Clearblue Advanced fertilitetsmonitor

Dag 2 med testing og fikk høy i dag på CD10. Spent på om jeg får Max denne syklusen, misset den forrige måned, men skal teste med strimmel i tillegg.

Jeg er på dag 18.ser ingen strek.Men er fremdeles i høy. Plutselig dukket det opp spørsmål om gravid test etterpå. Så skal teste i morgen
Jeg har ingen tro på på dette.
Jeg har jo ikke særlig tegn. Og det var vel litt tidlig å spør. Men jeg får jo ikke max på maskinen.

Jeg er på dag 18.ser ingen strek.Men er fremdeles i høy. Plutselig dukket det opp spørsmål om gravid test etterpå. Så skal teste i morgen
Jeg har ingen tro på på dette.
Jeg har jo ikke særlig tegn. Og det var vel litt tidlig å spør. Men jeg får jo ikke max på maskinen.
Begynner nesten å lure på om det er noe bugs med maskinene jeg. Kjøpte helt ny på nett og bruker min på tredje syklus nå. CD 12 nå og høy på tredje dagen. Forrige syklus fikk jeg ikke Max enda gyn bekreftet EL. Mulig jeg misset toppen, men synes det er rart når monitoren koster så mye og skal være så bra. Vet ikke jeg altså, baserer dette kun på magefølelse, men synes jeg har lest om flere her inne som ikke får max. Det kan jo selvsagt være tilfeldig, men..:confused005

Jeg har en gammel modell også. Testa disse mot hverandre i første syklus. Ble likt resultat. Jeg kjenner min egen kropp. Og har prata med gyn før. Eggløsning er ikke optimal.
Men når mensen heller vil bli som før. Så legger jeg 2 og 2 sammen. Jeg tror dette dreier seg i mangel på hormoner. Hvilken type vet jeg ikke.

noen som vet hvor mye hcg monitoren trenger for å vise gravid?

Last edited:
Har noen opplevd å få dårlige sticks? At hele fargen blir dusa ned?? Tenkte jeg skulle se sterk strek. Så klar og fin blåfarge.men opplever heller at fargestoffet er daft. Og har fått det på flere. Jeg ser streken er der nå for fullt. Men blåfargen er daff. Det blir vel bare høy nå og...... Har drevet å gjort litt tester på ettermiddagen. I dag. .
Har funnet ut at den må settes på helt i vater. Jeg pleier å legge den ned vannrett når fargestoff skal inn. Det er altså bedre når den står loddrett. Testa på nytt i både eggløsning og graviditet test. Ble fin klar test strek.

Last edited:
Har ikke opplevd det nei. Jeg har ikke tatt bilder av testene, men jeg så ingen klar forskjell på testene som ga høy og testen som ga max.

Enda en gang. Jeg prøvde å gjøre akkurat som igår. Jeg ser jo streken kjempefint. Men det kommer ingen max. Og fargen blir dus.
I morgen vil den teste graviditet. Jeg skjønner jo hvorfor. Selv om vi er på dag 17 generelt. Jeg har bare hatt korte syklus i det siste sia eggløsning har feila. Så den mener mensen kommer om 3 dager. Da er vi på dag 20.
Alle vet at vi må minst til dag 24-28 for at testen skal gi utslag på graviditet.
Men mistenker jo at disse korte syklusene har noe med vektnedgang.jeg har et kronisk syk barn. Som har krevd masse. På tide å tenke at dette skal jeg klare. Og jeg skal reise opp kroppen igjen.

Last edited:
Endelig. Vi har passert 20 dager i syklus. Det gir meg et håp om at jeg har fått til en eggløsning. Jeg fikk aldri max. Men jeg har fulgt nøye med på testene. Og det var høy flere dager. Jeg glemte 1 test. For alt jeg vet så var max da. Jeg har sett strek komme. Og sett den forsvinne. Krysse fingrene nå

Merkelig... Bittegrann småblødninger.
Det starter liksom ikke.
Tisse om natta tro jeg. Er så sliten generelt på natta at jeg husker ikke mye . Øm i puppene. Negativ test. Den monitor må være svært forvirra. Har jo hatt bare elendige sykluser i 3 månder. Jeg vet ikke hvor jeg er i syklus. Dag 24 tro jeg. Ingen max. Vet ikke hvor jeg skal ta utgangspunkt.
Krysser fingrene nå.

Back
Topp