Celleprøve hos lege eller gynekolog?

Jeg tar den nå hos gyn. Får ultralyd og fjerner spiral og. Har helt angst for å ta prøven, da jeg har tatt en skrapeprøve inni livmora som var så vond. Av en lege. Gyn her er utrolig dyktig sies det og forsiktig. Så velger gyn. Får og sjekket at alt er ok der inni :p
 
Gikk til legen sist, men ba om en kvinnelig lege.
Får se hva jeg gjør neste gang det er aktuelt.
 
Går til gynekolog:)
Mest fordi fastlegen er naboen min:p
 
Legen
 
De gangene celleprøve har blitt tatt har det vært hos lege, men da i forbindelse med annen undersøkelse. Like greit å bare ta det med det samme man ligger der ;-)
 
Jeg gjør det hos gynekolog, det får koste hva det vil. :p
 
Det tar jeg hos fastlege. Spiller ingen rolle om det er legen eller vikarer, bare de får jobben gjort. Foretrekker mannlig da, de kvinnelige legene (og gynekologene jeg har vært hos tidligere) er som oftest mye mer hardhendte :/
 
Går til privat gynekolog. Har vel tatt celleprøve en gang hos fastlegen også, men foretrekker privat gyn. Er vel en kombinasjon av at hun er en hyggelig men dyktig godt voksen dame. Koster 1000, men da får jeg innkalling hvert 3. år og føler det er beste plassen å gå. Som flere andre sier tilsvarer jo det 333 kroner i året; Ikke akkurat dyrt det da! :)
 
Blir henvist til gynekolog av fastlegen.
 
Gynekolog! Kunne aldri sett legen min i øynene etterpå om han skulle gjort sjekker der nede :p
 
Gynekolog. Orker ikke at fastlegen skal vite inn og ut om meg, og i tillegg måtte se meg naken :p Det er verdt pengene å gå til gynekolog. Det er jo bare annenhvert år :)
 
Gjør det hos fastlegen:) gidder ikke styre og kjøre langt og betale for gyn. Bare å få det unnagjort:p
 
Går til privat gynekolog. Har vel tatt celleprøve en gang hos fastlegen også, men foretrekker privat gyn. Er vel en kombinasjon av at hun er en hyggelig men dyktig godt voksen dame. Koster 1000, men da får jeg innkalling hvert 3. år og føler det er beste plassen å gå. Som flere andre sier tilsvarer jo det 333 kroner i året; Ikke akkurat dyrt det da! :)
Så lurt med innkalling, det trengs her for å si det sånn. Har tatt en celleprøve, aldri GU, utenom i forbindelse med fødsel. En annem ting, er legene like treffsikre som gynekologer? Kan det være at de ikke klarer å skrape av, eller fra feil plass? :rolleyes:
 
Back
Topp