Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Som du sier så kan man det, men etter uke 12 kan man få feil resultat. Ser legen derimot celleforandringer blir man tettere fulgt opp.Det var 3 år siden siste celleprøve i mai. Jeg er gravid, så ville ikke gjøre det da (vet man kan), så jeg får ta det på nyåret, tenker jeg. Det er kjempeviktig!
Nøyaktig samme som meg daDet var 3 år siden siste celleprøve i mai. Jeg er gravid, så ville ikke gjøre det da (vet man kan), så jeg får ta det på nyåret, tenker jeg. Det er kjempeviktig!
Skulle egentlig gjøre det i år, men venter til etter svangerskapetViktig å følge med, har vært spesielt obs siden mamma har hatt celleforandringer for ikke så mange år tilbake
skummelt.
Sånne undersøkelser sitter sååå langt inne for min del. Totalskrekk etter en ubehagelig opplevelse fra mitt første svangerskap19 år og legen ble overasket over at jeg var lenger på vei enn han trodde, inviterte inn hele det lokale legekontoret (inkl lab-damene) for å "titte", aldri mer om noen får titte der nede for å si det sånn
![]()
Sånne undersøkelser er så viktige! Det kan redde så utrolig mange liv hvis alle hadde sjekket seg. Så vær så snill og bestill i dag, og snakk med legen din ang frykten din! Lykke til!
Jeg sjekker meg hvert 2-3 år. Sjekket meg sist i juni. Tenker og starte hvert år etter jeg er 30. Særlig pga tanten min som gikk hvert år i mange år og likevel hadde utviklet kreft fra ene året til det andre. Hadde hun sjekket seg hvert tredje år så hadde hun ikke hatt særlig sjangs for å bli frisk. Skummelt at det kan gå så fort..
For meg er det kjempe vanskelig og i det heletatt snakke om det. Og jeg føler meg så ukomfortabel som jeg får blitt. Tenkte å bestille time privat men etter å ha bestilt og avlyst 3 ganger så ga jeg opp det og
Hvor holder du til? Er det aktuelt å dra til Drammen evt? Jeg går til en privat der. Grua meg første gangen, men jeg ble så positivt overraskethun gjorde at det føltes like naturlig som å drikke en kaffe
veldig kjapt og enkelt, ikke noe dill og dall og dragning av tid
![]()
For meg er det kjempe vanskelig og i det heletatt snakke om det. Og jeg føler meg så ukomfortabel som jeg får blitt. Tenkte å bestille time privat men etter å ha bestilt og avlyst 3 ganger så ga jeg opp det og
Hva om du bestiller time til fastlegen og snakker om denne angsten? Kan det hjelpe å få beroligende før undersøkelsen?For meg er det kjempe vanskelig og i det heletatt snakke om det. Og jeg føler meg så ukomfortabel som jeg får blitt. Tenkte å bestille time privat men etter å ha bestilt og avlyst 3 ganger så ga jeg opp det og
Drammen er ca 1-2 timer, men innsfor vil jeg sibestilte opprinnelig på aleris i oslo, men avbestilte etter jeg hørte noen som hadde vært hos de og opplevde tidenes sureste dame
![]()