Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også på salte og freshe ting, og jeg som ellers er så glad i smågodtHar lyst på salte ting - snacks, lakris… og ting med mye væske - vannmelon, agurk… Er veldig tørst.
Ja, jeg vet… Dessert/is trigger kvalmen noe voldsomt. Har kastet opp begge gangene jeg prøvde meg på det, så det unngår jeg.Jeg er også på salte og freshe ting, og jeg som ellers er så glad i smågodt![]()
Samme her. Bare å glemme å spise iskremJa, jeg vet… Dessert/is trigger kvalmen noe voldsomt. Har kastet opp begge gangene jeg prøvde meg på det, så det unngår jeg.
Samme med sprudlende drikkeJa, elsker smakstilsatt vann nå. Sjelden jeg drikker ellers egentlig. Imsdal og Frus er store favoritter, ja og BobleCraver god drikke som f. eks farris eller kolonihagen sin brusMulig det er kvalmen sin skyld.
Hørte noe om det siste runde, så da kutta jeg det på dagen jeg fant ut av graviditeten just in case. Har faktisk aldri blitt like glad i pepsi som jeg var før, så kjører samme opplegg denne runden. Kjekt å være bevisst i alle fall! Ble et par bokser pepsi her og der sist likevel. Men tenker at tennene mine får nok syre som det er gjennom dagen, tannhelse som gravid er jo også en ting å passe påTil info så er det ikke trygt med aspartam og sannsynligvis ikke andre kunstige søtstoffer når man er gravid. Jeg har fulgt forskninga en stund og det blir flere og flere studier som indikerer flere ulike negative effekter på både mor, barn og fertilitet. Her er en oppsummeringsartikkel fra 2024: https://www.cambridge.org/core/jour...imal-studies/DFE94AB87E8AFD118CC6A8D757E74978
Og en norsk artikkel: https://www.forskning.no/hjertet-pa...risiko-for-a-fode-barn-med-hjertefeil/1310155
Ville bare dele der i tilfelle noen ikke visste det - no judgement - man får gjøre som man vil

Jeg slutta da jeg gikk gravid med nr 4 i 2022. Har ikke klart å begynne igjenFlere som har slutta å drikke kaffe?![]()

Nei, men venter på det! Sist drakk jeg ikke kaffe fra typ uke 6 (?) til godt uti 3.trimester..Flere som har slutta å drikke kaffe?![]()
Har nok merka at jeg har mindre lyst på, selv om jeg drikker koffeinfritt så pleier jeg å crave det om morgenen, men nå må jeg liksom huske det. Håper dog jeg ikke stopper helt, for det hjelper på fordøyelsenFlere som har slutta å drikke kaffe?![]()

Ja! Men det var mer etter anbefaling om å kutte koffein under graviditet. Elsker kaffe!Flere som har slutta å drikke kaffe?![]()
Har kutta ned pga anbefalinger. Jeg var også syk rett før graviditeten, så hadde naturlig kutta ned da. Kaffe smaker blæ når jeg er syk synes jeg!Flere som har slutta å drikke kaffe?![]()