DÅP

sladkoeghka

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Gutten er 3 uker gammel og jeg allerede begynte å plannlegge dåp :)
Når har dere tenkt å dåpe barnet? Skal dere ha stor fest? Hvilken mat?
Jeg vil dåpe rett etter nytt år. Har ikke bestemt faddere enda :) Pleier dere å ha slektninger som faddere eller?
 
Vi skal ha dåp i slutten av januar.

Sjekket to lokaler for ikke plass hjemme. Blir ca 30 stk.... Det er foreldre og søsken med sine familier...

Tenkt å spørre min søster og mann og han skal spørre to nevøer..

Mat vet vi ikke enda....
 
Dåp blir første helga i februar. Har valgt venner og søsken som faddere. Regner med at vi tar det litt enkelt og serverer snitter og kaker denne gangen. Orker ikke å stresse mye med mat.
 
Hvor skal dere ha festen og hvilken mat? :)

Der svigers bor har de et grendahus som vi leier :) de er medlemmer så da blir det ikke så dyrt. Tipper vi satser på noe enkel catering, vi må lete litt og se hvilke alternativer som finnes. Alternativt lager vi noe selv. Sist lagde vi tapas og det ble stor suksess, dog arbeidsomt! Så får gjestene gjerne ta med ei kake, alle liker og ønsker gjerne å bake så det unytter vi :)
 
Har såvidt begynt å tenke på navnefest:) leier bhg til storesøster, og mat blir bestilt. Baker litt selv og får noe hjelp tenker jeg :)
 
Vi har booket kirke og lokale til 22. februar :) Og bestilt kake
 
Lillegutt ble født 13.11 og skal døpes 4.jan :p selskapet blir hjemme hos noen slektninger for å ikke bruke så alt for mye penger på lokale. Vi blir ca 30 stk, tenker vi skal ha litt enkelt koldtbord og kaker :D
 
Noen som har begynt å tenke på bordpynt til dåpen??

Tror jeg kommer til å ta det enkelt....

Her er svigerfamilien tilreisende så får fullt hus også den helga.... Samboer snakka med sin søster i går på tlf og sa det blei å pynte lokalet på lørdagen. Vet ho liker sånne ting men har ikke tenkt ho skal få bestemme..... Ho er typen som kan komme å ha kjøpt med seg pynt vi kan bruke....
 
Da dåp er bestilt til 4.januar. Fadderne valgt :) Maten bestemt og invitasjoner bestilt :) Så er det bare å spare penger til festen ;)
 
Tenker slutten av februar. Blir +/- 30 stk, så leier lokalet!
Maten skal være koldtbord som vi bestiller - lager noe ekstra karbonader osv selv.
Bestiller 1 kake. Lager 5 selv, tenker det burde holde lenge.
Ellers så blir det gullets 2 tanter og 2 onkler som blir faddere.
Dekorasjoner lager jeg også enkelt selv og bestiller litt stæsj som servietter og ballonger osv. fra ebay :)
 
Blir dåp nå 21. Desember for jenta vår. Kommer ifra Island jeg og der er det tradisjon å holde navnet hemmelig til dåpen. Reiser den 16. til Island så det kommer til å være veldig vanskelig å klare å holde navnet hemmelig frem til dåpen :p Blir kaker og noen varme retter hjemme hos foreldrene mine :)
 
Tenker slutten av februar. Blir +/- 30 stk, så leier lokalet!
Maten skal være koldtbord som vi bestiller - lager noe ekstra karbonader osv selv.
Bestiller 1 kake. Lager 5 selv, tenker det burde holde lenge.
Ellers så blir det gullets 2 tanter og 2 onkler som blir faddere.
Dekorasjoner lager jeg også enkelt selv og bestiller litt stæsj som servietter og ballonger osv. fra ebay :)

Blir som oss det ca med antallet :) men blir 7 barn her da.... Skal se på ett lokale i kveld og stor sannsynlighet for det blir det vi leier. Hadde ett lokale di bare skulle ha 500kr for men typisk i bruk både lørdag kveld og søndag formiddag så da gikk ikke det...

Koster litt med dåp ser jeg... Samboer vil bestille bløtkake og jeg har lyst å ha ei anna kake som er fint pyntet.... Så får vi se hva vi blir enige om ;)

Men pga ene jobben til samboer får vi koldtbord litt billigere så det er jo greit :)
 
Vi har bestilt lokaler. 700,- . Bestilte litt pynt på ebay i går. Håper det kommer før dåpen. vi har 4.januar :)
 
Vi har bestilt lokaler. 700,- . Bestilte litt pynt på ebay i går. Håper det kommer før dåpen. vi har 4.januar :)

Ene lokalet vi kunne tenkt oss kosta 500 kr og synes det var veldig billig!! Men som sagt desverre opptatt... Heller ikke mulighet for å sitte i sofa der...

Er også ett lokale i kirka der vi skal ha dåp, det kosta 2000 kr, men tror det er ganske stort - sånn til 100 stk eller noe. Aldri vært i kirka her vi bor så tipper bare.... Men det lokalet er i bruk lørdag kveld.... Så lokalet vi skal se i kveld er tredje alternativ.... Koster 1500.... Spent på om det er sofaer der, men tror det... Hvertfall egen peisestue :) er lokale til 40 stk så passelig om vi blir 30.... Ikke noe greit om lokalet blir alt for stort for kan fort bli litt stusselig....
 
Diverse :) Ballonger med kors, blå og hvit sløyfer, hvite plast duker og lys blå organsa duk til å ha over hvitt, servietter med kors :)
Bordpynt - små smokker, barnevogn, babyfigurer, lys,babysko.
Så må finne lysfat, jeg skal ha kubbelys på bordet
 
Diverse :) Ballonger med kors, blå og hvit sløyfer, hvite plast duker og lys blå organsa duk til å ha over hvitt, servietter med kors :)
Bordpynt - små smokker, barnevogn, babyfigurer, lys,babysko.
Så må finne lysfat, jeg skal ha kubbelys på bordet

Blir nok bra :) håper det kommer frem i tide ;)
 
Back
Topp