Charmiss blir mamma

Hehehe, vi får nå se. Jeg tror jo, som jeg nevnte i dagboka mi, at 10. er riktigere termin, og da er vi jo ikke så langt unna hverandre :) Jeg har også veeeldig lite mas og ubehag i magen. Forventer jo liksom at det skal begynne å ta seg opp nå, men her er det også veldig rolig. Kanskje vi er sånne som bare PANG! føder uten forvarsel [emoji14] Uansett spennende tider i vente [emoji173] :D


Ja, jeg føler at det er på tide at kroppen min våkner og begynner å forberede seg nå liksom! Blir nesten sjalu når jeg leser om de som har modningsrier og masse nedpress. :_rr Vet man skal prise seg lykkelig over at man slipper, men begynner vel å bli utålmodig daaaa...:taunt014 Håper forøvrig det panget ikke er at vannet går i senga. Eller på butikken. Så mye action trenger jeg ikke.
 
36+2.
Nå er det under en uke til neste milepæl, som er 37 og ikkelengerprematur-baby. Hvor vilt er ikke det! :excited001

Igårkveld ble det en tur på føden da jeg har kjent veldig lite liv fra frøkna i magen de to siste dagene og mtp på alt som har skjedd med bekjente den siste måneden, så motet jeg meg opp og ringte inn og spurte om å komme på sjekk. Og det fikk jeg heldigvis.

Ble satt på CTG og da ble det full fres i magen selvsagt. Babyen ble kjempestressa av at jordmor klemte for å kjenne og vi måtte vente til hun roet seg igjen. Det gjorde hun heldigvis og så var det å ligge en 40 minutter å trykke på en sånn sparkeknapp. Ble veldig stille i magen, jeg kjente nesten ingenting mens maskinen registrererte god aktivitet i magen.

Jeg blir dårlig av å ligge på ryggen og snudde meg på et tidspunkt og da fikk hun et fall i puls av mitt blodtrykksfall. Overlegen likte ikke det så godt og dermed ble det full undersøkelse med ultralyd og blodtrykk/urinprøve.
Alt så fint ut, hun ligger akkurat som hun skal i vekst ser det ut til, så dette blir en gjennomsnittsbaby dere :D Sitter igjen med et godt inntrykk av fødeavdelingen, noe jeg er veldig lettet over siden jeg har hørt så mye dårlig om den. Slitent sykehus og små forhold, men veldig hyggelig og dyktige folk - det er viktigst tross alt.


Inatt våknet jeg flere ganger av en hyper baby og det er også andre natten hvor jeg ligger våken og kjenner på modningsrier. Det strammer i hele underlivet og litt i ryggen. Det kjennes ut som sterke menssmerter, noe jeg forsåvidt uansett er vant til. Det er spennende å kjenne på alt som skjer i kroppen og jeg gleder meg sånn til fødsel og det å få møte jenta vår nå. :love7
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2017-03-17 kl. 13.41.19.png
    Skjermbilde 2017-03-17 kl. 13.41.19.png
    275,1 KB · Visninger: 66
36+2.
Nå er det under en uke til neste milepæl, som er 37 og ikkelengerprematur-baby. Hvor vilt er ikke det! :excited001

Igårkveld ble det en tur på føden da jeg har kjent veldig lite liv fra frøkna i magen de to siste dagene og mtp på alt som har skjedd med bekjente den siste måneden, så motet jeg meg opp og ringte inn og spurte om å komme på sjekk. Og det fikk jeg heldigvis.

Ble satt på CTG og da ble det full fres i magen selvsagt. Babyen ble kjempestressa av at jordmor klemte for å kjenne og vi måtte vente til hun roet seg igjen. Det gjorde hun heldigvis og så var det å ligge en 40 minutter å trykke på en sånn sparkeknapp. Ble veldig stille i magen, jeg kjente nesten ingenting mens maskinen registrererte god aktivitet i magen.

Jeg blir dårlig av å ligge på ryggen og snudde meg på et tidspunkt og da fikk hun et fall i puls av mitt blodtrykksfall. Overlegen likte ikke det så godt og dermed ble det full undersøkelse med ultralyd og blodtrykk/urinprøve.
Alt så fint ut, hun ligger akkurat som hun skal i vekst ser det ut til, så dette blir en gjennomsnittsbaby dere :D Sitter igjen med et godt inntrykk av fødeavdelingen, noe jeg er veldig lettet over siden jeg har hørt så mye dårlig om den. Slitent sykehus og små forhold, men veldig hyggelig og dyktige folk - det er viktigst tross alt.


Inatt våknet jeg flere ganger av en hyper baby og det er også andre natten hvor jeg ligger våken og kjenner på modningsrier. Det strammer i hele underlivet og litt i ryggen. Det kjennes ut som sterke menssmerter, noe jeg forsåvidt uansett er vant til. Det er spennende å kjenne på alt som skjer i kroppen og jeg gleder meg sånn til fødsel og det å få møte jenta vår nå. :love7

Åh, så deilig at babyen straks ikke er prematur! Da kan hun komme når som helst [emoji2] og så godt å høre at alt var bra. Fint at dere ble tatt på alvor nå når du har hørt så mye fælt i det siste. Gleder meg masse til jenta di kommer [emoji177] du må i alle fall oppdatere oss hvis det skjer noe!!! Hvis du har tid selvfølgelig, hehe [emoji2][emoji2]
Håper du har en fin helg med den supersøte babymagen din [emoji9]
 
Åh, så deilig at babyen straks ikke er prematur! Da kan hun komme når som helst [emoji2] og så godt å høre at alt var bra. Fint at dere ble tatt på alvor nå når du har hørt så mye fælt i det siste. Gleder meg masse til jenta di kommer [emoji177] du må i alle fall oppdatere oss hvis det skjer noe!!! Hvis du har tid selvfølgelig, hehe [emoji2][emoji2]
Håper du har en fin helg med den supersøte babymagen din [emoji9]


Det skal jeg definitivt gjøre, om ikke jeg har tid underveis, så kommer det i allefall etterpå.
Begynner å kjenne nervene komme når så mange her i gruppa har begynt å føde. :D
 
37+4.
Her skjer det svært lite. Jeg er bare inne i ventebobla mi og håper dagene skal gå litt fort. Er fortsatt mye kvalm og det gjør meg helt fullstendig lammet når det står på. Modningsriene har stoppet litt opp synes jeg, bittelitt menssmerter men ikke i nærheten av sånn som det var sist helg. Venter fortsatt på at vannet skal gå hver gang jeg reiser meg opp. :yuck:

Ellers har baby det tipptopp i magen virker det som, full fart og vel så det. Hun reagerer når jeg setter igang kjøkkenmaskina og når pappan kommer hjem fra jobb, da blir det full baluba. :p
Har kjøpt meg en ny bok og ser ut på midt-norge sin versjon av vår; regn og mer regn. Bittelitt bekymra for samboer som jobber døgnet rundt nå, han er sliten så håper det vanker en fridag til uka. Er ikke bare bare å ikke ha full stilling og måtte ta på seg det man kan av jobb frem til den dagen kommer. Skal bli godt for han også å være hjemme med oss i to uker. Fine snille mannen min som ordner og steller med meg. :Heartred
 
38+4.

Kunne egentlig bare copy/pastet innlegget fra forrige uke kjenner jeg. Skjer fortsatt lite, baby i magen har det topp og mor har det også fint. Formen er egentlig kjempebra, mindre kvalm for tiden også, hurra! Baby presser godt på nedover for tiden og det kjennes! Men er vel sånn det skal være. Drømmer også om fødsel nå, inatt var jeg helt forfjamset for jeg trodde jeg hadde rier. Which I did not..o_O Er så spent! Nå er det 13 dager igjen til termin bare. Ny kontroll hos jordmor imorgen, det blir ukens høydepunkt. Spent på hvordan det blir med terminkontrollen, jeg har jo termin på påskeaften.

Ha en fin ny uke dere!:D
 
39+0.

Om 10 dager så har jeg termin. Tenk det! Husker når det var tresifret og jeg synes det var stort å bikke tosifret.
Formen er fin den, føler meg fortsatt litt urolig, så sliter litt med å få sove for tiden. Blir liggende å spekulere på alt, kjenner etter og tenke..
Har utrolig masse nedpress og menssmerter. Har også noe som ligner på sammentrekninger, men de er ikke regelmessige så vil gjette at dette er såkalte modningsrier eller maserier. Er så spent hver gang jeg går på toalettet nå, håper på at vannet går eller slimproppen går.
Jordmor trodde ikke jeg kom til å gå på overtid og hun hadde en god følelse på at det skjer noe snart. Så får vi håpe det stemmer for nå er jeg VELDIG klar for å møte denne babyen. :Heartpink
 
39+0.

Om 10 dager så har jeg termin. Tenk det! Husker når det var tresifret og jeg synes det var stort å bikke tosifret.
Formen er fin den, føler meg fortsatt litt urolig, så sliter litt med å få sove for tiden. Blir liggende å spekulere på alt, kjenner etter og tenke..
Har utrolig masse nedpress og menssmerter. Har også noe som ligner på sammentrekninger, men de er ikke regelmessige så vil gjette at dette er såkalte modningsrier eller maserier. Er så spent hver gang jeg går på toalettet nå, håper på at vannet går eller slimproppen går.
Jordmor trodde ikke jeg kom til å gå på overtid og hun hadde en god følelse på at det skjer noe snart. Så får vi håpe det stemmer for nå er jeg VELDIG klar for å møte denne babyen. :Heartpink

Ååååh, for en spennende tid i møte!!! Jeg er så spent hver gang du oppdaterer nå [emoji2] håper og krysser fingrene for at du får møte jenta di snart nå [emoji177]
 
Ååååh, for en spennende tid i møte!!! Jeg er så spent hver gang du oppdaterer nå [emoji2] håper og krysser fingrene for at du får møte jenta di snart nå [emoji177]

Tusen kjære deg! Håper ikke det drøyer så lenge nå nei, er sååå spent:love7
 
40+0.

Der var sannelig enda en uke gått og idag har jeg menstermin. I uken som gikk har jeg hatt veldig mye murringer i både korsrygg og i underlivet. Natt til mandag gikk slimproppen og jeg lå med modningsrier nesten hele natten før det dabbet av igjen. Nå har jeg hatt to dager hvor alt har vært helt rolig igjen, så håper det er en slags stille før stormen. Begynner å bli rimelig lei nå, spesielt ettersom jeg har hatt så mye modningsmas de to siste ukene (!). Man får jo en slags forhåpning om at nå skjer det, men så dabber det bare ut etter en stund..

Utover det er formen fremdeles fin, har god matlyst og kroppen føles fin. Humøret er litt opp og ned, men sånn er det iblant. Kontroll hos jordmor igår og alt var helt fint, symfysemålet er helt flatet ut og ligger nå på 10% under normalen. Stresser ikke med det i det hele tatt og det gjør ikke jordmor heller siden babyen nå ligger så langt ned i bekkenet.
Fikk time på sykehuset til overtidskontroll på tirsdag, håper jeg slipper å møte opp på den. ;)
Ellers begynner jeg å se at folk er ganske nysgjerrige på om ikke noe skjer snart, kommer unormalt mange meldinger og snaps for tiden. Plager meg ikke nevneverdig enda :)
 
Last edited:
40+5.

Jada.. Neida, så. Her sitter man 2 dager på overtid.

Har masse som skjer i kroppen, men det er egentlig mer frustrerende enn nyttig fordi jeg alltid håper at det skal utvikle seg til noe mer. Slimproppen fortsetter å gå litt og litt nå over to dager og inatt har jeg hatt ganske sterke sammentrekninger. Men så stopper det liksom helt opp. Mye mageknip. Babyen i magen er også rolig, så jeg føler at jeg må vekke henne med jevne mellomrom for å være sikker på at det faktisk er liv inni her. Blir veldig greit å få en kontroll imorgen kjenner jeg.

Har isolert meg litt også. Litt fordi det er innnmari mye fokus og mas og jeg blir litt frustrert fordi jeg faktisk ikke får gjort noe med det. Og litt fordi jeg har litt noia for at det skal sette igang når vi er ute blant folk. At vannet går i middagsselskap f.eks. :p Ikveld skal samboer på fotballkamp, men han har fått streng beskjed om å kjøre selv så han kommer seg hjem om noe skjer. :D

Forresten, på torsdag så trodde jeg vannet var begynt å gå og fikk komme inn til sjekk på føden. Testen var negativ, damn it. Baby har det utmerket i magen og jeg har 1 cm åpning! Så det er jeg fornøyd med for å være førstegangsfødende.
 
40+5.

Jada.. Neida, så. Her sitter man 2 dager på overtid.

Har masse som skjer i kroppen, men det er egentlig mer frustrerende enn nyttig fordi jeg alltid håper at det skal utvikle seg til noe mer. Slimproppen fortsetter å gå litt og litt nå over to dager og inatt har jeg hatt ganske sterke sammentrekninger. Men så stopper det liksom helt opp. Mye mageknip. Babyen i magen er også rolig, så jeg føler at jeg må vekke henne med jevne mellomrom for å være sikker på at det faktisk er liv inni her. Blir veldig greit å få en kontroll imorgen kjenner jeg.

Har isolert meg litt også. Litt fordi det er innnmari mye fokus og mas og jeg blir litt frustrert fordi jeg faktisk ikke får gjort noe med det. Og litt fordi jeg har litt noia for at det skal sette igang når vi er ute blant folk. At vannet går i middagsselskap f.eks. :p Ikveld skal samboer på fotballkamp, men han har fått streng beskjed om å kjøre selv så han kommer seg hjem om noe skjer. :D

Forresten, på torsdag så trodde jeg vannet var begynt å gå og fikk komme inn til sjekk på føden. Testen var negativ, damn it. Baby har det utmerket i magen og jeg har 1 cm åpning! Så det er jeg fornøyd med for å være førstegangsfødende.

Ååh, dette er så spennende!! [emoji33] nå får du møte jenta di snart uansett om du må settes igang eller om det starter selv [emoji7] håper selvfølgelig at det skjer noe snaaart, høres jo ut som at kroppen din jobber med noe [emoji4] gleder meg så mye til hun plopper ut nå!! gruer du deg til fødselen eller tenker du ikke så mye på det? Håper på et bilde på melding når hun bestemmer seg for å komme ut [emoji56][emoji173] kanskje du vil legge ut et magebilde nå? [emoji2]
 
Ååh, dette er så spennende!! [emoji33] nå får du møte jenta di snart uansett om du må settes igang eller om det starter selv [emoji7] håper selvfølgelig at det skjer noe snaaart, høres jo ut som at kroppen din jobber med noe [emoji4] gleder meg så mye til hun plopper ut nå!! gruer du deg til fødselen eller tenker du ikke så mye på det? Håper på et bilde på melding når hun bestemmer seg for å komme ut [emoji56][emoji173] kanskje du vil legge ut et magebilde nå? [emoji2]

Tusen takk. :love7

Jeg grugleder meg til fødselen, har jo fått kjent litt på maserier de siste dagene og kan virkelig se for meg at dette blir ganske så ubehagelig når de blir sterkere. :knegg: MEN, er så klar for å møte henne så jeg gleder meg mest! Det er en ganske rar følelse å bare gå og vente sånn, vet at den helgen som kommer nå uansett er den siste hvor det er bare oss to her hjemme, for neste uke kommer hun uansett.

Magen min står egentlig litt stille nå, vil tro hun er ganske så ferdigvokst inni her + at hun ligger så langt ned i bekkenet nå, men legger ved et bilde likevel.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2017-04-18 kl. 13.03.40.png
    Skjermbilde 2017-04-18 kl. 13.03.40.png
    548,5 KB · Visninger: 60
Åh, nå er det uansett like før du har henne i armene dine. [emoji173] Jeg håper kroppen tar seg sammen og ordner opp selv, så du slipper å bli satt i gang. Venter i spenning :D :D
 
Åh, nå er det uansett like før du har henne i armene dine. [emoji173] Jeg håper kroppen tar seg sammen og ordner opp selv, så du slipper å bli satt i gang. Venter i spenning :D :D

Ja, jeg også! Men har mistet litt trua på at kroppen setter igang av seg selv egentlig. Er noe med den magefølelsen..
Takk, vi venter i spenning vi også:Heartpink Om en uke blir hun dratt ut om hun vil eller ikke!
 
Da er lille Johanne kommet til verden[emoji173] En uke etter termin, 3180 gram og 51 cm lang. Fødselen var... intens! Men nå er vi glade det er over og er så utrolig forelska i lillejenta vår[emoji7] Skal skrive lengre om fødselen senere, men først skal vi kose oss glugg ihjel med det lille vesenet som ligger her og knirker og grynter[emoji7]
 
Da er lille Johanne kommet til verden[emoji173] En uke etter termin, 3180 gram og 51 cm lang. Fødselen var... intens! Men nå er vi glade det er over og er så utrolig forelska i lillejenta vår[emoji7] Skal skrive lengre om fødselen senere, men først skal vi kose oss glugg ihjel med det lille vesenet som ligger her og knirker og grynter[emoji7]

Ååh, gratulerer så mye!! [emoji173] kos dere og nyt barseltiden [emoji7]
 
Gratulerer så mye, charmiiss! For et nydelig navn hun har fått
emoji7.png
 
Back
Topp