Da blir det prøverør(icsi). Hormonbehandling?

Jeg fikk blodpropp i magen for 8 år siden pga p-piller. Jeg var den ene av 200'000 som fikk den bivirkningen ifølge pakningsvedlegget til p-pillene. Det er nemlig EKSTREMT sjeldent.

I ettertid har de tatt blodprøve flere ganger for å se om jeg er arvelig disponibel for blodpropp, de sjekket også før prøverørsbehandlingen og de fant ingenting galt.

Nå har jeg vært gjennom nedregulering med nesespray og eggproduksjon med sprøyter, og jeg fikk ikke blodpropp :)

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye. Er du redd så kan du jo be om å få ta en blodprøve på forhånd, men som sagt, det er ekstremt sjeldent å få blodpropp. Selv jeg som har hatt det en gang gikk gjennom hormonbehandling uten problem ;)
Oi, så bra at der gikk bra! Gikk du På blodfortynnende da ? Gynekologen sa jeg ikke trengte å ta noe blodprøver, kan jeg be om å gjør det pga jeg tenker sånn på det ?
 
.
 
Enig med Devine84 jeg og. Foreslår at du tar det med legen. Dette er ikke så komplisert som det høres ut som, men legen er nok den rette person å ta opp alt dette med.
 
Jeg tror ikke du skal ta alle sorger og bekymriner på forhånd. Ta det som det kommer, også følger du bare legens råd:)
 
Oi, så bra at der gikk bra! Gikk du På blodfortynnende da ? Gynekologen sa jeg ikke trengte å ta noe blodprøver, kan jeg be om å gjør det pga jeg tenker sånn på det ?
Jeg fikk blodfortynnende da jeg hadde blodpropp. Men jeg tar ikke blodfortynnende nå i forbindelse med prøverør.
Jeg regner med at så lenge det ikke er mistanke eller noen annen grunn til å tro du kan være disponibel for blodpropp, så vil de helst ikke bruke tid og ressurser på en sånn test.
Du kan jo alltids spørre om å få ta en test, men om du får det er ett annet spørsmål. Gynekologen har nok gjort de undersøkelser av deg som han mener er nødvendige :)
 
Takk for svar :) bare jeg som er så hypokonder. Har tung pust nå, og tenker det verste.men det er sikkert bare angst / stress

Ja, sannsynligvis er det fordi du er så stressa. Når man er bekymret og redd så bruker kroppen enormt mye med energi på bare å fungere. Det er ikke bra i lengden, spesielt siden dere skal i gang med prøverør.
Jeg syns du skal snakke med legen om bekymringene dine. Kanskje du også kan bli henvist til psykolog? Der kan du snakke om alle bekymringene dine og en god psykolog vil kunne hjelpe deg å tenke annerledes, mer positivt :)
Det er vanskelig for oss her inne å ta bort fryktene dine, så jeg håper du får hjelp hos legen/psykolog til å bearbeide dette. Bare spør hvis du lurer på noe uansett, så gjør vi vårt beste :) Vi er i denne båten sammen.
 
Hvis du sliter med angst/hypokonderi osv. Så vil jeg i tillegg råde deg til å IKKE sjekke opp alle bivirkningene på alt. Det er noe som heter placeboeffekt, og den er gjeldende på bivirkninger også...
 
Da har jeg vert på ultralyd. Må begynne på puregon imorgen og 2 sprøyte til av orgalutran... :( andre som har gått på de samtidig ?

Man må gå på begge! Puregon gjør at eggene vokser videre, orgalutran hindrer eggløsning! Det er ikke mange som kan gå så kort på stimulering som du har gjort til nå..
 
Imorgen er det kun 1 uke siden jeg begynte på alt. Ska bruke 200ie puregon i 2 dager. Er det høy dose? Og orgalutran i 5 dager. Har allerede tatt 3, så 2 dager igjen :)
 
Åå! Uff.. Håper mine blir det ! Er det sånn de finner ut når det er egguthenting ?
De pleier å ta innvendig ul underveis for å se om eggene utvikler seg bra.
Hvor er det du får behandling?
 
Åå! Uff.. Håper mine blir det ! Er det sånn de finner ut når det er egguthenting ?

Hvorfor sier du uff? Hvis du har fått dato for egguthenting så har du vurdert d slik at eggene dine å den dagen er klar for uthenting ut ifra ul idag
 
Back
Topp