Da blir det prøverør(icsi). Hormonbehandling?

.Anonym.

Glad i forumet
Det blir prøverør på oss nå snart. Jeg har fått resept på sprøytene jeg skal ta, men kjenner jeg begynner å få litt angst for å ta de.. Redd for å få mange bivirkninger, lest om folk som blir overstimulert og havner på sykehuset. Er det sjeldent ? Andre som har opplevd masse bivirkninger ?
 
Det blir prøverør på oss nå snart. Jeg har fått resept på sprøytene jeg skal ta, men kjenner jeg begynner å få litt angst for å ta de.. Redd for å få mange bivirkninger, lest om folk som blir overstimulert og havner på sykehuset. Er det sjeldent ? Andre som har opplevd masse bivirkninger ?
Navnet ditt passer jo bra til denne posten, hehe:) Men nei, det er ikke vanlig, og det kommer litt an på hva som er årsaken til at du trenger ivf:) Bivirkninger vil du nok få litt av. Mest fordi de gir en forstyrring i hormonene dine. Jeg har vært sinnatroll de siste 3 dagene pga nesesprayen, men det pleier å gi seg når jeg kommer igang med sprøyter. Du vil kanskje kjenne litt trykk i eggstokkene etterhvert, men det er bare fordi eggene vokser seg modne og fine der inne:) Man kan kanskje bli litt ekstra følsom. Tar lett til tårene osv. Alle reagerer forskjellig. Men ikke bekymre deg for overstimulering:)
 
Velkommen :)
Håper du slipper å være her så altfor lenge. Spennende at du snart er i gang!
Jeg har ikke begynt med sprøyter enda, men er på nesespray for å nedreguleres. Har gått på det 7 dager og merker ingenting. Så jeg tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på medisinen man får.
Kan godt være du ikke får noe særlig bivirkninger :)
 
Navnet ditt passer jo bra til denne posten, hehe:) Men nei, det er ikke vanlig, og det kommer litt an på hva som er årsaken til at du trenger ivf:) Bivirkninger vil du nok få litt av. Mest fordi de gir en forstyrring i hormonene dine. Jeg har vært sinnatroll de siste 3 dagene pga nesesprayen, men det pleier å gi seg når jeg kommer igang med sprøyter. Du vil kanskje kjenne litt trykk i eggstokkene etterhvert, men det er bare fordi eggene vokser seg modne og fine der inne:) Man kan kanskje bli litt ekstra følsom. Tar lett til tårene osv. Alle reagerer forskjellig. Men ikke bekymre deg for overstimulering:)
Hehe, ja det gjør det!har angst for sykdommer osv! Hehe. Men vil virkelig dette. Så skal gjennom det. Men leste om folk som fikk pusteproblemer, og hadde så mye vann eller noe i magen pga overstimulering. Trenger ivf pga mannen har dårlig sædkvalitet.
 
Velkommen :)
Håper du slipper å være her så altfor lenge. Spennende at du snart er i gang!
Jeg har ikke begynt med sprøyter enda, men er på nesespray for å nedreguleres. Har gått på det 7 dager og merker ingenting. Så jeg tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på medisinen man får.
Kan godt være du ikke får noe særlig bivirkninger :)
Ja håper vi klarer det på første forsøk. Har du prøvd tidligere ?
 
Det er heldigvis sjelden damer blir overstimulert.

Jeg fikk hodepine av sprøytene, ellers merket jeg bare at det skjedde ting, kjentes som eggløsningsmerter. Det var absolutt overlevbart:happy:

Lykke til med oppstart:) Det er en karusell av tanker og følelser i sving i denne prosessen.
 
Hehe, ja det gjør det!har angst for sykdommer osv! Hehe. Men vil virkelig dette. Så skal gjennom det. Men leste om folk som fikk pusteproblemer, og hadde så mye vann eller noe i magen pga overstimulering. Trenger ivf pga mannen har dårlig sædkvalitet.
Du trenger ikke bekymre deg for det:) Det du finner på nett er ofte de aller verste tilfellene. Én ting jeg kan fortelle deg som også er sant er at google er din aller verste fiende i denne prosessen. Her inne finner du mange damer med masse erfaring. Ellers forholder du deg til legen din:) Ikke les skrekkhistorier på nett, de blir veldig ofte overdrevet:) Jeg er mer bekymret for å klemme ut en baby på str med en vannmelon der nede. Hihi:) Men likevel håper jeg inderlig at jeg får oppleve det en dag:)
 
Last edited:
Merket veldig lite til bivirkninger. Går nok bra også m deg :)
 
Det blir prøverør på oss nå snart. Jeg har fått resept på sprøytene jeg skal ta, men kjenner jeg begynner å få litt angst for å ta de.. Redd for å få mange bivirkninger, lest om folk som blir overstimulert og havner på sykehuset. Er det sjeldent ? Andre som har opplevd masse bivirkninger ?
Har nettopp vært igjennom ca to uker på sprøyter (Icsi) og hos meg var legene redd for overstimulering. Hadde kontroller med bl.pr og UL 3 ganger før uttak. Og de kunne nok stimulert meg bedre, for det ble egguttak med dårlig resultat. Kun ett modent egg. De følger med i hvertfall, og passer godt på i forhold til overstimulering :) Hadde kun lett hodepine denne første runden. Kjente minimalt i eggstokkene, men de utviklet seg jo ikke så godt heller da. Lykke til! :)
 
Jeg har hatt 7 forsøk og har aldri blitt overstimulert. Husk på at det er mange skrekkhistorier her på nett. Det vil helst gå bra. Det er derfor leger sier at man ikke skal lese på nett... Hehe.
Lykke til!
 
Jeg ble overstimulert. Det var mitt første forsøk, og eggene mine kom veldig fort på slutten. Skal innrømme at det var ganske tøft mens det sto på, men det går jo over! Fikk sykemelding og tok det med ro. Jeg ble aldri lagt inn, det er jo et fåtall som blir det. Ikke gru deg, dette går veldig greit :) Det er verdt det til slutt, og de fleste slipper bivirkninger.
 
Vi kjøpte pakke på klinikken. 60.000 for 3 forsøk. Ta 3 betal for 2:)
 
Jeg kjøpte ett enkelt forsøk. Med medisiner og alle ultralyder havnet vi på ca. 37.000. Forsøket alene kostet 27.000, altså uten medisiner og ultralyder.
 
Jeg har hatt totalt 6 forsøk og har gått på maxdose hormoner de siste gangene. Har aldri hatt så mye bivirkninger, men etter siste uttak, var jeg ømmere enn vanlig. Fikk vite på ultralyd i uke 7 at jeg var litt overstimulert, men det gikk over av seg selv og det var helt klart til å leve med for min del. Særlig ettersom jeg ble gravid :) Prøv å ikke tenke at det verste vil skje, de færreste av bekymringene blir noe av likevel :) Lykke til!
 
Jeg ble overstimulert. Det var mitt første forsøk, og eggene mine kom veldig fort på slutten. Skal innrømme at det var ganske tøft mens det sto på, men det går jo over! Fikk sykemelding og tok det med ro. Jeg ble aldri lagt inn, det er jo et fåtall som blir det. Ikke gru deg, dette går veldig greit :) Det er verdt det til slutt, og de fleste slipper bivirkninger.
Hvordan merket du at du ble overstimulert? Hvilken bivirkninger fikk du?
 
Hvordan merket du at du ble overstimulert? Hvilken bivirkninger fikk du?

Jeg skjønte det etter ca. 8 dager på sprøyter. Magen min var kjempestor, og jeg fikk veldig vondt i eggstokkene. Hadde kjent det siden dag 4, men det var først på dag 8 det virkelig kjentes. Var trøtt, svææært hormonell og hadde hodepine. Pluss veldig oppblåst som skrevet tidligere. Uansett så gikk det jo over etter et par uker, det er jo tøft mens det står på, men man glemmer så fort! Hvis du blir veldig overstimulert, så avbryter de jo forsøket. Da får du ikke innsett den syklusen, men heller fryseforsøk. Det er veldig sjelden at noen må legges inn. De følger oss godt opp, og tar ingen sjanser. Hadde absolutt prøvd å tenke minst mulig på dette. Skulle du være uheldig å bli overstimulert, får du jo individuell oppfølging. Og det er jo ikke farlig å være litt overstimulert.
 
Jeg skjønte det etter ca. 8 dager på sprøyter. Magen min var kjempestor, og jeg fikk veldig vondt i eggstokkene. Hadde kjent det siden dag 4, men det var først på dag 8 det virkelig kjentes. Var trøtt, svææært hormonell og hadde hodepine. Pluss veldig oppblåst som skrevet tidligere. Uansett så gikk det jo over etter et par uker, det er jo tøft mens det står på, men man glemmer så fort! Hvis du blir veldig overstimulert, så avbryter de jo forsøket. Da får du ikke innsett den syklusen, men heller fryseforsøk. Det er veldig sjelden at noen må legges inn. De følger oss godt opp, og tar ingen sjanser. Hadde absolutt prøvd å tenke minst mulig på dette. Skulle du være uheldig å bli overstimulert, får du jo individuell oppfølging. Og det er jo ikke farlig å være litt overstimulert.
Uff då! Hvordan avslutter de behandlingen da? Når man allerede har tatt sprøyten? Hjelp. Begynner denne uken og kjenner jeg gruer meg..
 
Back
Topp