemlandet sitt har overlevd? UDI/UNE/Norske myndigheter kan da gjøre feil de også.

Sier ikke at jeg er i mot, men synes det er litt naivt å si at hun ikke hadde blitt sendt hjem om det ikke var trygt for henne. Hvordan kan man vite 100% sikkert at det er trygt for henne? Nei, jeg stoler ikke 100% på avgjørelsene til UDI/UNE/Norske myndigheter. Norge sender tross alt barnefamilier til Bagdad!

Synes forøvrig at de fleste i denne "diskusjonen" virker veldig ******. Hun er da for faen et menneske hun også!

Er vell en grunn til at hun og familien har fått avslag.
Du mener jeg og de andre her som mener det er bra hun blir sendt ut virker ******?
Sier bare det jeg mener.

Jeg mener de som sier: "åå, endelig" og lignende kan virke litt overfladiske, kan se ut som de mangler evnen til empati osv.... JA!
Er sikkert også en grunn til at de sender barn som har levd hele livet sitt her tilbake til "hjemlandet", men om grunnen er god, det er en annen sak.

Har ikke sagt at jeg er i mot at de sender henne til Russland, men det går vel an å vise litt medfølelse fordiom? Som sagt, hun er et menneske på lik linje med deg, meg og alle andre her inne.

Selvfølgelig er det lov å si sin mening, så lenge det er den samme som jeg har [:-][8D]

For min del så handler ikke dette om medfølelse. Selvfølgelig synes jeg synd på henne som person som har gått gjennom så mye, og som nå må sendes tilbake til sitt hjemland hvor hun sier at hun ikke har noen.
Men det handler om rett og galt. Hun som alle andre må følge loven. Hadde vi skulle latt alle vi synes synd på få bli så hadde det ikke vært plass.

ORIGINAL: Zera

Hjelpe meg for ett nivå enkelte legger seg på i denne diskusjonen! Blir rystet over hvor lite kunnskap og forståelse voksne mennesker kan ha!

Lite forståelse?? Denne saken har vert diskutert opp i mente, tror "alle" har fått med seg hvordan ting er, og nå er det på tide at hu faktisk resier ut, slik hu burde gjort for lenge siden!

Det er ikke slik forståelse jeg snakker om, men forståelsen av medieviktigheten da det gjelder nyheter også fra andre land og verdensdeler blandt annet. Og også forståelsen for hvorfor Krekar får bli i Norge. Forståelsen av hvorfor man har lover og regler, og hvorfor disse bør følges.

Forståelse for hvorfor hun stakk hodet frem og skrev denne boken. Forståelse for at det handler om så mye mer enn bare og stikke seg frem og skylde seg selv. Men samtidig forståelse for at lovene og reglene følges, uavhengig av om hun er ett menneske hun også. Uavhengig av hvor redd og trist hun er nå. For alle andre som sendes ut er også mennesker, og også redde og triste!

Rett og slett litt kunnskap og litt evner til og forstå!

Kunne lett missforstås! Men, skjønner hva du mener nå ja[;)]

ORIGINAL: Matheo`s mamma

Bryr meg veldig lite merker jeg... Håper jeg slipper å se det triste trynet på tv`n mer... sorry altså.
Er bare fed up av den saken.
Får f... meg større mediedekning enn flomkatastrofen i australia og sør-afrika til sammen.........[:@]

SÅÅÅ ENIG!!!

ORIGINAL: slisabeth

Her var det mye rart å lese. Det er jo bra at en sak engasjerer, og at folk setter seg inn i temaet. Men, jeg må si jeg reagerer veldig på de som sier "jeg er så lei hele saken". Lett for oss å sitte å si det, men for de involverte er det ikke bare en sak. Ikke bare to uker med mediapress, det er ekte mennesker vi snakker om. Nå mener ikke jeg bare Maria Amelie, men også andre som blir sendt tilbake til landet de opprinnelig kommer fra. To uker, så er vi faktisk lei saken, men vet dere hva, dette skjer med våre medmennesker hver eneste dag. Det sitter enkeltskjebner overalt.

Sign.. Veldig enkelt å sitte i trygge Norge og skrike UT med de.. !

Synes dette skal sende signal om at folk ikke skal kaste sine papirer og satse på opphold...

De uten papirer lager unødvendig bry for myndighetene, de fordyrer hele systemet og hvorfor i alle dager kaste sine papirer om man er her på det grunnlag de hevder?
Ingen fly eller båter slipper ombord mennesker uten ID... De kaster sine papirer vel vitende om at de ikke er her på riktig grunnlag.

Så lei av folk som kommer på falske grunnlag!!!

ORIGINAL: *LL*

ORIGINAL: tesemor

Så enig! Blir nesten litt skremt...

Sign!

PRØV å tenk at hun er et menneske hun også!
Et menneske om føler seg hjemme her, og nå blir hun sendt til et land hun ikke har noe nettverk eller tilknytning til lengre.
Tenker hun er temmelig livredd og har det neppe noe bra nå. Det var jo ikke hun som valgte å komme til dette landet og nå blir hun blir sendt vekk fra venner og kjæreste.
Greit nok å mene det er riktig at hun blir sendt ut, det må dere jo få lov til, men det går jo ann å ha litt medfølelse for henne.
Håper hun får muligheten til å komme tilbake snart.

Enig!

Jeg er ikke en av de som kjemper for at hun skal få bli i landet eller noe sånt. Men når jeg tenker "tenk om det var meg" som måtte forlate hele livet mitt så stikker det i hjertet..

ORIGINAL: Auliana

Jeg har bare en ting å si...

De kunne ha sendt henne ut av landet samme dag som pågripelsen. Det er faen meg ikke greit å "pine" et menneske i ukesvis slik myndighetene har gjort....

Helt på tryne! Umenneskelig syns jeg...

Om du har fulgt med i media de siste dagene så er det Russland som har holdt igjen fordi de ville legge forholdene til rette for henne før hun kom. ++ Derfor måtte hun vente.

ORIGINAL: Eirin_3

Synes dette skal sende signal om at folk ikke skal kaste sine papirer og satse på opphold...

De uten papirer lager unødvendig bry for myndighetene, de fordyrer hele systemet og hvorfor i alle dager kaste sine papirer om man er her på det grunnlag de hevder?
Ingen fly eller båter slipper ombord mennesker uten ID... De kaster sine papirer vel vitende om at de ikke er her på riktig grunnlag.

Det er ikke sikkert de har kastet papirene sine. Det kan hende de i hjemlandet er fratatt legitimasjon for å vanskeliggjøre en flukt, og hvordan får de da tak i papirer tror du?

Hvor stor andel av de papirløse tror du faktisk dette gjelder???

Det er en utrolig liten andel som fratas sine papirer, du kan ikke krysse en eneste landegrense uten papirer.
( Nå snakker ikke jeg Norge/Sverige...)
Aldri i verden om du kommer f.eks med fly til Norge uten papirer på hvem du er!!
Ikke kommer du med båt heller uten papirer.

Hvor langt kommer dere fra Norge uten papirer?

De kunne ha sendt henne ut av landet samme dag som pågripelsen. Det er faen meg ikke greit å "pine" et menneske i ukesvis slik myndighetene har gjort....

Om du har fulgt med i media de siste dagene så er det Russland som har holdt igjen fordi de ville legge forholdene til rette for henne før hun kom. ++ Derfor måtte hun vente.

Bla bla bla.....de siste dagene?!! Hun ble arrestert for ukesvis siden...og det var nøye planlagt!

Bla bla bla, ja de siste dagene!
Hun ble arrestert for nøyaktig 12 dager siden, og media har satt sp.målstegn ved hvorfor det har tatt så lang tid. Det er da kommet frem at det var Russland som hindret, ikke Norge.

ORIGINAL: Eirin_3

Det er ikke sikkert de har kastet papirene sine. Det kan hende de i hjemlandet er fratatt legitimasjon for å vanskeliggjøre en flukt, og hvordan får de da tak i papirer tror du?

Det finnes over 3000 papirløse i Norge.. Mulig at en liten del av de er blitt fratatt sine papirer, men de fleste vet nok hva de gjør.

Bla bla bla.....de siste dagene?!! Hun ble arrestert for ukesvis siden...og det var nøye planlagt!

Bla bla bla, ja de siste dagene!
Hun ble arrestert for nøyaktig 12 dager siden, og media har satt sp.målstegn ved hvorfor det har tatt så lang tid. Det er da kommet frem at det var Russland som hindret, ikke Norge.

Siden pågripelsen var nøye planlagt, som du kansje har lest i media de siste dagene...., så kunne de vel ha ordnet med russerne først, så pågrepet henne...

Ja det er mulig de kunne gjort det, men sånn gikk det ikke. Hun slapp i det minste å sitte innesperret de siste dagene hun hadde, sånn som alle de andre papirløse må.

Syns det er riktig at hun må reise! Loven må være lik for alle.. Kjendis eller ikke kjendis!
Kjæresten hennes blir jo med og en som tydeligvis er så ressurssterk håper jeg hun klarer seg bra!

Back
Topp