Da blir det prøverør(icsi). Hormonbehandling?

Uff då! Hvordan avslutter de behandlingen da? Når man allerede har tatt sprøyten? Hjelp. Begynner denne uken og kjenner jeg gruer meg..
Jeg fikk beskjed om at jeg er overstimulert. Jeg fikk ut 17 egg. Men jeg kjenner absolutt ingenting, og det eneste de sa er at jeg må drikke masse vann også har jeg lest st jeg må følge med på vannlating at ikke den blir lite og sjeldent. Det er ikke farlig, og jeg har det heeeeelt fint:) Håper du klarer å roe deg ned og ikke stresse deg opp før det i det hele tatt er noen grunn:) :) Husk at du bare sliter deg ut om du skal bekymre deg for masse ting som mest sannsynlig ikke vil skje. Også ler man litt av seg selv etterpå og lurer på hvorfor man gjorde det:) De kommer ikke til å kjøre hestekur på ditt første forsøk altså :) Husk å trekke pusten med magen. 4 sekunder inn og 4 sekunder ut. Dette her kommer til å gå SÅ fint!!!:) :D :D
 
Jeg fikk beskjed om at jeg er overstimulert. Jeg fikk ut 17 egg. Men jeg kjenner absolutt ingenting, og det eneste de sa er at jeg må drikke masse vann også har jeg lest st jeg må følge med på vannlating at ikke den blir lite og sjeldent. Det er ikke farlig, og jeg har det heeeeelt fint:) Håper du klarer å roe deg ned og ikke stresse deg opp før det i det hele tatt er noen grunn:) :) Husk at du bare sliter deg ut om du skal bekymre deg for masse ting som mest sannsynlig ikke vil skje. Også ler man litt av seg selv etterpå og lurer på hvorfor man gjorde det:) De kommer ikke til å kjøre hestekur på ditt første forsøk altså :) Husk å trekke pusten med magen. 4 sekunder inn og 4 sekunder ut. Dette her kommer til å gå SÅ fint!!!:) :D :D
Tusen takk ❤️ Oi 17 egg! Er du gravid nå?
 
Uff då! Hvordan avslutter de behandlingen da? Når man allerede har tatt sprøyten? Hjelp. Begynner denne uken og kjenner jeg gruer meg..

Som sagt: ikke gru deg :) Det går fint. Da blir det bare til at de fryser eggene eventuelt, og setter dem inn når ting har roet seg. Det jeg mener er at det ikke er farlig å bli litt overstimulert sånn som jeg og Starbucks tilfeldigvis ble. De følger så godt med på deg, og er du veldig overstimulert setter de bare ikke inn egg. Det er først hvis man produserer hcg overstimuleringen som regel blir verre. Derfor: ikke bekymre deg for dette. Sannsynligvis blir du ikke overstimulert, og blir du litt så er det ingenting som ikke går fort over. Håper du bare klarer å slappe av og se det positive i at nå er du faktisk i gang snart :) Premiene er plutselig innen rekkevidde :D Først gruer man seg litt til sprøytene, så har du fått satt èn av de og er over den baugen, da nærmer du deg plutselig uttaket, så kommer jo innsettet og plutselig kan du teste! Det er så mange merker du skal passere i denne prosessen:) Tenk på deg selv, ta vare på deg selv og prøv å ikke stresse :) Jeg har lært utrolig mye om meg selv og forholdet til kjæresten min også. Nå sitter jeg med positive tanker, og er helt avslappet i forhold til neste runde :) Jeg stresset en del selv før første forsøk, men man må bare gå sin egen vei. Andres vei er som regel så forskjellig fra din egen. Til felles har vi at vi ønsker det samme resultatet. Lykke til, det går helt fint<3
 
Jeg fikk ut 18 egg, dog noen som ikke var helt modne på første forsøk. Var aldri snakk om at jeg var overstimulert. Hadde en del plager og vondt i eggstokkene og rundt, men antar det er normalt.
 
Velkommen hit! Jeg har vært igjennom 8 ferskforsøk på langt regime (med nedregulering med nesespray), samt 1 frysforsøk. Bivirkningene kan variere veldig fra person til person, men også fra forsøk til forsøk. Jeg har hatt mye bivirkninger dessverre, men har også måttet ta høye doser (pga av at jeg har få egg). Mitt beste råd er å lytte til kroppen din, hvil når du er sliten, ikke press deg på jobb om det kjennes uutholdelig slitsomt. Jeg opplevde mye bedre forsøk (med flere og bedre egg, samt mindre bivirkninger) når jeg klarte dette. Har hatt mange sykmeldiger i løpet av disse 4 årene dette har stått på, men det har vært høyst nødvendig. Nå kan det også se ut som vi får premien vår, siden jeg ble gravid på vårt siste forsøk - og er nå 11 uker på vei:) Jeg ble faktisk litt overstimulert på dette forsøket, har aldri blitt det før (hadde litt vondt i magen/et press i eggstokkene, samt at jeg var litt tungpustet).
Masse lykke til! Håper dere vil lykkes raskt.
 
Velkommen hit! Jeg har vært igjennom 8 ferskforsøk på langt regime (med nedregulering med nesespray), samt 1 frysforsøk. Bivirkningene kan variere veldig fra person til person, men også fra forsøk til forsøk. Jeg har hatt mye bivirkninger dessverre, men har også måttet ta høye doser (pga av at jeg har få egg). Mitt beste råd er å lytte til kroppen din, hvil når du er sliten, ikke press deg på jobb om det kjennes uutholdelig slitsomt. Jeg opplevde mye bedre forsøk (med flere og bedre egg, samt mindre bivirkninger) når jeg klarte dette. Har hatt mange sykmeldiger i løpet av disse 4 årene dette har stått på, men det har vært høyst nødvendig. Nå kan det også se ut som vi får premien vår, siden jeg ble gravid på vårt siste forsøk - og er nå 11 uker på vei:) Jeg ble faktisk litt overstimulert på dette forsøket, har aldri blitt det før (hadde litt vondt i magen/et press i eggstokkene, samt at jeg var litt tungpustet).
Masse lykke til! Håper dere vil lykkes raskt.
Uff då!) håper det går bra nå!! Men hvorfor får mange tung pust av dette ?/ er det noe jeg har angst for så er det tung pust. Verste jeg vet
 
Uff då!) håper det går bra nå!! Men hvorfor får mange tung pust av dette ?/ er det noe jeg har angst for så er det tung pust. Verste jeg vet

Jeg vet ikke hvorfor jeg ble tungpustet, men det kommer vel kanskje av trykket inne i magen.. Eggposene fylles med vann og det blir litt fullt inni der. Det gikk helt fint altså, sov med en ekstra pute under hodet, tok det med ro, og ringte klinikken hvis jeg ble engstelig. IVF er som en fysisk og psykisk berg- og dalbane, det er lurt å ta en dag av gangen og juble for hver seier underveis - og håpe at man er et skritt nærmere målet:)
 
Kjenner jeg gruer meg litt mindre nå når dere skriver til meg ! Det gjør det litt lettere når jeg leser at hvordan det går med dere:) men betyr det at det er noe gale / farligt om man får tung pust ?
Om dette er noe som skjer deg, så ringer du klinikken, også sjekker de deg. Men om man drikker mye vann og holder seg litt i bevegelse så kan det forsvinne av seg selv. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde litt vann i buken idag, men jeg ringer de bare om det blir verre. Dette er jo også min 4. stimulering da:)
 
okei! :) men kan legevakten og hjelpe med det? Jeg bor 1 time vekke fra klinikken...
Legevakten kan hjelpe ja, men du må bare passe på å si ifra at det er pga ivf. Det er så sjeldent det skjer at de fleste ikke skjønner hva det er med mindre man sier klart ifra. Det heter ohss forresten:) Men som regel så trenger man ikke legevakt. Man kan gå til gynekolog som kan sjekke dette med ultralyd, også henviser de deg nok videre hvis det er så ille at du må tappe. Nå må ikke du få noia for dette er ytters sjeldent:) Og du får nok vite på klinikken hvordan det står til med deg. De sender deg ikke hjem uten å forklare hva som skjer:)
 
Hvordan er det med blodpropp?? Er det sjeldent ?
Det er veeeeeldig sjeldent. Da skal du være rimelig syk før dette skjer. Jeg har ikke fått med meg at noen her inne har fått det ihvertfall :) Om man står i fare for det, så får man blodfortynnende sprøyter (jeg går på det nå), og det er absolutt null stress:)
 
Det er veeeeeldig sjeldent. Da skal du være rimelig syk før dette skjer. Jeg har ikke fått med meg at noen her inne har fått det ihvertfall :) Om man står i fare for det, så får man blodfortynnende sprøyter (jeg går på det nå), og det er absolutt null stress:)
Hvordan vet du om du står i fare for det da ? :)
 
Hvordan vet du om du står i fare for det da ? :)

Jeg fikk blodpropp i magen for 8 år siden pga p-piller. Jeg var den ene av 200'000 som fikk den bivirkningen ifølge pakningsvedlegget til p-pillene. Det er nemlig EKSTREMT sjeldent.

I ettertid har de tatt blodprøve flere ganger for å se om jeg er arvelig disponibel for blodpropp, de sjekket også før prøverørsbehandlingen og de fant ingenting galt.

Nå har jeg vært gjennom nedregulering med nesespray og eggproduksjon med sprøyter, og jeg fikk ikke blodpropp :)

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye. Er du redd så kan du jo be om å få ta en blodprøve på forhånd, men som sagt, det er ekstremt sjeldent å få blodpropp. Selv jeg som har hatt det en gang gikk gjennom hormonbehandling uten problem ;)
 
Det verkar som du har massor av frågor , kanske det är bäst att du tar det upp med legen? Då får du svar på allt :)
 
Jeg kan også nevne at jeg ikke fikk noen bivirkninger av noen av hormonmedisinene jeg fikk i behandlingen :) Dette kommer til å gå bra!

Husk at det er oftest de som får bivirkninger som skriver om det på forum. De som ikke får noe problemer skriver ikke noe om det fordi det ikke er noe å skrive om.

Så de aller fleste får ikke mye bivirkninger i det hele tatt :)
 
Det verkar som du har massor av frågor , kanske det är bäst att du tar det upp med legen? Då får du svar på allt :)
Enig med Devine84.
Skriv ned alt du lurer på, og ta det med til legen så vil du få svar fra en profesjonell som vet mer enn oss og som kan hjelpe deg gjennom all usikkerheten <3
 
Back
Topp