Celleprøve #sjekkdeg *

Det var 3 år siden siste celleprøve i mai. Jeg er gravid, så ville ikke gjøre det da (vet man kan), så jeg får ta det på nyåret, tenker jeg. Det er kjempeviktig!

Det var 3 år siden siste celleprøve i mai. Jeg er gravid, så ville ikke gjøre det da (vet man kan), så jeg får ta det på nyåret, tenker jeg. Det er kjempeviktig!
Som du sier så kan man det, men etter uke 12 kan man få feil resultat. Ser legen derimot celleforandringer blir man tettere fulgt opp. :) Selv tok jeg celleprøve da jeg var 9 uker på vei, og igjen på 6 ukers kontrollen. Begge celleprøver var heldigvis normale. Og ja, det er kjempeviktig! Flott at du sjekker deg :)

Tar hvert 2 år, og jeg har også tatt ekstra prøve etter at barna mine var født.

Husker ikke om eg har svart her jeg :p jeg tok for første gang etter første fødsel da jeg var 23, tok nå ganske nøyaktig to år senere etter fødsel nr to. Skal til gyn igjen i mai, hun vil ta ny da når jeg likevel er der :) har ikke hatt forandringer, men greit å sjekke når man likevel skal til gyn :)

Skulle egentlig gjøre det i år, men venter til etter svangerskapet :) Viktig å følge med, har vært spesielt obs siden mamma har hatt celleforandringer for ikke så mange år tilbake :) skummelt.

Skulle egentlig gjøre det i år, men venter til etter svangerskapet :) Viktig å følge med, har vært spesielt obs siden mamma har hatt celleforandringer for ikke så mange år tilbake :) skummelt.

Min mamma har også har celleforandringer. Hun har fjernet livmor og eggstokker tror jeg..

Sånne undersøkelser sitter sååå langt inne for min del. Totalskrekk etter en ubehagelig opplevelse fra mitt første svangerskap :( 19 år og legen ble overasket over at jeg var lenger på vei enn han trodde, inviterte inn hele det lokale legekontoret (inkl lab-damene) for å "titte", aldri mer om noen får titte der nede for å si det sånn :(

Sånne undersøkelser er så viktige! Det kan redde så utrolig mange liv hvis alle hadde sjekket seg. Så vær så snill og bestill i dag, og snakk med legen din ang frykten din! Lykke til!

Jeg sjekker meg hvert 2-3 år. Sjekket meg sist i juni. Tenker og starte hvert år etter jeg er 30. Særlig pga tanten min som gikk hvert år i mange år og likevel hadde utviklet kreft fra ene året til det andre. Hadde hun sjekket seg hvert tredje år så hadde hun ikke hatt særlig sjangs for å bli frisk. Skummelt at det kan gå så fort..

Sånne undersøkelser er så viktige! Det kan redde så utrolig mange liv hvis alle hadde sjekket seg. Så vær så snill og bestill i dag, og snakk med legen din ang frykten din! Lykke til!

Jeg sjekker meg hvert 2-3 år. Sjekket meg sist i juni. Tenker og starte hvert år etter jeg er 30. Særlig pga tanten min som gikk hvert år i mange år og likevel hadde utviklet kreft fra ene året til det andre. Hadde hun sjekket seg hvert tredje år så hadde hun ikke hatt særlig sjangs for å bli frisk. Skummelt at det kan gå så fort..

For meg er det kjempe vanskelig og i det heletatt snakke om det. Og jeg føler meg så ukomfortabel som jeg får blitt. Tenkte å bestille time privat men etter å ha bestilt og avlyst 3 ganger så ga jeg opp det og

For meg er det kjempe vanskelig og i det heletatt snakke om det. Og jeg føler meg så ukomfortabel som jeg får blitt. Tenkte å bestille time privat men etter å ha bestilt og avlyst 3 ganger så ga jeg opp det og

Hvor holder du til? Er det aktuelt å dra til Drammen evt? Jeg går til en privat der. Grua meg første gangen, men jeg ble så positivt overrasket :) hun gjorde at det føltes like naturlig som å drikke en kaffe :) veldig kjapt og enkelt, ikke noe dill og dall og dragning av tid :)

Hvor holder du til? Er det aktuelt å dra til Drammen evt? Jeg går til en privat der. Grua meg første gangen, men jeg ble så positivt overrasket :) hun gjorde at det føltes like naturlig som å drikke en kaffe :) veldig kjapt og enkelt, ikke noe dill og dall og dragning av tid :)

Drammen er ca 1-2 timer, men innsfor vil jeg si :) bestilte opprinnelig på aleris i oslo, men avbestilte etter jeg hørte noen som hadde vært hos de og opplevde tidenes sureste dame :(

Huff :( Det er så vondt når det har blitt så vanskelig!
Jeg bestilte privat forrige gang, på volvat, og hun var helt super. Hun var så rolig og behagelig, fortalte hva hun skulle gjøre og hva hun gjorde til enhver tid. Og så forsiktig, jeg merket omtrent ingenting..

Hva om du bestiller time til fastlegen og snakker om denne angsten? Kan det hjelpe å få beroligende før undersøkelsen?

Drammen er ca 1-2 timer, men innsfor vil jeg si :) bestilte opprinnelig på aleris i oslo, men avbestilte etter jeg hørte noen som hadde vært hos de og opplevde tidenes sureste dame :(

Jeg anbefaler Gynekologklinikken i Drammen. :) du kan jo se litt på hjemmesiden og evt ta en telefon. Veldig dyktige folk :)

Back
Topp