Charmiss blir mamma

19+6.

Denne uka har vært eviglang! Sikkert siden jeg ble satt tilbake 3 dager på OUL forrige mandag, noe jeg overhodet ikke er enig i siden jeg da måtte testa positivt på dag 6 etter unnfangelse :p Jaja, får vel bare innstille meg på det.

Dagene er så utrolig mye bedre nå, fortsatt endel kvalm på morran, men av et helt annet kaliber enn før. Nå vokser magen og jeg kjenner lillefrøken masse ila dagen. Imorres når jeg våknet så lå hun og veltet seg rundt nedi der, det er en følelse som er heeelt merkelig. :excited001

Har allerede handlet ferdig de minste babyklærne, har lovet meg selv å kjøpe endel brukt + at vi kommer til å få gaver, så har satt en begrensning i hodet mitt på hvor mye jeg får lov å handle nytt. Det er altfor gøy å kjøpe små rosa klær nemlig!

Magen er tung og øm, spesielt på natta. Tydelig at det vokser mye for tiden, synes jeg kjenner den blir større for hver dag nå.
Sovingen er ikke mye å skryte av dessverre, vrir meg rundt en million ganger for å finne en god stilling og havner alltid med enten en pute mellom bena eller ene beinet over samboeren min, haha:p Våkner også masse, er minst oppe 3 ganger ila natta for å tisse. Så er litt trøtt for tiden, men heller trøtt enn den samme kvalmen som jeg hadde på det verste, bank i bordet:wacky:

Så fint å høre at det går bedre med deg! Og så utrolig koselig at magen vokser og at du kjenner lillejenta :) vil gjerne se magebilde hvis du har lyst til å legge ut :D skjønner du har vanskelig for å ikke kjøpe babyklær. Jeg må allerede stoppe meg selv om jeg ikke er gravid :p
 
Så fint å høre at det går bedre med deg! Og så utrolig koselig at magen vokser og at du kjenner lillejenta :) vil gjerne se magebilde hvis du har lyst til å legge ut :D skjønner du har vanskelig for å ikke kjøpe babyklær. Jeg må allerede stoppe meg selv om jeg ikke er gravid :p

Skal definitivt legge ut magebilder etterhvert, men det vises fortsatt ikke særlig godt synes jeg. Synes og kjennes best når jeg ligger.
 
20+1.
Hallelujah, endelig kom denne dagen! Halvveis i graviditeten allerede, hvor ble tiden av? Synes ikke det er lenge siden jeg tok en zillion graviditetstester og gnidde meg øynene for å tro på de to strekene som lyste mot meg.

Idag har jeg vært å hentet en stooor klespakke jeg fikk kjøpt brukt. Bortimot 40 plagg i 50/56 til under 200 kroner er altså veldig innafor. Skal hente en til senere ikveld også og da sier jeg meg ferdighandlet i det størrelsen tror jeg, haha! Har jo kjøpt litt selv også, det må til kjenner jeg, artig å ha noe helt nytt og spesielt selv om jeg er såpass økonomisk fornuftig at jeg kjøper pent brukte klær for å ikke ruinere oss på det.

Formen er helt upåklagelig, det er så utrolig deilig at dere aner ikke. Kjenner jeg blir fort sliten, er jo i slutten av en flytteprosess. Siste tingene går ut av leiligheten ikveld også kommer det vasker imorgen. :) Blir kjempedeilig å bli helt ferdig og bare kunne fokusere på fremtiden. Gleder meg veldig til å pakke ut og sortere babyklær. Skal ordne et slags kombi gjesterom/barnerom, det setter vi igang med etter jul tenker jeg :) Har dog planen klar... ;)
 
Gratulerer med halvveis! :D Jeg synes det er helt sykt hvor fort det går, jeg. Hadde aldri trodd det på forhånd :p Og godt å høre at formen din er fin. Bra å få noen uker/måneder hvor det å gå gravid, bare er fint og flott, før man blir stor og tung og bare vil ha ungen ut :p
 
20+4.

Nå har jeg vært kvalm to dager på rad igjen, skikkelig kvalm, type må ta kvalmestillende ellers fungerer jeg ikke. Æsj. Men det gir seg fort når pillen får fungere og da er formen topp.

Magen er sååå stiv og støl om dagen, føles ut som jeg har fått juling. Får heller ikke til å sitte med bena krøket sammen foran meg som jeg alltid har gjort, så jeg må finne en helt ny måte å sitte i sofan på f.eks. :p
Vurderer veldig å kjøpe meg en slik gravidpute for å ha i senga om natta, tar hundre forsøk før jeg finner en god måte å ligge på og nattesøvnen blir elendig.

Vi er nå helt utflyttet av gammel leilighet og nå står flyttelasset klart for å flytte inn i den nykjøpte leiligheten på torsdag :D men først... maling! Heldigvis stiller svigerfamilien opp og hjelper oss, nå som jeg helst skal holde meg unna malingen. Så får heller jeg gjøre ting som maskering og dekking av gulv, det tar jo også litt tid.

Har vært superirritert på kjæresten denne uka, uten at det er noe spesiell grunn på det. Han bare irriterer meg! Alt han sier og gjør :p Hormonell sa du.. Heldigvis bedre nå :D

Kjenner forresten lissja i magen hver dag nå, er så utrolig koselig. :Heartpink
 
Uff, kjedelig med kvalmen.. :/

Jeg vurderer også gravidpute etter hvert, da den eneste gode liggestillingen er med beina spredd rundt og helst over sambo.. Han synes det er fryktelig irriterende, og ender opp med at han ikke får sove.. haha. Høres ut som det er på tide med en sånn pute.. :p

Og ang irritasjonen og sinnet, så kjenner jeg meg igjen.. Du har jo fått med deg at vi her har hatt en del kjipe stunder i første del av svangerskapet.. Og mye av det skyldtes nok hormoner, irritasjon og sinne.. Det tok noen ordentlige runder og godt med tid for oss, jeg var redd vi ikke skulle finne tilbake igjen til hverandre.. Men nå, etter mange uker, er vi like lykkelige som før, om ikke lykkeligere. Så dere finner nok også tilbake til hverandre! Dere to som har vært så sykt forelsket fram til nå!❤️ Men det er fryktelig slitsomt å ha det sånn, å gå rundt å være så irritert og sint og lei seg hele tiden.. Men det går over! :) Håper det går litt fortere for deg/dere enn det det gjorde for oss, da! Men jeg heier på deg!❤️ Vet som sagt ALT om å være hormonell.. hihi.. :p

Og du er heldig som kjenner så mye liv!! Gleder meg til jeg og får kjenne det! :D ❤️
 
Uff, kjedelig med kvalmen.. :/

Jeg vurderer også gravidpute etter hvert, da den eneste gode liggestillingen er med beina spredd rundt og helst over sambo.. Han synes det er fryktelig irriterende, og ender opp med at han ikke får sove.. haha. Høres ut som det er på tide med en sånn pute.. :p

Og ang irritasjonen og sinnet, så kjenner jeg meg igjen.. Du har jo fått med deg at vi her har hatt en del kjipe stunder i første del av svangerskapet.. Og mye av det skyldtes nok hormoner, irritasjon og sinne.. Det tok noen ordentlige runder og godt med tid for oss, jeg var redd vi ikke skulle finne tilbake igjen til hverandre.. Men nå, etter mange uker, er vi like lykkelige som før, om ikke lykkeligere. Så dere finner nok også tilbake til hverandre! Dere to som har vært så sykt forelsket fram til nå!❤️ Men det er fryktelig slitsomt å ha det sånn, å gå rundt å være så irritert og sint og lei seg hele tiden.. Men det går over! :) Håper det går litt fortere for deg/dere enn det det gjorde for oss, da! Men jeg heier på deg!❤️ Vet som sagt ALT om å være hormonell.. hihi.. :p

Og du er heldig som kjenner så mye liv!! Gleder meg til jeg og får kjenne det! :D ❤️

Samme her! Samboer får være pute på ene siden, men når jeg ligger på andre siden så trenger jeg en gravidpute :p Angrer på at jeg ikke kjøpte på black friday nå egentlig.

Bah, ja det er ikke så enkelt det der. Forhåpentligvis går det seg til snart! Har vært mye med flytting osv, så vi er kanskje slitne begge to også. Så godt å høre at dere har det bra igjen, det er deg vel unt. :Heartred
 
Skjerp deg a, kvalmen! Kjenner du ikke din besøkelsestid? :p Så utrolig bra at kvalmestillende fungerer såpass bra i det minste. Da slipper liksom hele livet å stå på vent.. :p Og såå koselig med spark fra snuppa :D Finnes ikke mye som er mer magisk ❤
 
21+2.

Etter noen dager hvor frøkna har vært rolig i magen var det igår full baluba når vi la oss. Hun begynte å romstere så smått tidligere på kvelden men etterhvert ble det full fart. Fikk overhodet ikke sove, mye sterkere dult og fikk også kjenne godt utenpå magen. Pappan er fortsatt litt for utålmodig til å vente, men det bør ikke være langt unna nå :)
Verdens beste følelse og allerede nå er kvalme og elendighet glemt :)
 
Åh, så herlig følelse! Gleder meg sånn til jeg kjenner det tydelig jeg og! :D [emoji173]️
 
Altså, ikke før jeg trykte send på det innlegget så kjente jeg svake tegn på en ny UVI. Og joda, ganske riktig. Nå ligger jeg i fosterstilling og forbanner denne dumme mottakelige kroppen min :p Er det mulig?! UVI som er såååå vooondt :( Heldigvis noen tabletter igjen til overs fra forrige kur.
 
22+0

Første time hos ny jordmor igår etter flytting, kjempekoselig dame jeg fikk god kjemi med. Symfyse var normal, fikk litt sjokk, jeg som har følt at magen har vært så liten i forhold til mange andre :p
Og hjertelyden fant vi med engang, kjempekoselig. Kunne hørt på det i evigheter.. etter at jeg hadde reist meg fra benken så begynte hun å sparke som besatt. Ikke heeelt fornøyd med å bli vekket fra morgenduppen sin nei, haha! Fortsatt noe ketoner i urinen, men mest sannsynlig kommer det av at uvi'en ikke har gitt helt slipp.. så må på legekontoret å levere urinprøve en dag.

Pappan fikk også kjenne sitt første spark igår, det var SÅ stas for meg og spesielt han. Før har hun alltid slutta å sparka når han la på handa, men igår fikk han et kraftig spark midt på håndflata. Nå er alt virkelig bare fryd og gammen, som jeg sa til jordmor igår, har så lite plager at det føles ut som jeg lurer folk med at jeg er gravid! :p
 
22+0

Første time hos ny jordmor igår etter flytting, kjempekoselig dame jeg fikk god kjemi med. Symfyse var normal, fikk litt sjokk, jeg som har følt at magen har vært så liten i forhold til mange andre :p
Og hjertelyden fant vi med engang, kjempekoselig. Kunne hørt på det i evigheter.. etter at jeg hadde reist meg fra benken så begynte hun å sparke som besatt. Ikke heeelt fornøyd med å bli vekket fra morgenduppen sin nei, haha! Fortsatt noe ketoner i urinen, men mest sannsynlig kommer det av at uvi'en ikke har gitt helt slipp.. så må på legekontoret å levere urinprøve en dag.

Pappan fikk også kjenne sitt første spark igår, det var SÅ stas for meg og spesielt han. Før har hun alltid slutta å sparka når han la på handa, men igår fikk han et kraftig spark midt på håndflata. Nå er alt virkelig bare fryd og gammen, som jeg sa til jordmor igår, har så lite plager at det føles ut som jeg lurer folk med at jeg er gravid! :p


Såå koselig og vel unt at du kan nyte svangerskapet nå <3
 
Så koselig å lese alle innleggene jeg har gått glipp av, tenk at det ble den lille prinsessa på deg likevel:Heartred
Det må jo bare føles helt fantastisk:happy:
Godt å høre at formen begynner å bedre seg selv om kvalmen kommer tilbake av og til.
Å skjønner godt hva du mener med å være mottagelig, her har jeg å fått alt av snusk og rusk i systemet, aldri vært så mye syk på lenge:p
Men vi tar da det med ett smil når vi vet hva som venter oss:)
 
Så koselig å lese alle innleggene jeg har gått glipp av, tenk at det ble den lille prinsessa på deg likevel:Heartred
Det må jo bare føles helt fantastisk:happy:
Godt å høre at formen begynner å bedre seg selv om kvalmen kommer tilbake av og til.
Å skjønner godt hva du mener med å være mottagelig, her har jeg å fått alt av snusk og rusk i systemet, aldri vært så mye syk på lenge:p
Men vi tar da det med ett smil når vi vet hva som venter oss:)

Ja, nå er det bare kos å være gravid :D Er helt vilt å tenke på at jeg er bikket 23 uker.
Håper du har det fint du også og at du slipper unna de verste plagene :D
 
23+2.

Nyter fortsatt livet som gravid. Føler meg helt som før, bare med ei lita ei i magen som romsterer og turner rundt hele tiden, såå kos. Er utrolig glad i henne blitt allerede. :Heartpink Vi både kjenner og ser henne begge to hver kveld når vi legger oss på sofaen, er blitt en liten tradisjon det der. Vanskelig å konsentrere seg når magen stikker opp her og der.

Apetitten på morran er laber, men halloo den stiger raskt utover dagen. Må passe meg så jeg ikke ser ut som en bowlingkule før jeg må her nå tror jeg :p Nå gleder jeg meg bare til å reise hjem til min familie til jul, det blir stas. Lenge siden de har sett meg også, nå vises magen godt. Spent på om vi får noe babystjæsj i julegave. :woot:

God fredag kveld dere:happy:
 
Ja, nå er det bare kos å være gravid :D Er helt vilt å tenke på at jeg er bikket 23 uker.
Håper du har det fint du også og at du slipper unna de verste plagene :D
Har sluppet fint unna det meste å har det bare fint:happy:
Litt ekstra motagelig for sykdom bare så litt ekstra sliten med feber en skjelden gang men det må jeg bare tåle:p
Gleder meg til magen vises her å, har ett søskenbarn som skal ha i april så blir stas for oss begge at vi er to om det å gå gravid for første gang :happy:
 
23+5.
Idag har jeg en skikkelig slappis dag. Tenkte egentlig å gjøre meg ferdig med absolutt alt til jul, et par småting som må handles inn osv, men jeg har hatt skikkelig kynnere idag. Harde kynnere. Tror det må være kynnere, magen blir knallhard og stram. Kan ikke mye om dette enda, men har fått med meg at da er det best å ta det med ro. Virker som det vokses heftig der inne for tiden også, synes magen blir større for hver dag nå :eek: Gleder meg til kontroll med jordmor i romjula, da skal kjæresten være med også for å skrive under farskapspapirene osv, så da får han høre hjertelyden igjen :Heartpink
 
Last edited:
25+1.

Da var jula over og hverdagen igang igjen. Jeg føler alltid at jula er over når vi bikker natt til 2.juledag og i år er intet unntak. Har hatt en fin liten juleferie hos min familie, det var veldig koselig :)

Idag hadde vi kontroll hos jordmor og der var alt fint. Blodtrykk, urin, hjerteslag og symfysemål var helt fint og det er betryggende. Symfysemålene ligger i øvre sjiktet av normalskalaen, men jeg tar det med en klype salt siden jeg tror mensterminen min stemmer bedre enn oul-termin. Stemmer nemlig den, så testa jeg positivt 5 DPO :p Frøkna sparka jordmor rett i hånda når hun skulle høre etter hjertelyden, det var komisk! :D

Vi snakket også endel om det med at jeg hverken lurer på noe eller har noen spørsmål, føler meg jo helt unormal.. Jordmor betrygget meg med at det var en god innstilling å ha, at jeg tar alt som det kommer sålenge kontrollene er så fine som de har vært og jeg er i så god form. Fødsel får man ikke planlagt likevel, får bare ta det den dagen det skjer. Godt å få det bekreftet fra jordmor at både jeg og pappan har en fin innstilling til det som møter oss. Pappan var med for å skrive under på farskap, han synes det var veldig stas å høre hjertelyd.

Ellers så tok svigermor meg på magen idag! Altså, hjelp, kommer aldri til å bli vant til at folk gjør det. :eek: Blir helt paff jeg!
Men det gikk altså helt fint da - kommer sikkert til å si fra om jeg synes folk går over grensa mi for nærhet, som i utgangspunktet er ganske streng.
 
Back
Topp