MissFlite
Glad i forumet
Privat som i uten noe seremoni eller organisasjon involvertNår du skriver privat, tenker dere da uten noen organisasjoner involvert eller velger dere andre enn humanetisk for å få en seremoni?
Vi har tenkt å ha en "velkommen til verden fest" med familien, men er kommet så mange kommentarer på at vi må jo ha en seremoni i regi av "noen" at sambo er begynt å revurdere. Jeg er sånn som bare vil ha besøk og kose meg og la alle hilse på, seremoni eller ikke betyr ikke noe for meg, men når han får kalde føtter blir det ikke så lett selv om det ligger frem i tid.
Det som er gjort både i min og min manns familie er å enten bestille mat hjem (som snitter og kaker) eller leie et koselig lokale. Så inviterer man nær familie og spiser, åpner gaver og spiser kaker. Hvis det er noen litt kunstneriske i familien leser de gjerne et lite dikt, har en tale eller en sang. Også er det bare skravling og hilsing på baby til folk drar hjem.
Hvis dere ikke er religiøse eller humanetikere vet jeg ikke helt hvem man skal kontakte for å få en seremoni, men kanskje det går an å høre med et eldre medlem av familien om de vil holde en "velkommen til verden"-tale så det blir litt mer høytidelig?