Cravings

Ser ikke donuten, buuu!

Jeg har aldri hatt spesifikke matsug i svangerskapene, med unntak av skitne drømmer om spekemat, myke oster og øl :hilarious: Kan det telles, selv om jeg ikke spiser det? Har selvsagt også salt- og søtsug, men... Det er så kjedelig! Dødsgøy med folk som bare må ha boksmais, gulrotjuice, fiskepinner eller noe annet usaklig. Spent på om det dukker opp noe sånt i dette svangerskapet. Ulvehungeren har definitivt kommet... Har gått fra 18 timers daglig faste til å kaste i meg to måltider før lunsj. :hilarious:

Ser ikke donuten, buuu!

Jeg har aldri hatt spesifikke matsug i svangerskapene, med unntak av skitne drømmer om spekemat, myke oster og øl :hilarious: Kan det telles, selv om jeg ikke spiser det? Har selvsagt også salt- og søtsug, men... Det er så kjedelig! Dødsgøy med folk som bare må ha boksmais, gulrotjuice, fiskepinner eller noe annet usaklig. Spent på om det dukker opp noe sånt i dette svangerskapet. Ulvehungeren har definitivt kommet... Har gått fra 18 timers daglig faste til å kaste i meg to måltider før lunsj. :hilarious:
Den forsvant fra meg og nå :hilarious:

Tja, det kan vel telles! Tipper jeg og har skitne drømmer om det etterhvert! 10 dpo holdt jeg på å forsyne meg grovt av spekepølsa, før jeg kom på at nei, jeg får ikke sånn!:hilarious:

Med nr.1 hadde jeg helt dilla på Dundersalt(vet nå at det kanskje ikke er så bra å spise, visste det ikke da :facepalm: )
Og knekkebrød med baconost, ja det smakte som tidenes gourmetmåltid:laughing025

Husker ikke noe spesielt fra nr.2, annet en at jeg fortsatt ikke klarer kjøttkaker i brun saus.. det som egentlig er så godt..

Foreløpig ikke noe spesielt jeg har lyst på..

Jeg kan ikke huske at jeg hadde cravings med første, men jeg husker at jeg ikke orket verken tanken eller lukten av kylling, spesielt ikke kyllingfilet! Det er først nå de siste to årene jeg kan spise moderate mengder av det også :hilarious: uten å brekke meg:hilarious:

Var mye kvalm i forrige svangerskapene, og da hadde jeg veldig lyst på salt lakris. Ristet skive med ost var en få tingene som var ok å spise, men nå kan jeg ikke spise ost pga mpa (melkeallergi) hos septemberbabyen jeg ammer..
Foreløpig har jeg ingen cravings, men har merket ulvehungeren før jeg testet positivt. Kanskje ikke så rart når jeg skal ernære tre personer nå :joyful:.

Under forrige (normale) svangerskap, så måtte jeg ut med snøfreseren hver gang det begynte å snø. Husker jeg var ute flere ganger om dagen for å sjekke om det var nok snø så jeg kunne starte å frese. Bare måtte ha den lukta av eksos fra snøfreseren :laughing001 i pausene fra snøfreseren satt jeg og strikket, og spiste godteri med falsk vannmelonsmak:bag:

Jeg har så smått begynt å få lyst på iste med ferskensmak, og tusen isbiter i.

Sitronlimonaden fra rema 1000 med masse masse isbiter, tar meg selv i å dagdrømme om det..

Supper supper supper nå går det i tomatsuppe

En saftig bacon-cheese... Alt jeg klarer å tenke på! Med litt sprøstekt løk og uten sylteagurk. Dro på tur med moren min på lørdag og endte opp med å måtte fortelle om graviditet.. Hadde ikke klart å spise noe, så sa vi måtte innom å kjøpe noe mat. Hun prøvde å få meg til å kjøre til matbutikken for å kjøpe baguette eller wraps, men jeg prøvde å si at jeg ville innom en bensinstasjon og kjøpe burger.. Hun så rart på meg flere ganger og ble nesten furt for at jeg ikke ville ha det samme som henne. Til slutt brøt jeg ut; "Du skjønner det, nå har svangerskapskvalmen slått ut, og burger er det eneste som kan gjøre det bra akkurat nå!" :hilarious: Plutselig helt greit med burger likevel

Ok, kanskje jeg har litt matsug likevel, men mer generelt: SALT OG FETT. Spiste nettopp fritert ost, ferdig bønnesalat (som bare er olje) og ferdig hummus. Tok noen biter agurk bare for å lette på samvittigheten. :hilarious:

Flere som har blitt mere sulten? Føler jeg må spise noe heletiden omtrent.. ellers går jeg å er tørr å småekkel i munnen :dead:

Her har akuttsulten (foreløpig) gått over, men det kan fort komme tilbake. Bare et, @HHHmora. ! Under første svangerskap sa legen at jeg spiste for lite, så tror man bare må gi etter, altså... :hilarious:

@HHHmora. jeg har en tendens til å miste appetitten i svangerskap. Ikke pga kvalme, bare mister appetitten. Veide mindre da jeg fødte enn da jeg unnfanget med første, haha.

Back
Topp