Celleprøve hos lege eller gynekolog?

Gynekolog.
Har aldri betalt mer enn 700,- for GU, og da var det med GU, celleprøver, blodprøver for meg og mannen og henvisning til ivf...

Så tror det kommer litt an på hvor man bor og hvem man går til...
 
Dyr gyn. du har da. Jeg går til en privat gyn og betaler 550 kr. Da får jeg gu, celleprøve, innvendig ul, sette inn hormonspiral og til slutt en ny ul. Føler jeg får mye for penga da :)
 
Blir henvist av legen min til gynekolog.
Gikk hos legen før jeg byttet, men min mye mannlige lege ville heller sende meg til en kvinnelig gynekolog. Har ikke vært der enda da.
 
Gjør det til vanlig hos fastlege, men da de fant endringer sendte de meg til gynekolog, og får god oppfølging på sykehuset :)
 
Jeg er trygg på legen min, så det kan jeg ta der. Unngår gyn så langt det lar seg gjøre...
 
Alltid gynekolog, da får man innvendig UL samtidig. Eneste måten man kan oppdage eggstokkreft før det er for sent.
 
Gynekolog. Tatt det i forbindelse med kontroller ved hormonstimulering :)
 
Går til gynekolog.
Han er spesialist, så syns han gjør det bedre. Og så er fastlegen min jaktkompis med gubben, så ikke aktuelt :p
 
Jeg har tidligere gått hos gynekolog, men nå sist så tenkte jeg at jeg kunne gå til fastlegen. Vel, fastlegen var sykemeldt, og vikaren jeg bestilte hos var visst heller ikke tilgjengelig. Så en ung turnuslege med utenlandsk opprinnelse tok i mot meg. Han virket ikke superhæppi for oppgaven... Og endte med å først miste spekulumet i gulvet, for å deretter miste celleprøven, slik at han måtte ta ny. Seriøst. Det var regelrett pinlig.
Jeg har født to barn, jeg har hatt haugevis av gynekologiske undersøkelser, og selv om jeg ikke akkurat liker det, så er det jo noe man må gjennom, men den situasjonen var bare skikkelig pinlig og langtekkelig. Jeg har aldri stirra så intenst opp i en himling før. Og jeg drar ikke fastlegen for slikt igjen!