Charmiss blir mamma

25+1.
Da var jula over og hverdagen igang igjen. Jeg føler alltid at jula er over når vi bikker natt til 2.juledag og i år er intet unntak. Har hatt en fin liten juleferie hos min familie, det var veldig koselig :)

Idag hadde vi kontroll hos jordmor og der var alt fint. Blodtrykk, urin, hjerteslag og symfysemål var helt fint og det er betryggende. Symfysemålene ligger i øvre sjiktet av normalskalaen, men jeg tar det med en klype salt siden jeg tror mensterminen min stemmer bedre enn oul-termin. Stemmer nemlig den, så testa jeg positivt 5 DPO :p Frøkna sparka jordmor rett i hånda når hun skulle høre etter hjertelyden, det var komisk! :D

Vi snakket også endel om det med at jeg hverken lurer på noe eller har noen spørsmål, føler meg jo helt unormal.. Jordmor betrygget meg med at det var en god innstilling å ha, at jeg tar alt som det kommer sålenge kontrollene er så fine som de har vært og jeg er i så god form. Fødsel får man ikke planlagt likevel, får bare ta det den dagen det skjer. Godt å få det bekreftet fra jordmor at både jeg og pappan har en fin innstilling til det som møter oss. Pappan var med for å skrive under på farskap, han synes det var veldig stas å høre hjertelyd.

Ellers så tok svigermor meg på magen idag! Altså, hjelp, kommer aldri til å bli vant til at folk gjør det. :eek: Blir helt paff jeg!
Men det gikk altså helt fint da - kommer sikkert til å si fra om jeg synes folk går over grensa mi for nærhet, som i utgangspunktet er ganske streng.

Skjønner deg godt med dette med å ikke lure på ting, er der selv å føler jo selv at det er litt rart:p
Men bra at jordmor mente det var ett godt tegn:D
 
Jeg synes også det er fryktelig merkelig å bli tatt så mye på magen hele tiden!!
 
Så bra å høre at alt er fint med snuppa i magen :D Herlig at mannen også fikk høre hjertelyd. Gleder meg til det samme når mannen skal bli med her neste gang. Håper du har hatt en fin julefeiring, og straks hurra for det nye, spennende året vi går inn i! [emoji173]
 
25+6.

Lite å meddele for tiden. Har vært kvalm noen dager igjen nå, får litt angst av å begynne med det der igjen kjenner jeg.. Håper det er forbigående. Fikk også enorm smerte i benet og korsryggen igår - men det ga seg heldigvis. Har hatt problemer med isjasnerven litt sånn av og på siden jeg gikk på trynet av en hest når jeg var yngre. Takk gud for BBHugMe puta!:Heartred
Ellers er formen topp!

Bestilte meg 3D-ul, noe jeg utgangspunktet ikke skulle på... Meeeen, nå begynner fristen for å få gode bilder å utløpe og da ga jeg etter. Jeg kjenner fortsatt på uroen over om det faktisk er en jente inni her, ikke at det betyr noe, men nå kjenner vi jo som "henne" og kjenner det blir litt vanskelig å forholde seg til nok et kjønnsskifte, så vil gjerne vite det med sikkerhet.
I tillegg til det så er jeg jo ikke enig i OUL-terminen min, så vil gjerne se hvor stor hun er blitt.
Så nå blir det ultralyd neste fredag og det gleder jeg meg VELDIG til. Håper samboeren kan være med, men det kommer helt an på jobben hans. Drar alene om ikke.

Ja.. også må noen ta fra meg online shoppingmuligheter! Altså, nå har nestingen satt inn for fullt her. :laughing005
 
27+0

Disse siste 2-talls ukene gikk treeegt a gitt. Gleder meg til å bikke over 30 nå kjenner jeg, er en slags milepæl for meg det.
Nå har jeg sluppet unna kvalmen i noen dager og det er så deilig. Har derimot hatt et par blodtrykksfall, det er fryktelig ekkelt men ikke farlig for hverken meg eller lille heldigvis. Begynner å kjenne at det er slutt på å vandre på kjøpesenter i mange timer, da kommer isjasnerven jeg har "slitt" med i mange år å stikke seg frem og jeg blir ganske så handicappa resten av dagen.
Heldigvis er det meste til lille snart klart, igår kjøpte vi stellebord og jeg er sååå fornøyd! :) Ble et Troll Lukas som var nedsatt pga av det skulle ut av butikken. Slapp til og med å skru det sammen og det passer meg fint, er ikke så glad i flatpakker jeg.. Må ha en liten kommode i tillegg da, men det finner vi vel etterhvert.

3D´n ble utsatt pga.av dødsfall i svigerfamilien og deravfølgende begravelse på samme dag som timen min skulle funnet sted. Så nå må jeg vente heeelt til 20/1 istedet. Gleder meg :)

Håper alle som leser dette får en flott dag! Klem fra meg :)
 
27+4.
Nå gleder jeg meg så enormt til ultralyd på fredag - endelig får vi se henne igjen!! :love7
Det var alt jeg hadde å meddele idag.
 
28+0.

Endelig i tredje og siste trimester! Denne dagen kom veldig treigt, men nå er den her. Kan melde om at magen begynner å bli større i full fart og vesla i magehulen velter seg rundt som en gummiball. Veldig koselig. Har heller ingen klager så lenge isjasnerven holder seg fin og det gjør den så lenge jeg "oppfører" meg og ikke styrer for meg :p

Ellers har jeg dessverre en trist beskjed å komme med. Det er offisielt slutt mellom meg og sjokoladen. Vi kan ikke leve sammen på den måten lenger, da jeg er redd for konsekvensene forholdet kan få for de rundt oss. Vi har dog bestemt at det er ok å hilse forsiktig i helgen, men i ukedagene er det helt slutt, etter et par uker med overforbruk. Sånn er livet. Jeg rapporterer om hvordan bruddet har gått allerede i neste dagbok innlegg.
 
28+0.

Endelig i tredje og siste trimester! Denne dagen kom veldig treigt, men nå er den her. Kan melde om at magen begynner å bli større i full fart og vesla i magehulen velter seg rundt som en gummiball. Veldig koselig. Har heller ingen klager så lenge isjasnerven holder seg fin og det gjør den så lenge jeg "oppfører" meg og ikke styrer for meg :p

Ellers har jeg dessverre en trist beskjed å komme med. Det er offisielt slutt mellom meg og sjokoladen. Vi kan ikke leve sammen på den måten lenger, da jeg er redd for konsekvensene forholdet kan få for de rundt oss. Vi har dog bestemt at det er ok å hilse forsiktig i helgen, men i ukedagene er det helt slutt, etter et par uker med overforbruk. Sånn er livet. Jeg rapporterer om hvordan bruddet har gått allerede i neste dagbok innlegg.

Tenk at du har kommet så langt! Jeg husker når du testet positivt som om det var igår :eek: så fantastisk [emoji173] nå er det ikke lenge til du får møte den lille prinsessa di. Artig å følge med deg på reisen dit :)
Haha, er det cravings på sjokolade? Det er ekstra lov når man er gravid!! Men sikkert fornuftig å ikke treffes hver dag... :)
 
Tenk at du har kommet så langt! Jeg husker når du testet positivt som om det var igår :eek: så fantastisk [emoji173] nå er det ikke lenge til du får møte den lille prinsessa di. Artig å følge med deg på reisen dit :)
Haha, er det cravings på sjokolade? Det er ekstra lov når man er gravid!! Men sikkert fornuftig å ikke treffes hver dag... :)

Nei, det har gått fort samtidig som jeg føler som jeg har vært gravid halve livet! :p

Jaaa, veldig cravings! Og når man første begynner å dytte innpå med sjokolade er det vanskelig å slutte igjen.. Kjenner jeg er litt redd for å få gigababy pga.av mamman sitt utømmelige behov for sukker :p Har heldigvis nesten ikke lagt på meg enda, men tankene om svangerskapsdiabetes er jo der som en ond djevel på skulderen.
 
Også et lite magebilde, et anonymt sådan. Men nå vokser magen i full fart! :D

161z493.jpg
 
28+2.

Var på 3D-ul idag
1f642.png
2764.png
Dessverre ble bildene i beste fall ok, ikke allverdens til kvalitet på utstyret tror jeg, men uansett veldig artig å se. Så godt profilen av ansiktet, men hun trives veldig godt med både ansikt og hender planta godt inn i morkaken.

Det er fortsatt en jente og iflg målene hun tok av hodet så vokser hun som hun skal og det er jo godt å høre
1f642.png
Hun ligger på enden av uken jeg er i nå og det stemmer godt med min menstermin, så jeg velger fortsatt å tro blindt på den.

Ble kjempedårlig under selve undersøkelsen og vi måtte stoppe to ganger så jeg fikk legge meg på siden - legen sa det var veldig klassisk et sånt "vena cava" anfall, hvor jeg holdt på å svime av og kaste opp. Veldig ekkelt!

Uansett - godt å se lillejenta vår som også denne gangen GLADELIG spriket med bena for å vise at hun fortsatt er en jente
1f61b.png
 

Vedlegg

  • 16144454_10158168467670381_1710395851_n.jpg
    16144454_10158168467670381_1710395851_n.jpg
    11,2 KB · Visninger: 50
  • 16145115_10158168452910381_1967886115_o.jpg
    16145115_10158168452910381_1967886115_o.jpg
    67,4 KB · Visninger: 50
28+2.
Var på 3D-ul idag
1f642.png
2764.png
Dessverre ble bildene i beste fall ok, ikke allverdens til kvalitet på utstyret tror jeg, men uansett veldig artig å se. Så godt profilen av ansiktet, men hun trives veldig godt med både ansikt og hender planta godt inn i morkaken.

Det er fortsatt en jente og iflg målene hun tok av hodet så vokser hun som hun skal og det er jo godt å høre
1f642.png
Hun ligger på enden av uken jeg er i nå og det stemmer godt med min menstermin, så jeg velger fortsatt å tro blindt på den.

Ble kjempedårlig under selve undersøkelsen og vi måtte stoppe to ganger så jeg fikk legge meg på siden - legen sa det var veldig klassisk et sånt "vena cava" anfall, hvor jeg holdt på å svime av og kaste opp. Veldig ekkelt!

Uansett - godt å se lillejenta vår som også denne gangen GLADELIG spriket med bena for å vise at hun fortsatt er en jente
1f61b.png
Så herlig❤
Så bra at alt er godt med den lille prinsessa:happy:
Jeg håper egentlig du legger ut bilde av henne her når hun er født for denne lille jenta har jeg virkelig lyst til å se, selv om jeg kanskje ikke kjenner deg så godt så føler jeg likevel st jeg kjenner deg litt:p
 
Så herlig❤
Så bra at alt er godt med den lille prinsessa:happy:
Jeg håper egentlig du legger ut bilde av henne her når hun er født for denne lille jenta har jeg virkelig lyst til å se, selv om jeg kanskje ikke kjenner deg så godt så føler jeg likevel st jeg kjenner deg litt:p

Hehe! Om jeg ikke legger ut, så skal du få et på PM :D
 
Ja det hadde vært fint, du får sikkert verdens skjønneste lille frøken❤:happy:
Hvordan går det ellers med deg da?

Det går egentlig veldig fint fortsatt, takk som spør! :D Er i god form og ingen vondter utenom den teite isjasnerven som ikke tåler så mye gåing lengre. Har omtrent ikke lagt på meg og har ikke noe vann i kroppen. Føler meg heldig :)
Begynner å bli veldig ivrig på å se henne da!! Utålmodig.
Håper det går fint der også?
 
Back
Topp