Celleprøve hos lege eller gynekolog?

Det gjør jeg hos fastlegen. Og det er på tide....
 
Vanligvis hos fastlege, men pga hyppige kontroller i forbindelse med prøving har det blitt hos gyn de siste 3 årene. Merker i grunn ikke forskjell på om det er lege eller gyn som gjør det. Like kleint begge steder :p
 
Fikk tatt det hos fastlege i samme slengen da jeg fikk satt inn spiralen.
 
Så lurt med innkalling, det trengs her for å si det sånn. Har tatt en celleprøve, aldri GU, utenom i forbindelse med fødsel. En annem ting, er legene like treffsikre som gynekologer? Kan det være at de ikke klarer å skrape av, eller fra feil plass? :rolleyes:
Jeg fikk brev av fastlegen at prøven min ikke var lesbar, så jeg måtte komme å ta ny...
 
Fastlegen min gjør ikke sånt, henviser til gynekolog så betaler bare egenandel.
 
Sjønne virkelig ikke problemet med å gå til fastlege jeg. De henviser videre ved den minste bekymring... Gikk mange mange år med celleforandringer, og ble fulgt nøye opp av fastlege og henvist til sykehus for ekstra undersøkelser i blant.

Nå prøvde vi på barn i 4,5 år før lillesøster kom, og med 4 SA, 1 exu og prøverørsbehandling så føler jeg meg godt undersøkt der nede uansett altså ;)
 
Så lurt med innkalling, det trengs her for å si det sånn. Har tatt en celleprøve, aldri GU, utenom i forbindelse med fødsel. En annem ting, er legene like treffsikre som gynekologer? Kan det være at de ikke klarer å skrape av, eller fra feil plass? :rolleyes:

Ja er veldig greit med innkalling, er fort gjort å glemme det litt ellers :p Tiden går jo så fort :)

Vet ikke om leger gjør mer feil ifht gynekologer, det finnes vel sikkert enkelte tilfeller hvor den ene er flinkere enn den andre, men generelt vil jeg jo tro at en som er spesialist på området har bedre peiling på akkurat det enn en allmennlege som skal kunne "alt" på en gang, de er jo ikke supermennesker heller liksom selv om de er flinke leger :)
 
Back
Topp