Celleprøve #sjekkdeg *

Uff da.. Da er det verre.. Hva hvis en du stoler godt på er med og holder deg i hånden? Eller bare er der for deg og venter utenfor på deg? Jeg gruet meg så mye første gang at jeg begynte å grine. Legen tok oppriktig hensyn til dette, og var veldig forsiktig og rolig. Fikk også tips om å ta en ibux og paracet 30 minutter før, sånn at jeg ikke kjente noe. Det hjalp veldig. Etter jeg fikk barn kjenner jeg ingenting, selv uten smertestillende. Håper du klarer å overvinne frykten, for undersøkelsen er livsviktig!
Kunne aldri tenke meg å ha noen verken i samme rom eller på venterom! Det at undersøkelsen er livsviktig er dessverre ikke nok for meg... MEN jeg har vært på mammografi da... Så vet hvertfall at jeg er kreftfri i brystene... ;)

Jeg fikk påvist grove celleforandringer for noen år tilbake og har blitt konisert for det. Etter det fikk jeg beskjed om å gå til kontroll hvert år i 10 år framover. Heldigvis har alt vært fint etterpå :)

Det kan være du gjør det i tide. Påminnelsen kommer kun hvis du går over 3 år siden sist. Eller samme mnd som du tok den sist for 3 år siden.
Neida, jeg har ikke vært flink å ta den i tide :p Tok første da jeg var 20. Så tok jeg ny da jeg fikk påminnelse. Og så har jeg ikke tatt ny før for 2 år siden :o men er kanskje tilbake i systemet nå da siden jeg endelig knota meg til å ta ny.

Jeg har fått varsel og påminnelse nå. Men jeg er gravid i 3.trimester, noen som vet om det er vits i å gjøre det nå eller like greit å vente til 6 ukerskontrollen?

Jeg har fått varsel og påminnelse nå. Men jeg er gravid i 3.trimester, noen som vet om det er vits i å gjøre det nå eller like greit å vente til 6 ukerskontrollen?
Jeg tok celleprøve på 6 ukers kontrollen. Du kan ringe og høre med legen/gyn/jm, men tror de fleste venter til etter fødsel pga fare for falske resultat pga svangerskapet :)

Tok celleprøve da jeg ble innkalt for første gang, og ved 6-ukerskontrollen etter fødsel. Er i rute.

Gjorde første gang for et år siden (var 26) og den var fin, skal prøve å få tatt en etter fødsel på nyåret også, har absolutt tenkt å følge det opp selv om det er ubehagelig :)

Back
Topp