Cravings

Har så lyst på focaccia med masse spekeskinke og brie :smiley-angry017

Her går det i møllerhjul-rundstykker med et godt lag brelett og hamburgerrygg, flere ganger om dagen. Frokost, lunsj og middag. Og gjerne med sjokolademelk til! Jeg spiser også en del fruktsalat, med norske epler fra hagen, pære, druer og viktigste av alt, ananas!!

Det er jo spennende at det er annerledes da! Har også hørt noen sier de var mer kvalm med jente enn gutt, men det er kanskje helt tilfeldig? Uansett interessant. Jeg hadde friske ting (frukter) med mye saftig vann/juice med jenta mi, og har det nå også :cat:
Jeg kastet opp med begge, men var kvalm med gutten.

Spiste å så mye frukt og freshe ting med jenta, og mye feitere mat med gutten.
Så spent på hva som er nå

Isvann og jordbær forrige gang. Isvann har hengt igjen siden, og følger ut i dette svangerskapet også. Ellers er det bare Toblerone jeg har hatt sånn ekstremt lyst på :smiley-ashamed004

Jeg føler ikke at jeg har noen cravings. Er ikke sånn "åhh jeg MÅ ha det og det". Men jeg merker bedre ting jeg ikke har lyst på som jeg pleier å bli fysen på. Alt som er søtt basically. Godteri, Pepsi Max, brus generelt osv. Har ikke lyst på det. Føler det som døyver kvalmen er friske ting som druer og epler. Og sjokolademelk. Drikker mye mer av det nå enn før (liker ikke ren melk, må derfor ha litt oboy oppi). Forsåvidt eneste søte jeg får i meg. Ellers går det i Sprudle/Farris med sitron. Ellers vanlig mat. Rundstykker med kokt egg, avokado og en baconskive er en vinner. :laughing002

Ahh har så lyst på grillpølser med ost og chili, men lukten av det gjør at jeg brekker meg.. vi har bedt foreldre og svigers på grilling i bålpanna til lunsj idag, med ost og chili pølse på menyen, men tror jeg må ha på meg munnbind :p Kjenner også at jeg skulle hatt en macern eller BK nærmere, for litt fersk fritert pomfri er det lite som hadde slått nå:smiley-ashamed004

Bacon. Har så lyst på bacon. Men det er dyrt, haha.

Ananas, kiwi og klementiner :smiley-ashamed004
Har ofte lyst på sitron også, men prøver å la være å spise det som en frukt, lager heller fisk jeg kan dynke i sitron :laughing002

Ingen særlig kravings, men har heller ikke lyst på ting jeg vanligvis spiser. Drikker melk til vanlig, men nå går det heller i frisk appelsinjus, smoothie og knasker disse fantastisk gode norske høsteplene. Takler ikke omelett lenger og må heller ha hardkokt egg. Vi er også flinke til vanlig å lage store gryter med middag. Det er både godt og mye mat for pengene, men nå blir jeg kvalm av det. Samboer måtte le her om dagen når jeg sa jeg hadde lyst på "noe hard mat":laughing002

Noen flere som er blitt mer sensitive på mat som nærmer seg utløpsdato? Kjenner terskelen min er blitt veldig lav her.

Ingen særlig kravings, men har heller ikke lyst på ting jeg vanligvis spiser. Drikker melk til vanlig, men nå går det heller i frisk appelsinjus, smoothie og knasker disse fantastisk gode norske høsteplene. Takler ikke omelett lenger og må heller ha hardkokt egg. Vi er også flinke til vanlig å lage store gryter med middag. Det er både godt og mye mat for pengene, men nå blir jeg kvalm av det. Samboer måtte le her om dagen når jeg sa jeg hadde lyst på "noe hard mat":laughing002

Noen flere som er blitt mer sensitive på mat som nærmer seg utløpsdato? Kjenner terskelen min er blitt veldig lav her.
Jeg har også blitt supersensitiv på dette! Har dessverre kastet litt mer mar de siste ukene enn jeg pleier, men orker ikke t sjansen og har vært så kvalm at jeg har blitt uvel bare ved tanken..!

Nå har kvalmen bedret seg betraktelig, men nå synes jeg at all mat jeg spiste i kvalmeperioden er så utrolig frastøtende, har liksom fått aversjoner mot alt det siden jeg sikkert forbinder det med å være kvalm :wacky: husker det samme skjedde sist gang, har f.eks. ikke spist blomkålsuppe siden den gang, selvom det var favoritten som ble laget omtrent ukentlig :shy:

Jeg har så lyst på lakris hele tiden! Og jeg er ikke noe glad i lakris engang..

Eple og popcorn er en fin snacks kl 15, når det føles som at jeg ikke har spist på en uke.

Men jeg har flere og flere anti-cravings :laughing002
Grønnsaker og kylling var veldig godt de første ukene. Nå klarer jeg ikke tanken på kylling.
Fikk ekstremt lyst på burger og coleslaw. Spiste først en burger. Var sulten 30 minutter senere, så jeg bestemte meg for å lage en til. Etter det har jeg ikke klart tanken på det. Og klarte så vidt å spise lasagne et par dager senere.
Hadde et par dager hvor pommes frites, og spagetti med tomatsaus - to separate måltider med noen timers mellomrom var fantastisk.

I går klarte jeg kun å spise kavringer med smør, og nudler (kjøttsmak) til middag. Merker at det er lettere å spise på dagtid. Men at jeg er mest kvalm rundt kl 14:50-19:30. Har egentlig vært sånn siden uke 4.

Love Hearts og surt godteri var veldig godt en periode, men de to siste ukene har det bare smakt søtt, istedenfor surt :laughing002

Vann (og cola) er kun godt dersom det er skikkelig kaldt, helst med isbiter.
Jordmoren mente at jeg kun burde drikke ett glass melk om dagen(!) Hun sa det dagen etter at jeg hadde drukket 0,7l lettmelk til lunsj. Så tror ikke at den er helt gjennomførbar :)

Back
Topp