Cravings

Eple og popcorn er en fin snacks kl 15, når det føles som at jeg ikke har spist på en uke.

Men jeg har flere og flere anti-cravings :laughing002
Grønnsaker og kylling var veldig godt de første ukene. Nå klarer jeg ikke tanken på kylling.
Fikk ekstremt lyst på burger og coleslaw. Spiste først en burger. Var sulten 30 minutter senere, så jeg bestemte meg for å lage en til. Etter det har jeg ikke klart tanken på det. Og klarte så vidt å spise lasagne et par dager senere.
Hadde et par dager hvor pommes frites, og spagetti med tomatsaus - to separate måltider med noen timers mellomrom var fantastisk.

I går klarte jeg kun å spise kavringer med smør, og nudler (kjøttsmak) til middag. Merker at det er lettere å spise på dagtid. Men at jeg er mest kvalm rundt kl 14:50-19:30. Har egentlig vært sånn siden uke 4.

Love Hearts og surt godteri var veldig godt en periode, men de to siste ukene har det bare smakt søtt, istedenfor surt :laughing002

Vann (og cola) er kun godt dersom det er skikkelig kaldt, helst med isbiter.
Jordmoren mente at jeg kun burde drikke ett glass melk om dagen(!) Hun sa det dagen etter at jeg hadde drukket 0,7l lettmelk til lunsj. Så tror ikke at den er helt gjennomførbar :)
Hvorfor så lite melk om dagen?? Melk som er så deilig!!

Hvorfor så lite melk om dagen?? Melk som er så deilig!!
Hun hevdet at det var fordi det er mye sukker i melk.
Men jeg føler at det er bedre å få i seg næring der man kan. Og melk er absolutt blant de beste tingene man kan drikke, etter vann

Men jeg føler at det er bedre å få i seg næring der man kan. Og melk er absolutt blant de beste tingene man kan drikke, etter vann
Så rart for melk har jo mange gode næringsstoffer for gravide? Står jo anbefalt overalt med meieriprodukter til gravide

Tøys i mine øyne! Enig at masse helmelk kan bli litt mye av det gode kanskje, men lettere typer tenker jeg man helt fint kan drikke mye av

Tøys i mine øyne! Enig at masse helmelk kan bli litt mye av det gode kanskje, men lettere typer tenker jeg man helt fint kan drikke mye av
Jeg ville ikke vært så bekymret for fett! Fettet i melken er næringsrik, metter mer og gjør blodsukkerstigningen jevnere. Fiber pakker inn melkesukkeret som også gir jevnere blodsukker, så helmelk sammen med planter og fullkorn er tipp topp! Samboer har diabetes type 1, så her i huset spiser og drikker vi kun full fett produkter. Dette er jo en litt het debatt for tiden hehe, så kanskje flere som grøsser nå :downtown

Tok litt tid før vi fant ut at det vokser på innsiden her - så når jeg ser tilbake så har cravingsene vært, og er fortsatt: Appelsinjuice så ferkpresset som mulig, kiwi, alt som er surt, drikker melk god del mer enn vanlig
Og i går, av alle ting: skive med majones, egg, reker og gressløk
Ellers også salat, pesto :happy:

Tok litt tid før vi fant ut at det vokser på innsiden her - så når jeg ser tilbake så har cravingsene vært, og er fortsatt: Appelsinjuice så ferkpresset som mulig, kiwi, alt som er surt, drikker melk god del mer enn vanlig
Og i går, av alle ting: skive med majones, egg, reker og gressløk
Ellers også salat, pesto :happy:
Hvis du har meny eller spar i nærheten, kan jeg tipse om at noen av disse butikkene har ferskpresset appelsinjuice fra egen maskin i butikken, den er amazing!

Har vel egentlig ikke noe jeg vil ha hver dag… men orker ikke kaffe. Tanken byr meg imot.
Men har brått lyst på «merkelige» ting jeg ikke kan få…
Blant annet en type flytende brun grøt fra Uganda (Bushera), og «svensk» pizza med banan og karrri :dance018

Var skrubbsulten og bestilte pizza med masse ruccola og parmesan og tomat og pesto på. Og tydeligvis også spekeskinke (ikke stekt) under, det var jeg ikke klar over da jeg bestilte. Det fant jeg ut av etter første bit. ÅH det var så godt. Og en skikkelig prøvelse for viljestyrken å skulle plukke av resten av den deilige spekeskinken :hilarious: Jeg måtte svelge den biten jeg hadde i i munnen, for jeg er ikke så sterk at jeg klarer å spytte ut nydelig deilig spekeskinke.

Ny craving - spekeskinke :smiley-angry017

Jeg føler cravingsene endrer seg litt fra uke til uke. I uke 7 måtte jeg ha ananas, i uke 8-9 var det sjokolademelk og appelsinjuice, uke 10 te og så dyppe melkesjokolade i teen så den smelter, og pistasjis. Nå i uke 11 er det egg. Spiser 3 egg til frokost hver dag, og hver kveld sitter jeg bare og tenker på at jeg gleder meg til frokost og mer egg..:laughing002

Jeg savner cravings, eneste det går i nå er "hva smaker det når jeg spyr det....".. ikke spydd mye dette svangerskapet (de to forhe var krise), men diverse kroppen ikke vil ha❤️

Hadde crispy grønne druer, røde pinklady epler og melk med oboy..

Nyeste craving, sushi! :shifty: Hadde vi bare vært flust i penger, men daglig sushi er definitivt ikke innenfor i budsjettet :laughing002

Norske epler og Maarud popcorn er fortsatt en favoritt her. Så lenge det varer.. :laughing002 Har fortsatt en greie for egg og avokado, men ikke i like stor grad. Craver mer pizza I det siste. Kan også være fordi det er lettvint og jeg orker ikke kokkelere. :whacky011

Var skrubbsulten og bestilte pizza med masse ruccola og parmesan og tomat og pesto på. Og tydeligvis også spekeskinke (ikke stekt) under, det var jeg ikke klar over da jeg bestilte. Det fant jeg ut av etter første bit. ÅH det var så godt. Og en skikkelig prøvelse for viljestyrken å skulle plukke av resten av den deilige spekeskinken :hilarious: Jeg måtte svelge den biten jeg hadde i i munnen, for jeg er ikke så sterk at jeg klarer å spytte ut nydelig deilig spekeskinke.

Åh, jeg føler med deg. Har såååå lyst på nystekte rundstykker med spekeskinke og eggerøre....! :facepalm::hilarious:

Har du prøvd stekt spekeskinke? Jeg har alltid syntes at pizza med spekeskinke er best når skinka er godt stekt.

Back
Topp